Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2024-06-09, 14:18
  #1
Avstängd
Varför kallar man alla antifeminister för incels? Som att bara feminister får ligga.

Dvs. folk med blått hår, ring i näsan och allmänt "udda" personlighet. Eller män som inte kan prestera på något maskulint sätt och därmed kör "jag håller med dig tjejen"-taktiken.

Icke-feministiska män har väl relationer med normala kvinnor?

Sedan säger man att antifeminister "har kvinnoförakt".
Det är ju struntprat. De föraktar feminister. De tycker i regel om kvinnor.
Citera
2024-06-09, 14:31
  #2
Avstängd
grungewhores avatar
Halmgubbe.

De som kallas incels har en hel radda föreställningar om kvinnor, inte feminister. De har också en ganska stereotyp föreställning om maskulinitet o s v.

Kort sagt, jag har hittills inte stött på någon antifeminist som kallats incel utan att också ha de andra idéerna i bagaget.
Citera
2024-06-09, 14:40
  #3
Avstängd
2024-01-01s avatar
Feminister får väl ligga minst av alla?
Citera
2024-06-09, 14:43
  #4
Avstängd
2024-01-01s avatar
Enda gångerna jag hör ordet incels slängas runt är när man pratar om kvinnor över 30 som inte är gifta eller har barn än, och unga män som tittar på porr så som vi andra tittar på nyhetsmorgon.

Män mellan 20-40 får ligga överlägset mest. Kvinnor som är smala får ligga. Kvinnor som är överviktiga behöver ljuga.
Citera
2024-06-09, 15:16
  #5
Medlem
Samma anledning till att alla som inte håller med dig är feminister, feminazis, komunister, etc. Ord betyder tydligen inget för vissa människor.

Som grungewhore säger så är det ligger det lite mer i vad en incel är.
Citera
2024-06-09, 20:04
  #6
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av grungewhore
Halmgubbe.

De som kallas incels har en hel radda föreställningar om kvinnor, inte feminister. De har också en ganska stereotyp föreställning om maskulinitet o s v.

Kort sagt, jag har hittills inte stött på någon antifeminist som kallats incel utan att också ha de andra idéerna i bagaget.

Precis det är en halmgubbe från feministerna mot alla som inte är feminister.
Det är väl klart att man kan vara emot feminism som är något av en sekt och en teoritung ideologi, utan att vara incel. Det är typ som att säga att alla som inte är scientologer är incels. Eller alla som inte är katoliker, eller valfri politisk ideologi.
De flesta som inte tillhör denna sekt är väl sannolikt inte incels.
Citera
2024-06-09, 20:05
  #7
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av 2024-01-01
Feminister får väl ligga minst av alla?

Förmodligen ja. Kvinnorna har ofta ofördelaktiga utseenden och männen är ofta mesar så...
Citera
2024-06-09, 20:06
  #8
Avstängd
Feminism är ju tom. ett eget ämne på högskolan med många tjocka böcker ideologi.
Det är knappast bara "lika rättigheter".
Citera
2024-06-09, 20:09
  #9
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av grungewhore
Halmgubbe.

De som kallas incels har en hel radda föreställningar om kvinnor, inte feminister. De har också en ganska stereotyp föreställning om maskulinitet o s v.

Kort sagt, jag har hittills inte stött på någon antifeminist som kallats incel utan att också ha de andra idéerna i bagaget.


Ja, men du blandar ju ihop saker.
Riktiga incels har föreställningar om kvinnor.
Jag syftar på att feminister säger till alla som inte är feminister är incels.
Ser du att det är stor skillnad på de två meningarna.
Pilens riktning går åt olika håll.
Alla flat earthers är lite "speciella". Alla speciella är inte flat earthers.
Citera
2024-06-09, 20:12
  #10
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av grungewhore
Halmgubbe.

De som kallas incels har en hel radda föreställningar om kvinnor, inte feminister. De har också en ganska stereotyp föreställning om maskulinitet o s v.

Kort sagt, jag har hittills inte stött på någon antifeminist som kallats incel utan att också ha de andra idéerna i bagaget.

Kortfattat.
Feministerna verkar ju tro att bara feminister får ligga. De som inte är feminister är incels.
Dvs. de tror att typ miljoners och miljoners amerikanska män som skrattar åt feminismen är incels. När de i själva verket kanske har 6 barn och fru.
De använder ju bara incel som ett skällsord på alla som inte är feminister.
Citera
2024-06-09, 20:20
  #11
Medlem
Jenny9s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SimpCuck2000
Varför kallar man alla antifeminister för incels? Som att bara feminister får ligga.

Dvs. folk med blått hår, ring i näsan och allmänt "udda" personlighet. Eller män som inte kan prestera på något maskulint sätt och därmed kör "jag håller med dig tjejen"-taktiken.

Icke-feministiska män har väl relationer med normala kvinnor?

Sedan säger man att antifeminister "har kvinnoförakt".
Det är ju struntprat. De föraktar feminister. De tycker i regel om kvinnor.

Jag skulle säga att ca 87% av alla antifeminister står för ett grundmurat förakt gentemot kvinnor.
Citera
2024-06-09, 20:26
  #12
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Jenny9
Jag skulle säga att ca 87% av alla antifeminister står för ett grundmurat förakt gentemot kvinnor.

Kanske skall man skilja på "antifeminister" och personer som helt enkelt säger nej till feminism.
Jag anser att feminism är sjukt och inte en ideologi jag tillhör. Jag älskar kvinnor, men avskyr feminism.
De flesta konservativa säger nej till feminism, men tycker om kvinnor.

Är inte heller katolik, scientolog, faschist, flat-earther eller någon annan ideologisk gruppering.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in