Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2024-06-13, 09:32
  #1
Medlem
Hur slampigt får man klä sig när man ska på firmafest? När jag ska festa gillar jag att klä mig slampigt, dvs kort läderkjol, nätstumpbyxor, liten urringad top med massa pushup. Alternativt rockigt.

Vårat jobb ska snart ha fest, arbetsplatsen är en butik med ca 100 anställda å jag jobbar på lagret. Alla brukar klä sig snobbigt/elegant så jag är den enda "slampan". Har försökt klä mig mer påklätt å accepterat innan men känner mig lika obekväm varje gång.. Festen brukar va slut runt 00 så efter det blir det krogen. Hade vi inte gått på krogen efteråt så hade jag kunnat klä mig tantigt för det är ju inte mina kollegor jag vill va snygg inför, utan för krogenrundan efteråt. Känns bökigt att ha med sig ombyte. Så är det okej att klä sig slampigt vid dessa tillställningar?

Är rädd att det ska påverka jobbet. Att cheferna ska tycka illa om mig, eller ev ge mig sparken om tillfället ges osv.

PS Jag är känd för att vara "kåtbocken" på jobbet som alltid enbart pratar om snoppar. Vet inte om det gör nån skillnad
Citera
2024-06-13, 09:43
  #2
Medlem
SpontanEjakulations avatar
Om du är programvärd Ylva Maria Thompson vid Millennieskiftet och Cats har fest så är det föredömligt.
Citera
2024-06-13, 09:43
  #3
Medlem
Psykosen-Hexs avatar
Ja du får klä dig slampigt 2024 så länge du inte går runt naken men alla kommer titta dig under ögonen, det betyder att ingen respekterar dig.
Citera
2024-06-13, 10:04
  #4
Medlem
Ja jag skulle till och med gå så långt som att säga att det är att föredra
Citera
2024-06-13, 10:08
  #5
Medlem
franges avatar
Du kommer ju definitivt cementera dig ett namn du alltid kommer vara förknippad med så länge du är kvar på det företaget. Så kör på!
Citera
2024-06-13, 10:10
  #6
Avstängd
Du får klä dig så jäkla slynigt som du vill, så länge det sker i hemlighet innanför jobbets mur!
Citera
2024-06-13, 10:16
  #7
Medlem
george.sthlms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KaffeOkuk
Hur slampigt får man klä sig när man ska på firmafest? När jag ska festa gillar jag att klä mig slampigt, dvs kort läderkjol, nätstumpbyxor, liten urringad top med massa pushup. Alternativt rockigt.

Vårat jobb ska snart ha fest, arbetsplatsen är en butik med ca 100 anställda å jag jobbar på lagret. Alla brukar klä sig snobbigt/elegant så jag är den enda "slampan". Har försökt klä mig mer påklätt å accepterat innan men känner mig lika obekväm varje gång.. Festen brukar va slut runt 00 så efter det blir det krogen. Hade vi inte gått på krogen efteråt så hade jag kunnat klä mig tantigt för det är ju inte mina kollegor jag vill va snygg inför, utan för krogenrundan efteråt. Känns bökigt att ha med sig ombyte. Så är det okej att klä sig slampigt vid dessa tillställningar?

Är rädd att det ska påverka jobbet. Att cheferna ska tycka illa om mig, eller ev ge mig sparken om tillfället ges osv.

PS Jag är känd för att vara "kåtbocken" på jobbet som alltid enbart pratar om snoppar. Vet inte om det gör nån skillnad

En butik med 100 anställda ? Finns väldigt få butiker med så många anställda.
Ikea kanske men annars ? Nääää du
Citera
2024-06-13, 10:34
  #8
Medlem
Ja, det är väl poängen...
Citera
2024-06-13, 10:40
  #9
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av george.sthlm
En butik med 100 anställda ? Finns väldigt få butiker med så många anställda.
Ikea kanske men annars ? Nääää du

Nu är ju inte detta nån kedjegrej utan det finns endast en butik/lager i sverige (eller ja, i hela världen..). Så allt är på samma ställe, butik, lager, kundtjänst å alla andra kontorsnissar. I vanliga kedjeföretag så är allt utspritt. Närmsta butik ligger i Stockholm, beställer du online så skickas det från ett lager i Göteborg medans kundtjänst sitter i Malmö osv osv. Här är allt som sagt på samma ställe, därav mycket personal.
Citera
2024-06-13, 10:40
  #10
Medlem
Släpp loss vetja, de är ju fest, har två tjejer i receptionen, de klär sig oftast slampigt på firmafesten, alla
vill hänga med dem, vissa kvinnor känner konkurrens och börjat släppa loss även där.
Citera
2024-06-13, 10:47
  #11
Medlem
Blaskas avatar
Är det din runkfantasi vi ska diskutera? För nog är du en kille som vill hitta modet att slänga på dig något porrigt?
Våga vara dig själv.
Citera
2024-06-13, 11:11
  #12
Medlem
Innan jag kan svara behöver jag veta om du är kille eller tjej.
Eller vafan. Vill du strunta i det som du vet är socialt accepterat och bara köra på så gör du det. Men kom ihåg att alla har fördomar om folk. Både bra och dåliga.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in