Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2024-06-20, 19:57
  #13
Medlem
Onanikrems avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Denom
Är det fel att inte berätta om man är förmögen till exempel? Låtsas leva fattigt för att det inte ska kännas som att partnern parasiterar på en.
Helt ok, jag brukar inte berätta om min ekonomi för min kvinna innan vi känner varandra rätt väl. Klär mig som en luffare vare sig jag haft förhållande eller levt själv, kört halvgamla bilar osv. delad ekonomi är för de som har det ungefär lika bra (eller lika dåligt)
Citera
2024-06-20, 21:03
  #14
Medlem
Hovslättsmannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Denom
Finns det något som är okej att vara tyst om för den man är tillsammans med eller ska man berätta om allt för ens partner?

Gör man slut direkt om man får reda på att ens partner inte berättat allt i detalj eller var går gränsen?

Det här är ingen enkel fråga.

Jag har varit tillsammans med tjejer som förväntar sig att man ska berätta ALLT, och som blir helt bestörta om det kommer fram att man att det hänt någon meningslös skit på jobbet som man valt att skona sina anhöriga från.

Jag har också varit tillsammans med tjejer som ryckt på axlarna åt utgått från att bara berättar de som de absolut behöver veta.

Det beror nog var på paranoia-skalan som din partner befinner sig.

De enda situationerna jag tycker har varit lite svåra, är när andra tjejer har stött på mig. Berättar jag inte, så tror min tjej att jag är intresserad och väljer att inte berätta därför. Berättar jag så blir det ett jävla liv och drama. Gjorde jag något för att provocera fram det? Jaha, ska ni jobba i samma team? Hur ska det gå? osv.
Citera
2024-06-20, 21:06
  #15
Avstängd
Bubba00s avatar
Man ska ju vara ärlig, inte sant? Hade er relation sett annorlunda ut om ni kände till varandras hemligheter? I sådana fall bör de vara nämnda. Sen kan man ju inte berätta allt, t.ex sådant som händer när man äntligen kommer iväg utomlands med de gamla kompisgänget... Information om sådant måste förstås censureras litegrann.
Citera
2024-06-20, 23:10
  #16
Medlem
Man behöver inte berätta allt om sig själv men definitivt sådant som är relevant för förhållanden och särskilt för ens nuvarande förhållande.
Citera
2024-06-21, 07:24
  #17
Medlem
SnutteFia03s avatar
Det beror helt på vad det handlar om. Att känna att man är tvungen att dela allt med sin partner är gränslöst och osunt skulle jag säga. En del saker angår faktiskt inte ens en partner utan bara en själv.

Vanligtvis brukar det räcka med sunt förnuft och lite fingertoppskänsla för att veta vad som är okej att behålla för sig själv och inte. Det är även olika beroende på kontext och flera andra faktorer så man får göra en bedömning från fall till fall.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in