Flashback bygger pepparkakshus!
  • 1
  • 2
2024-06-17, 14:52
Medlem
Det är fotbolls-EM nu och jag upplever att det kraftigt påverkar min klimatångest till det sämre. Här flyger rika fotbollsspelare till höger och vänster, adelsmän från jordens alla håll ska in och se fotboll och konsumera klimatskadliga produkter som öl, tröjor, kött och annat.
Det är som en enda orgie i att döda planeten.

Jag har varit ledsen och rädd, men känner att det får vara nog nu. Det är dags att agera beslutsamt.
Och Sverige kan gå före!

Vore det inte bra om svensk idrott helt enkelt bojkottade internationella turneringar?
Detta skulle också leda till att inhemska säsonger i olika sporter skulle förlängas. Vilket skulle ge spelarna mer tid att inte flyga mellan matcher.
I hockey kan man exempelvis utan problem åka tåg mellan Malmö och Luleå.
Det är ett klimatsmart sätt att hålla igång idrotten.

Men dessa lyxevenemang för överklassen borde Sverige kunna säga nej till. Genomgående.
Svensk idrott borde ta ansvar för kommande generationer och sluta förstöra planeten.

När tror ni vi kan få se detta?
Citera
2024-06-17, 15:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GrottNeger
Det är fotbolls-EM nu och jag upplever att det kraftigt påverkar min klimatångest till det sämre. Här flyger rika fotbollsspelare till höger och vänster, adelsmän från jordens alla håll ska in och se fotboll och konsumera klimatskadliga produkter som öl, tröjor, kött och annat.
Det är som en enda orgie i att döda planeten.

Jag har varit ledsen och rädd, men känner att det får vara nog nu. Det är dags att agera beslutsamt.
Och Sverige kan gå före!

Vore det inte bra om svensk idrott helt enkelt bojkottade internationella turneringar?
Detta skulle också leda till att inhemska säsonger i olika sporter skulle förlängas. Vilket skulle ge spelarna mer tid att inte flyga mellan matcher.
I hockey kan man exempelvis utan problem åka tåg mellan Malmö och Luleå.
Det är ett klimatsmart sätt att hålla igång idrotten.

Men dessa lyxevenemang för överklassen borde Sverige kunna säga nej till. Genomgående.
Svensk idrott borde ta ansvar för kommande generationer och sluta förstöra planeten.

När tror ni vi kan få se detta?

Adelsmän? Är det Sir Alex Ferguson du tänker på?

Det var det värsta!

Ishallar är energislukande, kan bara påminna om det... och köldmedia är ofta extremt potenta växthusgaser.

Adelsmän som flyger till hockeyturneringar mitt i sommaren måste vara det värsta kan jag tycka.
Citera
2024-06-17, 15:04
Medlem
Du tror inte det finns mer saker som förstör klimatet än ett idrottsevenemang som för samman civilisationen trots alla hemska saker som händer i världen?

Du vill stryp en av de få lyckliga saker människan har kvar idag till vilken nytta? Vad gör du själv för att rädda klimatet än att gnälla på de som är rika?
Citera
2024-06-17, 15:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ZiggeZiggarett
Adelsmän? Är det Sir Alex Ferguson du tänker på?

Det var det värsta!

Ishallar är energislukande, kan bara påminna om det... och köldmedia är ofta extremt potenta växthusgaser.

Adelsmän som flyger till hockeyturneringar mitt i sommaren måste vara det värsta kan jag tycka.

Goda poänger. Det är möjligen så att hockey bara ska spelas där isarna kan kylas av naturen.
Men vi behöver agera mot idrottens övergrepp på vår värld.
Citera
2024-06-17, 15:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Analfett
Du tror inte det finns mer saker som förstör klimatet än ett idrottsevenemang som för samman civilisationen trots alla hemska saker som händer i världen?

Du vill stryp en av de få lyckliga saker människan har kvar idag till vilken nytta? Vad gör du själv för att rädda klimatet än att gnälla på de som är rika?

Finns många saker och alla ska vi slå ner på, hårt och skoningslöst. Det är helt orimligt att rena nöjeslekar ska få förstöra klimatet på det här sättet.

