Citat:
Ursprungligen postat av
Berg-Erik
Konstnärerna och konst"pedagogerna" eller kuratorerna och/eller jurymedlemmarna har ju alla gått på samma statliga utbildningsanstalter där professorerna är gamla 68
r. Så konstens innehåll blir ju detsamma hur man än vrider och vänder på det: feminism, bögeri, HBTQ, "utmana dina fördomar" vilket alltid betyder att man ska vara öppen för att bli rövknullad.
Som skattebetalare blir man ju rövknullad mest hela tiden. Så all menskonst är väl till för att man skall vänja sig.
On topic: det finns en utbredd föreställning blad s.k. "kulturarbetare" att samhället är till för dem och deras viktiga konst och att pöbeln skall hålla truten om sådant som den inte begriper. Värst är kulturbyråkrater, som generellt är en samling elitistiska parasiter.
Själv ogillar jag att mina skattepengar används för att köpa in och understödja en massa vänstervriden skit, kalla den så konst eller ej. En gång i tiden gjorde man insamlingar bland intresserade när det skulle resas en staty, inte var det självklart att allt skulle betalas med skattemedel. Jag skulle hellre ha den tiden tillbaka.