Flashback bygger pepparkakshus!
2024-06-06, 06:06
Medlem
Är nationaldagen något att fira? Är den inte bara ett påhitt av eliten för att fira att vi tar emot ännu fler utlänningar?

Så här kan man använda svenska flaggan:

https://static.bonniernews.se/bildix...op&w=740&h=416

Eller så här (muslimsk kvinna använder svenska flaggan som slöja):

https://cdn02.nyheter24.se/34436f070...agga-sloja.jpg

Tänker ni fira nationaldagen? Hur i så fall? Och varför firar ni?
Citera
2024-06-06, 06:15
Medlem
Firar du själv, du verkar sjukt tveksam.
Citera
2024-06-06, 06:24
Medlem
(FB) Fira Nationaldagen!
Citera
2024-06-06, 06:36
Medlem
Brölbrutuss avatar
Det är väl på den svenska nationaldagen som somalier och afghaner tas upp på scen och där får sina svänska medborgarskap

Är så äckligt och förtryckande att varje svensk borde fira 6/6 på en offentlig toalett.
Citera
2024-06-06, 07:02
Avstängd
KingHisss avatar
Tycker att slöjan var häftigt initiativ. Har flera vänner: invandrare (speciellt kvinnor) som klär sig i den traditionella folkdräkten. Vilket ju är hedervärt att se. Tacksamma.

Jag har redan börjat fira. Stod på min lilla Balkong på Östermalmsgatan som alltid och korkade/sprutade en skumpa och drack ur flaskan samtidigt som jag pissade, sjöng Du Gamla Du Fria sen rökte en cigarr,

Mina grannar avskyr/fruktar denna dagen men det var 05.00. Jag är ändå oåtkomlig.

Sen blir det Galoppen på Gärdet, men dessförinnan ett gympass o bastu samt lite grill kring 10-12.
Citera
2024-06-06, 07:10
Medlem
Det var något att fira men inte nu längre med tanke på hur det ser ut i Sverige numera
Citera
2024-06-06, 07:19
Medlem
För mig är det bara en ledig dag tyvärr. Sveriges nationaldag är bara ett mångkulturellt jippo sedan lång tid tillbaka och som jag vägrar vara med i eller ta del av.

Att Gustav Vasa kröntes till Sveriges konung i Strängnäs domkyrka den 6-juni år 1523 efter befrielsekriget mot Danmark är det väl inte många som vet om idag.
Senast redigerad av Dart380 2024-06-06 kl. 07:24.
Citera
2024-06-06, 07:24
Medlem
Imnshos avatar
Visst är nationaldagen något att fira!

Men tyvärr skulle vi också behöva en nationell sorgedag.

Har någon ett förslag på ett speciellt datum som symboliserar beslutet att massimportera horder av araber och negrer? Då borde vi hissa flaggan på halv stång.
Citera
2024-06-06, 07:51
Medlem
MarcusDahlmans avatar
Skönt med ledig betald dag
Citera
2024-06-06, 07:51
Medlem
Raktinyllets avatar
Bara ytterligare en dag för folk att supa skallen av sig. Högtider, helgdagar och födelsedagar är för barn och idioter.
Citera
2024-06-06, 08:02
Medlem
PlanetCaravans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Raktinyllet
Bara ytterligare en dag för folk att supa skallen av sig. Högtider, helgdagar och födelsedagar är för barn och idioter.

Beror på om man är en idiot själv. Jag ägnar min nationaldag till att göra bra saker som jag inte hinner med då jag jobbar. Och då är jag 100% nykter.
Citera
2024-06-06, 08:03
Medlem
PlanetCaravans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Imnsho
Visst är nationaldagen något att fira!

Men tyvärr skulle vi också behöva en nationell sorgedag.

Har någon ett förslag på ett speciellt datum som symboliserar beslutet att massimportera horder av araber och negrer? Då borde vi hissa flaggan på halv stång.

Kanske dagen då Reinfeldt höll ”Öppna era hjärtan” talet?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in