Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2024-06-23, 15:08
  #169
Medlem
Småpojkar som ligger och grinar när någon nuddat deras fötter/ ben… så jäkla fjantiga.
Citera
2024-06-23, 16:00
  #170
Medlem
Slitnapjuxs avatar
Själv tycker jag att matcherna du nämner var riktigt sevärda. Aja, byt kanal då bara?

Ikväll blir det två bildskärmar. #taggad
Citera
2024-06-23, 16:06
  #171
Medlem
Farbaute666s avatar
Titta inte på precis allt, inte att undra på att du blir trött på det då... Alla matcher är inte spännande, eller underhållande. Jag håller på Danmark och Österrike, så deras matcher följer jag troget. Matchen imorgon kväll bör kunna bli sevärd, Italien - Kroatien.

Kanske ser jag inget alls ikväll och sparar mig till dess.
Citera
2024-06-23, 16:08
  #172
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sportnorden12345
I sådana fall skulle man väl åtminstone fokusera på OS-idrotter, förutom fotbollen så snor ju innebandyn många talanger också..

MMA är jag personligen totalt ointresserad av och ser då hellre att resurserna läggs på andra kampsporter (och OS-idrotter), likt boxning, brottning, judo och taekwondo..


Edit: Finns undersökningar på vad svenska folket gillar att följa för sporter framför TV:n och då utgår jag ifrån att framgångar i dessa innebär extra glädje!

Top-5 bland männen (utan inbördes ranking): Fotboll, ishockey, skidsport, friidrott och motorsport

Top-5 hos kvinnorna (utan inbördes ranking): Fotboll, ishockey, skidsport, friidrott och hästsport


Edit 2: Man kan också vända på det, att besvikelsen blir extra stor när Sverige går dåligt i dessa idrotter, att vi ”bränner” Fotbolls-EM, missar slutspelet i Hockey-VM eller vallar bort oss/underpresterar i Skid-VM är oacceptabelt hos en stor del av befolkningen och då kommer folk ha åsikter, det märks verkligen!

Skidsport ska det vara (alltså inte all vintersport), det innefattar framför allt längdskidor och skidskytte, men även t.ex. alpint o skicross..
__________________
Senast redigerad av sportnorden12345 2024-06-23 kl. 16:10.
Citera
2024-06-23, 16:30
  #173
Medlem
ziracorns avatar
Trådstartaren slipper ju fotboll innan 21.00. Och jag ska jobba med start 06.00.


Håller i och för sig med. Fotboll är ganska trist. Inget 100-meterslopp direkt.
Citera
2024-06-23, 17:05
  #174
Medlem
Generalanderssons avatar
Tycker oxå att detta har varit ett ganska segt mästerskap så långt.
Citera
2024-06-23, 17:48
  #175
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HandgnuggarOligark
Jag håller med om att vi hade massa otroliga stjärnor från förr som vi inte har idag som skapade magi, som Baresi, Maldini, R Baggio, Romario, Ronaldinho, Zidane, Maradona, Messi, Ronaldo, Xavi, Iniesta, Cristiano R, osv. Jag älskar tikitaka. Men det var mest fegspel under 80- och 90-talet från tränarnas sida med få mål.

Håller med dig till viss del men knappast helt o hållet.

VM 86 med Maradona var magiskt. Likaså var EM 88 riktigt riktigt bra. Med en van basten i högform.

VM 90 hade en rad magiska legender och en hel del riktigt roliga matcher (som tyvärr har blivit bortglömda)...

EM 92 i Sverige var mycket spännande och trevligt. När kommer Sverige få arrangera ett liknande mästerskap? Aldrig antagligen. Träffade Platini (surgubbe) och hela Englands trupp.
Citera
2024-06-23, 19:47
  #176
Medlem
kubuns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Generalandersson
Tycker oxå att detta har varit ett ganska segt mästerskap så långt.
Det är alltid segare i de två första omgångarna när det som oftast inte gäller antingen....eller - alltså vinna eller försvinna. Det är från och med ikväll det på allvar börjar, när grupperna en efter en spelas färdigt och iomd fördelar platserna till 8-delsfinalerna.
Citera
2024-06-23, 20:02
  #177
Medlem
ricardo22s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jannebigplay
För mig är det två saker. 1. Jag har blivit lite mätt. Kollat på nästan varenda match så det börjar ta emot lite. 2. Kvinnliga kommentatorer (framförallt hon med en grov norrländsk dialekt). Det är inte samma känsla, framförallt när de ska vara experter. De har ingen aning, de har inte haft samma press eller spelat mot samma motstånd.

Annars tycker jag att det har varit ett fantastiskt EM hittills. Känns som att fotbollen är tillbaka efter tre raka skitmästerskap. Jag var i Berlin och kollade på Polen - Österrike och det är för mig den häftigaste sportupplevelsen som jag har varit med om. Alltifrån stämningen i stan, marschen tågstationen (trodde att tåget skulle gå till arenan men vi blev invallade till en tågstation istället) stämningen (alla var glada, tom polisen var med och drog lite hejaramsor i megafonerna) arenan, logistiken, allt. 5/5.

Ge bara EM och VM till länder som har en vettig fotbollskultur, har en bra infrastruktur samt ligger halvnära.
Du såg den bästa matchen i gruppspelet på plats. Som en 8 åring som ser sitt första mästerskap på tv. Du går inte att lita på
Citera
2024-06-23, 20:05
  #178
Medlem
ricardo22s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av easy_dan
För mig har det ingenting med firande att göra, VAR är ett dåligt fungerande system som dessutom bara gäller vissa regelbrott och inte andra regelbrott, förutom det påverkar VAR det faktiska spelet på planen och domarnas naturliga agerande. Under VAR har vi fått längre matcher men trots det mindre effektiv speltid.

För mig känns det lite som sunk cost fallacy, hade man skrotat nuvarande system och tänkt om hade man säkert kunna komma på ett bättre som inte har en sådan påverkan på matcherna, men envist nog kommer man fortsätta tills ingen orkar säga ifrån längre.

Du får vara för VAR hur mycket du vill, men fortsätt bara inte påstå att fotbollen nu blir rättvist dömd, det stämmer helt enkelt inte.
Jag avskyr VAR, men 95% av problemet har att göra med offside. Ändra till den bättre offsideregeln där hela spelaren måste vara offside för att det ska bli bortdömt och nästan alla problem och allt klagande kommer att försvinna. Att man inte kan dra i tröjor,filma, ta med handen etc är egentligen ganska bra.
Citera
2024-06-23, 21:00
  #179
Medlem
Bartman777s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ricardo22
Jag avskyr VAR, men 95% av problemet har att göra med offside. Ändra till den bättre offsideregeln där hela spelaren måste vara offside för att det ska bli bortdömt och nästan alla problem och allt klagande kommer att försvinna. Att man inte kan dra i tröjor,filma, ta med handen etc är egentligen ganska bra.
Det var ett ganska bra förslag faktiskt.
Nu räcker det ju med att en lilltånagel är offside så döms det bort, jag tycker det blir fånigt.
Citera
2024-06-23, 21:22
  #180
Medlem
Mikaelias avatar
VAR har gjort fotbollen väldigt illa. Tacka fan för att vi slipper den skiten i allsvenskan.
Tycker annars att landslagsfotboll är mer intressant än exempelvis Premier League där "lagen" (läs företagen) med mest pengar vinner.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in