Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2024-06-23, 22:09
  #181
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mikaelia
VAR har gjort fotbollen väldigt illa. Tacka fan för att vi slipper den skiten i allsvenskan.
Tycker annars att landslagsfotboll är mer intressant än exempelvis Premier League där "lagen" (läs företagen) med mest pengar vinner.

Dock så kommer det införas krav på VAR inom de närmaste åren.
Citera
2024-06-23, 22:10
  #182
Medlem
1. Kommentatorerna
2. All snack om politik (tex Ukraina)
3. Att Sverige inte är med
Citera
2024-06-23, 22:16
  #183
Medlem
ricardo22s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HandgnuggarOligark
Jag håller med om att vi hade massa otroliga stjärnor från förr som vi inte har idag som skapade magi, som Baresi, Maldini, R Baggio, Romario, Ronaldinho, Zidane, Maradona, Messi, Ronaldo, Xavi, Iniesta, Cristiano R, osv. Jag älskar tikitaka. Men det var mest fegspel under 80- och 90-talet från tränarnas sida med få mål.
Det var egentligen i vm 1998 som det blev riktigt bra, och sen höll det i sig 10-15 år. Just trequatista positionens försvinnande säger så mycket. Kaka, Ronaldinho, Rivaldo, Totti, Maradona, Zidane, Rui Costa har blivit snabba tråkiga yttrar istället. James var den sista och även han fick börja spela ytter och annat när positionen försvann.

Magin och elegansen försvann och det var något speciellt med att söka den stora stjärnan i den positionen centralt utanför straffområdet
__________________
Senast redigerad av ricardo22 2024-06-23 kl. 22:24.
Citera
2024-06-23, 23:20
  #184
Medlem
asdfghjklzxcvbnms avatar
En kväll som bekräftar lite i kritiken. VAR där igen och petar där den inte ska. Små skitsituationer. Ta hand om stora klara fel och låt smågrejerna och tånagel offsiderna vara. Tyvärr är fotbollen hell bent att fortsätta med skiten.

En annan poäng som togs upp tidigare är att fotbollen är tråkig. Passa runt bara. Går och diskutera. Men dagens match Skottland-Ungern går in där. Otroligt trist. Fick mig och tänka på ett skönt gammal Simpsons klipp.

https://m.youtube.com/watch?v=ftlfPb0gyxI

Ja egentligen är fotbollen som sport som sådan inte så jävla kul. Ishockey. Handboll. Så mycket mer intensivt. Fair. Sportmanship. Men kulturen kring fotbollen är svår och komma ifrån. Sen urholkas den i dagens globala stora pengakåta fotbollsvärld och kan känna igen tröttheten på fotbollen. Utan betting hade jag nog endast hållit mig till Sverige där känslan ändå finns kvar.
Citera
2024-06-23, 23:37
  #185
Medlem
Guidetti, har han gått hos talpedagog, har frugan/mer nya vuxenlivets umgänge påverkat honom eller har han alltid kunnat skifta mellan "sociolekter" beroende på vem han pratar med? Inte alls samma påtagliga rinkebysvenska som han brukar lägga sig till med väl?
__________________
Senast redigerad av Tempmail2 2024-06-23 kl. 23:45.
Citera
2024-06-24, 00:57
  #186
Medlem
Libertarismuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av asdfghjklzxcvbnm
En kväll som bekräftar lite i kritiken. VAR där igen och petar där den inte ska. Små skitsituationer. Ta hand om stora klara fel och låt smågrejerna och tånagel offsiderna vara. Tyvärr är fotbollen hell bent att fortsätta med skiten.

En annan poäng som togs upp tidigare är att fotbollen är tråkig. Passa runt bara. Går och diskutera. Men dagens match Skottland-Ungern går in där. Otroligt trist. Fick mig och tänka på ett skönt gammal Simpsons klipp.

