Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 4
  • 5
2024-09-20, 10:30
  #49
Medlem
Mightybitchs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av neveroddoreven
Tack för tydliggörandet, jag var visst förvirrad när jag skrev. Rätt ska vara rätt, det var inte meningen att komma med felaktig info.

Personen kan ha haft olika stora fötter, eller fått ena skon förväxlat i något annat sammanhang där flera personer av någon anledning tagit av sig skorna på samma plats (sporthall, simhall, bostadsvisning, hemma hos släkt och vänner.) Detta att personen skulle haft olika stora fötter skulle kunna vara både till hjälp och stjälp i efterforskningarna kring vem mannen var.
Skorna ser ju inte ut att ha legat i vatten alltför länge.. US polo assn legia heter modellen vet jag... Man kanske kan fråga tillverkaren vilket år modellen kom... 🤔
Citera
2024-09-23, 13:10
  #50
Medlem
Massonites avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mightybitch
Skorna är av märket U. S Polo assn. Inte Ralph Lauren.
Dessutom ser de ut som en kopia finns inga exakta par att finna på nätet.
Sulan har gulnat sådär gammalt , så jag tror 10 - 15 år (impregnerings sprayade) håller skit och alger borta som ett exempel.
Citera
2024-09-23, 14:34
  #51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Massonite
Dessutom ser de ut som en kopia finns inga exakta par att finna på nätet.
Sulan har gulnat sådär gammalt , så jag tror 10 - 15 år (impregnerings sprayade) håller skit och alger borta som ett exempel.

Alla skor du finner på nätet är väl förmodligen årets och möjligen fjolårets kollektioner så det är väl inte så konstigt att den exakta modellen saknas?
Citera
2024-10-01, 04:39
  #52
Medlem
listigtjejs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Massonite
2 olika storlekar på skorna
Hmmmm har haft en enda "bekant" som just använde sig av detta. Olika storlekar på vänster och höger foten...
2015 är min gissning på längden kroppen har legat , då splittrades Bmc i Halmstad....

Killen jag tänker på hade enbart märkeskläder (det ska saknas en tand på han i överkäken)
Hmmm heter det 1...... 3 ... eller 1......4..


Kan man få svar på detta ??

Det går att skicka PM till mig.
Har nämligen inte sett till den personen ... sedan 2003.. (Han var från Malmö - Helsingborg)..
Körde en svart fatboy HD..


BMC Halmstad, vad var det? jobbade där?
Citera
2024-10-01, 04:42
  #53
Medlem
listigtjejs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Massonite
Tack för din länk - Polisen är tipsad. . Om vem det kan vara.. osäkerheten är fortsatt stor.
Vi får se om det kan komma att ändras (kusin till den eventuellt upphittade är namngiven) ..
Antar att en dna matchning kan avgöra närmare.

Obs. Jag är alltså inte säker på att det rör sig om den mannen jag tipsat om.
Men det .stämmer med beskrivningen av skorna och övriga märkeskläder - en man som idag skulle vara runr 42 - 43 år.

varför var mannen inte anmäld försvunnen?
Citera
2024-10-01, 13:08
  #54
Medlem
b00b00s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av listigtjej
BMC Halmstad, vad var det? jobbade där?

Bandidos lokalavdelning...
Citera
2024-10-03, 13:37
  #55
Medlem
Mightybitchs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Massonite
Dessutom ser de ut som en kopia finns inga exakta par att finna på nätet.
Sulan har gulnat sådär gammalt , så jag tror 10 - 15 år (impregnerings sprayade) håller skit och alger borta som ett exempel.
Tror knappast att kopior av det märket finns... Billiga skor
Citera
  • 4
  • 5

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in