Om 10 år kommer det inte ens gå att åka Vasaloppet och det beror till del på alla ondskefulla supportrar som reser runt och förstör klimatet för att se på fotboll.
Citera
2024-06-17, 15:09
Medlem
Det finns inget vi kan göra över jorden! Den bestämmer helt själv vad som händer och sker! Bara leva på så länge det går sen tar det stopp och det är inget vi kan styra över! Finns inge mer jobbigt än er mycket konstiga personer som tror det vi människor gör har nån inverkan på jorden! Nä glöm det och lev väl så länge det går!
Citera
2024-06-17, 15:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av onlythbeest
Det finns inget vi kan göra över jorden! Den bestämmer helt själv vad som händer och sker! Bara leva på så länge det går sen tar det stopp och det är inget vi kan styra över! Finns inge mer jobbigt än er mycket konstiga personer som tror det vi människor gör har nån inverkan på jorden! Nä glöm det och lev väl så länge det går!

Klimatförnekare och egoister tänker som du gör, men… tänk på barnen. Med ditt sätt att resonera kommer våra barn tvingas växa upp i en karg öken som sträcker sig från Ystad till Pajala.
Är det ett pris som är värt att betala för att rika människor ska få förlusta sig i Tyskland?

Nej, det här har inte folkligt stöd. Sverige bör driva på för att stoppa alla turneringar, men tills vidare föregå med gott exempel och vägra medverka till ödeläggelsen av klimatet.
Citera
2024-06-17, 15:14
Medlem
Ultragainuss avatar
Uppenbart troll.
Citera
2024-06-17, 15:16
Medlem
Citat:
Klimatförnekare och egoister tänker som du gör, men… tänk på barnen. Med ditt sätt att resonera kommer våra barn tvingas växa upp i en karg öken som sträcker sig från Ystad till Pajala.
Är det ett pris som är värt att betala för att rika människor ska få förlusta sig i Tyskland?

Nej, det här har inte folkligt stöd. Sverige bör driva på för att stoppa alla turneringar, men tills vidare föregå med gott exempel och vägra medverka till ödeläggelsen av klimatet.
Haha det är såna som dig som gör att jorden går under med massor av konstiga påhitt! Mina barn som har lite i huvudet mot dig håller helt med! Vi har aldrig kunnat styra över jorden! Och kommer aldrig kunna göra det heller! Muppar är va ni är !
Citera
2024-06-17, 15:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av onlythbeest
Haha det är såna som dig som gör att jorden går under med massor av konstiga påhitt! Mina barn som har lite i huvudet mot dig håller helt med! Vi har aldrig kunnat styra över jorden! Och kommer aldrig kunna göra det heller! Muppar är va ni är !

Det är tvärtom. Jag vill rädda världen, men ni klimatförnekande nazister bryr er inte om kommande generationer så länge ni får äta gåslever, dricka champagne på läktarna och heila till nationalsången.
Är det värt att förstöra jorden för?
Citera
2024-06-17, 15:22
Medlem
Europes avatar
Endast finska sporter - som bastu-VM, kärringkånk och stövelkast - borde vara erkända sporter. Möjligtvis några manliga tävlingar till, som skytte, motorsport och backhoppning. De flesta andra sporter är ju ändå gay. Fotboll är supergay.
Citera
2024-06-17, 15:24
Medlem
Vit-Brandbils avatar
Citat:
Goda poänger. Det är möjligen så att hockey bara ska spelas där isarna kan kylas av naturen.
Men vi behöver agera mot idrottens övergrepp på vår värld.

Från och med säsongen 2025-26 så hoppas vi nu att alla arenor rivs och man bara spelar ishockey på frusna sjöar.
Att isen är lite bucklig gör sporten bara rolig och skulle det bli en vak mitt på plan så får man helt enkelt akta sig och åka runt.
Hockey kan återigen bli en sport för män😂😂

Där jag är uppväxt hade vi endast uterink så ibland så spelades matchen i full snöstorm och ibland regn. Nu för tiden är det givetvis en hall överbyggd.
Jag spelade aldrig ishockey ska tilläggas.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in