https://m.youtube.com/watch?v=ftlfPb0gyxI

Ja egentligen är fotbollen som sport som sådan inte så jävla kul. Ishockey. Handboll. Så mycket mer intensivt. Fair. Sportmanship. Men kulturen kring fotbollen är svår och komma ifrån. Sen urholkas den i dagens globala stora pengakåta fotbollsvärld och kan känna igen tröttheten på fotbollen. Utan betting hade jag nog endast hållit mig till Sverige där känslan ändå finns kvar.
Håller inte alls med. VAR räddar fotbollen. Nästa steg är att införa effektiv tid. Då kommer fotbollen att bli mer som handboll och hockey. Äntligen!
Citera
2024-06-24, 00:58
  #187
Medlem
Libertarismuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tempmail2
Guidetti, har han gått hos talpedagog, har frugan/mer nya vuxenlivets umgänge påverkat honom eller har han alltid kunnat skifta mellan "sociolekter" beroende på vem han pratar med? Inte alls samma påtagliga rinkebysvenska som han brukar lägga sig till med väl?
Guidetti ska inte vara i en studio. Han besitter lågt IQ och bidrar inte med ett skit.
Citera
2024-06-24, 01:13
  #188
Medlem
Pokpokpoks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Libertarismus
Håller inte alls med. VAR räddar fotbollen. Nästa steg är att införa effektiv tid. Då kommer fotbollen att bli mer som handboll och hockey. Äntligen!

Hur kan du sitta och säga att VAR räddar fotbollen? Du kollar inte så mycket på fotboll i vanliga fall va?

VAR är djävulens påfund och måste bort fort innan det tar död på fotbollen helt.
Jag har inte sett en enda spelare som någonsin uttalat sig positivt om VAR, inga ledare heller. De som tycker VAR är bra är de som tjänar pengar på det på ett eller annat sätt.
__________________
Senast redigerad av Pokpokpok 2024-06-24 kl. 01:16.
Citera
2024-06-24, 08:11
  #189
Medlem
Drickbacks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av asdfghjklzxcvbnm
En kväll som bekräftar lite i kritiken. VAR där igen och petar där den inte ska. Små skitsituationer. Ta hand om stora klara fel och låt smågrejerna och tånagel offsiderna vara. Tyvärr är fotbollen hell bent att fortsätta med skiten.
Tid för dig skaffa en EM-VAR tråd att gnälla av dig i.. Oavsett tånagel så dras gränsen någonstans dvs även om man tilläts vara offside med några cm så blir det just några cm sen är man offside. Hur svårt ska det vara att en gräns är en gräns oavsett marginal, omöjligt ha en vågig linje att rätta sig efter vid gränsdragning. Godtycklighet vid offside är en mycket farlig väg att gå.

Jefla gnäll, låt labyrinten i hjärnan studsa rätt.

Ha omröstning också tex, har VAR skött sig i EM? / Är VAR i EM en skandal / Ska EM spelas utan VAR.

Det är fler rätt beslut under en fotbollsmatch med VAR än utan VAR. Om du inte visste det är fotboll en ”bedömningssport”.
Citera
2024-06-24, 09:38
  #190
Medlem
Libertarismuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pokpokpok
Hur kan du sitta och säga att VAR räddar fotbollen? Du kollar inte så mycket på fotboll i vanliga fall va?

VAR är djävulens påfund och måste bort fort innan det tar död på fotbollen helt.
Jag har inte sett en enda spelare som någonsin uttalat sig positivt om VAR, inga ledare heller. De som tycker VAR är bra är de som tjänar pengar på det på ett eller annat sätt.
Ah, precis. För jag har investerat massor i VAR-aktier.
Citera
2024-06-24, 09:57
  #191
Medlem
Pokpokpoks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Libertarismus
Ah, precis. För jag har investerat massor i VAR-aktier.

Bank säger det bra här.

https://uploads.tapatalk-cdn.com/202...e7a2eaf42b.jpg

Spelarna vill inte ha det, Ledarna vill inte ha det. Dom riktiga supportrarna vill inte ha det.
__________________
Senast redigerad av Pokpokpok 2024-06-24 kl. 10:02.
Citera
2024-06-24, 10:32
  #192
Medlem
Libertarismuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pokpokpok
Bank säger det bra här.

https://uploads.tapatalk-cdn.com/202...e7a2eaf42b.jpg

Spelarna vill inte ha det, Ledarna vill inte ha det. Dom riktiga supportrarna vill inte ha det.
Bryr mig inte. VAR är det bästa som kunde ha hänt fotbollen. Inför effektiv tid också så är vi i mål!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in