Jag ska se om jag kan fylla på med främst några fler central/östeuropeiska alternativ (som kanske inte fått lika mycket uppmärksamhet som
Nationell Samling eller
Alternativ för Tyskland) Plus något västeuropeiskt som kan läggas till.
Grekland: Ja
Gyllene Gryning har väl tappat sina mandat? Iofs finns "Grekisk lösning" (om man ska direktöversätta namnet) som fick 9% av rösterna (2 mandat)
Greek Solution
Belgien: Nya Flamländska Alliansen. 22% och 3 mandat (hack i häl bakom Vlaams Belang)
New Flemish Alliance
Bulgarien: Revival (som jag tror att AFS samarbetar med?) Fick nästan 14% av rösterna (3 mandat)
Revival
Frankrike: Reconquête. Vissa kanske inte gillar Eric Zemmour men Marine Le-Pens systerdotter (Marion Marechal) valdes in som förstakandidat. 5,4% och 5 mandat
Reconquête
Cypern: National Popular Front fick 11,2% och 1 mandat
National Popular Front
Slovenien Slovenian Democratic Party. Sitter visserligen i EPP-gruppen men verkar tydligen ha en del nationalistiska och invandringskritiska drag? 30,6% (4 mandat)
Slovenian Democratic Party
Kroatien: Homeland Movement, fick 8,8% (1 mandat)
Homeland Movement
Ungern: Mi Hazànk. Ytterligare ett systerparti till AFS. Fick sitt genombrott i år med 6,7% (1 mandat)
Our Homeland Movemnt
Rumänien: AUR Alliance. En allians mellan "Alliance for the Union of Romanians" samt några mindre partier. Fick drygt 15% av rösterna (6 mandat)
AUR-Alliance
Ytterligare ett starkt nationalistiskt parti tog sig in: SOS Romania. 5% och 2 mandat
SOS Romania
Slovakien: Republika. Kan vara ett av de mest radikala nationalistiska partierna jag läst om (av de som tog sig in i år) Vettafan om SD skulle våga räcka ut en hand till de här typerna. Fick 12,5% (2 mandat)
Republic
Lettland: National Alliance. Blev näst störst i EU-valet bland de lettiska partierna, 22,3% (2 mandat)
National-Alliance