Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2024-06-22, 13:50
  #49
Medlem
Per-Automatiks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kalk-Allan
Jag har sett i princip varje match i detta EM, Jag älskar att kolla Allsvenskan några dagar per vecka, MEN nu känner jag att detta evenemang börjar stå mig upp i halsen, visst Sverige är inte med, men jag har sett EM och VM sedan 94 och jag tappar fan intresset nu, vet inte varför, kollade matcherna som var idag, men tappade det i Österrike -Polen, slog på Holland - Frankrike tänkte kul match 2 stora nationer, men nä, stängde av efter ca 30 minuter.....

Är det pga VAR, eller allt jävla tjat om hur mycket spelare är värda i pengar, eller vilken klubb de är med i? Jag vet inte men jag tror jag lägger ner detta nu, kanske kollar finalen.

Hur känner ni?

Jag tröttnade på fotboll någon gång kring millennieskiftet. När det gick över från att handla om sport till att handla om ekonomi.
Citera
2024-06-22, 13:51
  #50
Medlem
Imnshos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lund-NoGo-zone
En ledtråd är expressen. Varje dag 10 (tio) aggressiva arga rubriker om EM, dessa från dagens tidning:
-Stjärnans förhållande avslöjat – var en bluff
-Här knarkar de öppet under EM: ”Mayhem”
-Franska stjärnans konflikt – mitt under mästerskapet vill ha 1.1 miljarder
-Uppmärksammas för sina tatueringar
-Profilens sågning i TV: arrogant
-Skandalklippet fördöms
-Jonas Eriksson rasar över bilderna
Detta.

Media överexponerar fotbollen så att den står en upp i halsen. Värst av alla är Bank och Niva som försöker göra socioekonomiska och klasskampsanalyser av en sketen match. Tror att dom är litterära med sina pseudoanalyser.
Citera
2024-06-22, 13:54
  #51
Avstängd
Lund-NoGo-zones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Imnsho
Detta.

Media överexponerar fotbollen så att den står en upp i halsen. Värst av alla är Bank och Niva som försöker göra socioekonomiska och klasskampsanalyser av en sketen match. Tror att dom är litterära med sina pseudoanalyser.
Det har naturligtvis med internet och klick att göra. Förut fick man en löpsedel per dag i Expressen och det fanns bara plats för en bild på supermålet, och "Profilens sågning i TV: arrogant" och annan skit fick helt enkelt inte plats. Det kostade att trycka en sida papper.
Citera
2024-06-22, 14:04
  #52
Medlem
bakispillers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kalk-Allan
Jag har sett i princip varje match i detta EM, Jag älskar att kolla Allsvenskan några dagar per vecka, MEN nu känner jag att detta evenemang börjar stå mig upp i halsen, visst Sverige är inte med, men jag har sett EM och VM sedan 94 och jag tappar fan intresset nu, vet inte varför, kollade matcherna som var idag, men tappade det i Österrike -Polen, slog på Holland - Frankrike tänkte kul match 2 stora nationer, men nä, stängde av efter ca 30 minuter.....

Är det pga VAR, eller allt jävla tjat om hur mycket spelare är värda i pengar, eller vilken klubb de är med i? Jag vet inte men jag tror jag lägger ner detta nu, kanske kollar finalen.

Hur känner ni?

Sanningen är ju att det har varit ovanligt tråkiga matcher.
Man har inte alls fått den här ”magiska” känslan man brukar ha under sådana här mästerskap.
Citera
2024-06-22, 14:08
  #53
Medlem
Libertarismuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kalk-Allan
Jag har sett i princip varje match i detta EM, Jag älskar att kolla Allsvenskan några dagar per vecka, MEN nu känner jag att detta evenemang börjar stå mig upp i halsen, visst Sverige är inte med, men jag har sett EM och VM sedan 94 och jag tappar fan intresset nu, vet inte varför, kollade matcherna som var idag, men tappade det i Österrike -Polen, slog på Holland - Frankrike tänkte kul match 2 stora nationer, men nä, stängde av efter ca 30 minuter.....

Är det pga VAR, eller allt jävla tjat om hur mycket spelare är värda i pengar, eller vilken klubb de är med i? Jag vet inte men jag tror jag lägger ner detta nu, kanske kollar finalen.

Hur känner ni?
Handlar mycket om att ex. Frankrike inte är Franrike längre utan ett afrikanskt lag som hör hemma i ett VM och inte ett EM. Samma sak ser vi med Sverige där blattekvoten ligger över 50% nu för tiden.

