Igår, 21:36
Medlem
Beaver14s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HycklarSverige
Just nu leder England kampen om en extraplats. Mestadels beror det la p att Liverpool och Arsenal gr vldigt bra ifrn sig i CL och att Chelsea har vunnit alla matcher hittills i Conference. Man kan se aktuell tabell p UEFAs hemsida hr under.

https://www.uefa.com/nationalassocia...ons/?year=2025

Sg ocks att Opta hade satt 97.8% chans att Premier League fr en till plats infr nsta ssong. Chanserna ser ju vldigt bra ut, men samtidigt r det ju mycket kvar att spela fr, och jag har egentligen ingen aning om hur det funkar med pongen som delas ut till de olika lnderna.

Ja, bra fr England att Chelsea fr trningsmatcha sig hem Conference League. Om jag frstr rtt ger seger i CoL lika mnga coefficientpong som seger i CL, vilket man ju kan ha sikter om. Alla engelska lag i Europa har ju gtt rtt bra, t.o.m Man Utd har ju hng p topp 8 i EL.

Snart sista veckan p transferfnstret och det r lika dtt som frra januari. Det grs inte mycket affrer i januari nufrtiden. "Vi" i Arsenal fr nog stlla in oss p att klara oss p det vi har...
Citera
Igår, 21:51
Medlem
Free12s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EnLitenFrys
Skrev mitt inlgg fre Barca lyckades f in 5-4. S ja, teoretiskt kan Barca g om trots mycket smre mlskillnad, men det ska vl mycket till. Sen r det vl en del prispengar kopplat till bde vinna enskilda matcher och placering i tabellen, s Liverpool lr vilja vinna ven sista matchen oavsett vad.

Grejen r att jag inte tycker Liverpool varit sdr svinbra den hr ssongen - bara bttre n sina motstndare i nstan varje match, och lyckas nstan alltid f med sig ett resultat. City fregende ssonger rullade ver motstndet p annat stt n Liverpool.

Men det kunde inte sett bttre ut, det kunde det inte. Viktigast nu r vl att vnda mot Spurs och inte tappa pong i ligan, s oroar vi oss fr CL senare.
Fast Barca har ju bttre mlskillnad? Det "enda" som krvs r att Liverpool torskar och Barca vinner fr att dom ska byta plats.

Jag tycker inte heller det, sedan kan man argumentera att dom r bra som vinner nd osv.. Men krvs att ni rycker upp er i ett dubbelmte mot ngot riktigt bra lag.

Ligan lr ni ta och med rtt lottning s ganska lngt i CL .
Citera
Igår, 22:43
Medlem
HycklarSveriges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Beaver14
Ja, bra fr England att Chelsea fr trningsmatcha sig hem Conference League. Om jag frstr rtt ger seger i CoL lika mnga coefficientpong som seger i CL, vilket man ju kan ha sikter om. Alla engelska lag i Europa har ju gtt rtt bra, t.o.m Man Utd har ju hng p topp 8 i EL.

Snart sista veckan p transferfnstret och det r lika dtt som frra januari. Det grs inte mycket affrer i januari nufrtiden. "Vi" i Arsenal fr nog stlla in oss p att klara oss p det vi har...

Ja, det r ju lite konstigt att de olika turneringarna vrderas lika mycket, och kanske r drfr Belgien ligger hgt i rankning? Det r konstigt att se Belgien ver Tyskland i nulget, men det kommer nog ndras snart.

Det brjar bli mer och mer frustrerande med det hr januarifnstret. West Ham som exempel spenderade mer n Arsenal i somras, men har nd kunnat lgga ett bud p Duran p 57 miljoner pund. Frra fnstret slde Arsenal av flera akademispelare, samt Ramsdale, och har nu skrat CL avancemang i toppen, s pengarna borde ju finnas dr. Arteta har ocks vid flertal tillfllen sagt att vi behver vrva, varfr hnder inget? Om inte Kroenkes fixar det hr s r det riktigt jvla illa. Jag kunde frst det mer frra januari d vi inte hade s mnga skador, men det hr r ju en stor kris. Nu r ju ven Saliba och Lewis-Skelly skadade ocks

Jag vet att de r intresserade av Cunha och Sesko, men priset kommer bli dyrt oavsett. Alla vet ju att vi r desperata efter anfallare och priser hjs drefter, vilket sklart gr det mer komplicerat. Ett alternativ hade varit att g fr ngon som har en release clause, s slipper man frhandla med klubbarna. Spelare som Osimhen och Gykeres har ju det, men det blir ju antagligen nnu dyrare n att kpa ngon som Sesko.

Jag har inte gett upp hoppet n iallafall. En vecka kvar nu som sagt, men ngonting borde ju hnda. De funderar p att kalla tillbaks Vieira frn ln, men det ser jag absolut inte som en bra lsning att nja sig vid
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in