2024-06-08, 22:55
Avstängd
PalmeKillers avatar
Här har terrorist kramare Khaled vifta med en antisemtisk flagga Palestin det är som vifta ed Tysklands officela flaggan mellan 1933 till 1945.

Skolan har ett sju år gammalt förbud mot flaggor och banderoller under studenten av säkerhetsskäl.
En rektor i Malmö försökte ta ifrån Khaled, 18, hans Palestinaflagga under studentutspringet. Händelsen filmades och har spridits på sociala medier.

Men klippen visar inte hur det startar och inte slutet som innefattar att en mobb på 10–15 personer uttalade en mängd hot. Det finns också en hemsk antisemitisk underton i sociala medier

– Jag är palestinier, den flaggan betyder allt för mig. Jag förstår inte hur man kan ha hat mot några färger.

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a...nen-av-rektorn

Om han är palestinier, varför åker han inte hem. Han gnäller om Isrealiska bosättare ockupera västbanken. Men vem har gett Khaled rätt besulda Svensk mark? Är det inte dags för arab slöddret att åka hem?
Senast redigerad av PalmeKiller 2024-06-08 kl. 22:58.
Citera
2024-06-08, 23:09
Medlem
Om skolan har förbud så följ reglerna. Inte svårare än så, oavsett var man står i frågan. Det här tjänar absolut ingenting till. Det är varken en protest eller liknande. Finns ingenting det här gynnar annat än att skapa drama.
Citera
2024-06-08, 23:26
Medlem
Q-Trons avatar
Och i vanlig ordning ställs inga kritiska frågor från reportern på Aftonbladet. T ex hade man kunnat fråga araben varför han valde att vifta med flaggan trots att han visste om förbudet.
Citera
2024-06-08, 23:28
Medlem
Helt rätt av rektorn att agera när kaozungen inte följer reglerna som satts upp. Utöver det viftar man svenska flaggor i Sverige, inget annat.
Citera
2024-06-08, 23:29
Avstängd
olasvenssons avatar
Konstigt att de håller på med sina fula flaggor i Sverige.
Citera
2024-06-09, 00:35
Medlem
Exakt!

Sluta ockupera Sverige, flyg hem på din jävla flagga!

Citat:
Ursprungligen postat av PalmeKiller
Här har terrorist kramare Khaled vifta med en antisemtisk flagga Palestin det är som vifta ed Tysklands officela flaggan mellan 1933 till 1945.

Skolan har ett sju år gammalt förbud mot flaggor och banderoller under studenten av säkerhetsskäl.
En rektor i Malmö försökte ta ifrån Khaled, 18, hans Palestinaflagga under studentutspringet. Händelsen filmades och har spridits på sociala medier.

Men klippen visar inte hur det startar och inte slutet som innefattar att en mobb på 10–15 personer uttalade en mängd hot. Det finns också en hemsk antisemitisk underton i sociala medier

– Jag är palestinier, den flaggan betyder allt för mig. Jag förstår inte hur man kan ha hat mot några färger.

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a...nen-av-rektorn

Om han är palestinier, varför åker han inte hem. Han gnäller om Isrealiska bosättare ockupera västbanken. Men vem har gett Khaled rätt besulda Svensk mark? Är det inte dags för arab slöddret att åka hem?
Citera
2024-06-09, 00:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fd.Spermie
Helt rätt av rektorn att agera när kaozungen inte följer reglerna som satts upp. Utöver det viftar man svenska flaggor i Sverige, inget annat.

Han borde vifta med den svenska flaggan! Han har just fått en gratis utbildning i Sverige!
Citera
2024-06-09, 00:47
Medlem
Helge.Palmcrantzs avatar
Citat:
Jag är palestinier, den flaggan betyder allt för mig. Jag förstår inte hur man kan ha hat mot några färger.

Jag förstår inte hur ett par färger kan betyda allt för någon. Men har är uppenbart i fel land.
Citera
2024-06-09, 07:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fd.Spermie

Javisst. Rektorn uppvisade ett stort civilkurage, om inte annat. Stort heder åt denne rättskaffens karl!

Men de flesta rektorer hade nog mjäkigt funnit sig i ofoget, och kanske först efteråt mumlat någonting. Påmint om förbudet eller så.

Det uppseendeväckande här att det vart rektorn personligen, är att i Sverige har man inte säkerhetsvakter runt om... Normalt vore det säkerhetsvakters göra.

Att det gick ganska brutalt till är givetvis, det var ju ont om tid om han skulle göra ett effektivt ingripande som ändrade någonting. Och Khaled höll säkert emot, istället för att genast släppa flaggan.

Ifjol vart det ju en stor debatt när mången student med invandrarbakgrund bar sin fd hemlands flaggor, ist för den svenska flaggan. Visst, de var stolta, och det må vara hänt... Men i år är det extra extra känsligt just med palestinska flaggan - och i någon mån, med israeliska flaggan....

Och Khaled gjorde sig givetvis till... Självklart var det en politisk demonstration, i denna tid.
Han är ju 18 år, har just tagit sin mogenhetsexamen. Han kan inte låtsas vara omedveten. Men det gör han alltså ändå. Jättebäbis som blev ledsen.

Och mobben driver nu mot rektorn.
Citera
2024-06-09, 09:17
Medlem
Public Enemys avatar
Palestinier verkar vara ena dumma jävlar.
Citera
2024-06-09, 09:28
Medlem
Det som är minst lika töntigt i den där artikeln i Sydsvenskan är att man vill måla upp en bild om en rädd och kränkt liten pojke, men om man sedan kollar i den mobilvideon som finns med så ser man en grabb som är minst lika stor och stark som den betydligt äldre rektorn och som bråkar och går på ganska bra.
Sedan tycker jag det är otroligt stötande med alla dessa utländska flaggor i Sverige på en svensk skolavslutning bland några som annars ska vara svenska medborgare och vill ha samma rättigheter och inflytande som alla andra, samt inte går att utvisa pga de är svenskar.
Trojanen i samhället.
Citera
2024-06-09, 09:32
Medlem
Musikopps avatar
Får den rådige rektorn behålla jobbet? Ingripandet såg lite illa ut med arm mot halsen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in