I övrigt pallar man heller inte se alla dessa jävla maskningar och filmningar hela tiden. Inför effektiv tid så är det problemet löst, men det vägrar man.
Citera
2024-06-22, 14:09
  #54
Medlem
Libertarismuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bakispiller
Sanningen är ju att det har varit ovanligt tråkiga matcher.
Man har inte alls fått den här ”magiska” känslan man brukar ha under sådana här mästerskap.
Det blir urvattnat med 24 lag. Samma sak i VM som nu kommer att ha 44 lag. Sjukt tramsigt.

EM ska bestå av 16 lag naturligtvis och VM av 32.
Citera
2024-06-22, 14:13
  #55
Medlem
RebuildSwedens avatar
Jag slutade titta när politiken tog över fotbollen allt mer och spelare gick ner på knä för terrororganisationen BLM och när spelarna tog på sig armbindlar med prideflaggan.
Citera
2024-06-22, 14:13
  #56
Medlem
Masterblenders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kalk-Allan
Jag har sett i princip varje match i detta EM, Jag älskar att kolla Allsvenskan några dagar per vecka, MEN nu känner jag att detta evenemang börjar stå mig upp i halsen, visst Sverige är inte med, men jag har sett EM och VM sedan 94 och jag tappar fan intresset nu, vet inte varför, kollade matcherna som var idag, men tappade det i Österrike -Polen, slog på Holland - Frankrike tänkte kul match 2 stora nationer, men nä, stängde av efter ca 30 minuter.....

Är det pga VAR, eller allt jävla tjat om hur mycket spelare är värda i pengar, eller vilken klubb de är med i? Jag vet inte men jag tror jag lägger ner detta nu, kanske kollar finalen.

Hur känner ni?

Du kanske har blivit klok och insett att du har ingen som helst nytta av vilka som vinner. Att hetsa upp sig över 22 för dig främlingar som springer efter en boll är vansinnigt men så är folk också generellt dumma i huvudet...
Citera
2024-06-22, 14:13
  #57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Riotriotriot
Jag tänkte på det idag, att fotbollen känns själlös. Stå och passa runt boxen tills man tappar boll, inga risktaganden, inga riktigt grymma mål osv. Tittade på en match från VM -06 med Brasilien, och något har definitivt försvunnit.

Hear, hear. Själlöst. Hjärtat är borta. Det har blivit industriellt. Ned-Fra igår. Suck.

UNDERHÅLLNINGEN är borta. Nu är det bara snack, analyser, primadonnor på plan, kliniskt och ett hundraprocentigt fokus på RESULTAT och fokus på ”stjärnorna” med sina reklamkontrakt och Instagram. För att inte tala om fokus på tränarna. Det är en egotripp som inte är bra för sporten. För att inte tala om våldet. Den här utvecklingen började för länge sedan.
Citera
2024-06-22, 14:18
  #58
Medlem
StojanVlatkovichs avatar
Det som tar ner det hela en aning är att det är halveuropeerna som ser starkast ut.
Tyskland är ju det enda anglosaxiska laget som ser bra ut.
Annars är ju EM och VM givna oavsett vad.
Citera
2024-06-22, 14:19
  #59
Medlem
Amazon-mannens avatar
Fopoll 2024 är för mycket blattar, mediekåta Assisterande Landslagstränarcoachkordinator och allt vad det är, för mycket förortsdrägg på klackarna e.t.c.
Citera
2024-06-22, 14:27
  #60
Medlem
Readyfreddies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Imnsho
Detta.

Media överexponerar fotbollen så att den står en upp i halsen. Värst av alla är Bank och Niva som försöker göra socioekonomiska och klasskampsanalyser av en sketen match. Tror att dom är litterära med sina pseudoanalyser.
Strunta i media? Har aldrig läst någonting av varken Bank eller Niva och lyssnar inte heller på vad dom säger. Går aldrig in på svenska tidningars hjärndödande sidor och råder förstås alla att göra samma sak. Skulle aldrig titta på tv4 heller.

Jag tycker tack vare detta att EM är rätt roligt. Inte som det var förr i tiden men det är det inte mycket annat som är heller. Tydligen är det snart OS, betyder i princip ingenting längre även om man kan titta på en del grenar ändå. Fotbollen håller mitt intresse riktigt bra i jämförelse.

Finns ändå en del friska element i ett EM så som nationalism hos publiken och att spelare faktiskt fortfarande väldigt gärna ställer upp i sina landslag, man får njuta av det så länge det går. Man kan också njuta av exceptionella spelarinsatser. Tycker man inte om primadonnorna kan man ju hålla på polska eller rumänska fotbollsarbetare?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in