Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2024-06-25, 18:08
  #13
Medlem
Kapten-Kepss avatar
Tycker du övertänker detta. Det är inte så svårt. Att gå in i någon slags relation innebär alltid risk för att ngn blir ledsen, det är spelets regler och inget du behöver ta ansvar för honom i, han är vuxen och tar ansvar själv för vad han vill riskera.

Jag har inte riktigt fatta vad som är problemet med "love bombing", dvs att ngn väldigt tydligt visar att de är intresserade. Allt det här "spela svårflörtad" dvs "jag ska inte höra av mig på flera dagar så den andre tycker jag är coolare" är skit för småbarn. Med det sagt så sms varje timme är lite mkt.

Verkar han intressant och du har tid och lust, kör på. Tar det slut tar det slut.

Citat:
Ursprungligen postat av traitorjoe
Jag är väldigt kluven i hur jag vill att det ska fortsätta. När vi väl sågs kändes det väldigt naturligt och bra men ibland känner jag mig överväldigad av all denna lovebombingen som det kallas. Vi skrevs för första gången för två veckor sedan och nu skriver han sms till mig hela hela tiden vilket jag tycker kan bli lite irriterande till och med. Visst jag är intresserad av honom men är inte ens säker på att jag kan se att detta kan bli en långvarig relation då vi skiljer oss en del som personer- exempelvis har han inget emot att ligga hemma hela dagen medan jag blir tokig av det.

Jag är rädd att jag har fått honom att tro att jag är lika kär i honom som han är i mig och nu vet jag inte hur eller när jag ska ta upp detta. Jag tror om han fortsätter så som han gör kommer jag tillslut att tappa intresset och helt enkelt bli utmattad.

Har ni där ute några goda råd om hur jag ska ta upp det här med honom? Jag har jättesvårt att ta upp sådana saker då jag hatar känslan av att jag gör folk ledsna eller arga, ibland har jag till och med varit i förhållanden längre än vad jag egentligen vill bara för att jag inte ville orsaka den andra personen smärta när jag gör slut. Snälla hjälp mig!
Citera
2024-06-25, 18:27
  #14
Medlem
Rozenkvartss avatar
Låter faktiskt som att han reboundar med dig. Han är ledsen pga sitt ex som paja hans självförtroende också kom han ihåg dig som ville ha honom, vips är han ”kär” i dig. Var rädd om dig.
Citera
2024-06-25, 18:45
  #15
Medlem
Whatelseshouldis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av traitorjoe
Ännu ett tillägg, förlåt för detta. Han har även öppnat upp sig för hans osäkerheter och sås vidare och hur hans självförtroende gick i botten efter hans senaste relation så nu känns det tusen gånger pissigare att behöva säga att jag vill ta det lugnt och kanske bara dejta eller så ett tag.

Det här är ju ett varningstecken.
Han va inte intresserad av dig förut, men nu när han har blivit totalt krossad av en annan brud så hör han av sig till en dig, som han vet gillar honom, och suger åt sig bekräftelse till max.
Hör du inte?
Citera
2024-06-25, 19:19
  #16
Medlem
Jag hade gjort det väldigt tydligt att jag inte känner lika starkt och att han inte ska förvänta sig mer än att ligga pga min osäkerhet
Citera
2024-06-25, 19:23
  #17
Medlem
Var ärlig. Säg att det går för snabbt fram och att du vill ta det mer försiktigt.
Citera
2024-06-25, 20:15
  #18
Medlem
Jag är benägen att hålla med tidigare skribenter angående rebound och varningstecken.

Ur din text: Hans självförtroende är i botten sen senaste relationen. Han tar kontakt med dig. Du har varit betuttad i honom tidigare, vilket då var obesvarat. Men nu, innan ni ens träffats, så säger han att han kär i dig. Du är en person som inte vill såra någon, så du stannar hellre för länge i en relation.

För mig ser detta ut som att du är ett säkert kort för honom att dra ur leken. Du stannar såpass länge som han behöver för att repa sig. Jag kan naturligtvis ha fel. Råder dig dock att inte gå emot dina egna känslor till förmån för hans, utan var ärlig.
Citera
2024-06-25, 21:04
  #19
Medlem
Så nu har jag ringt killen och förklarat hur jag känner. Det var väldigt svårt och jag kände mig som en hemsk skata men han tog det faktiskt jättebra. Han sa att han bara kunde acceptera hur jag kände och upplevde och lovade att vi kan ta det lite lugnt. Nu känns allt bättre och det beror till stor del på att jag bara kunde ha fått ventilera och fått ut mina tankar.
Utan er hjälp hade jag nog inte ryckt upp mig och vågat ta tag i det som en vuxen och mogen individ, så tack FB◡̈
Citera
2024-06-25, 21:06
  #20
Medlem
Angående det många skriver att jag evenuellt är ett rebound så förstör jag varför det verkar så men jag tvivlar starkt på det. Det var länge sedan hans relation tog slut men jag ska vid senare tillfälle om vi skulle komma in på det försöka gräva lite mer i det.
Citera
2024-06-25, 21:11
  #21
Medlem
Faran jag ser med love bombing är att personen som "utövar" det kan känna att den spenderar all sin tillgivenhet på en gång och sedan tröttnar. Den andra personen blir i sin tur väldigt glad till en början men kan sedan ofta känna sig utmattad och överväldigad. Detta är i alla fall så det har varit i min erfarenhet.
Citera
2024-06-25, 21:24
  #22
Medlem
DieselnDusts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av traitorjoe
Angående det många skriver att jag evenuellt är ett rebound så förstör jag varför det verkar så men jag tvivlar starkt på det. Det var länge sedan hans relation tog slut men jag ska vid senare tillfälle om vi skulle komma in på det försöka gräva lite mer i det.
En dåres försvarstal som det fint heter..

Jag instämmer med dom övriga. Helt plötsligt duger du. Och vad vet du om vad han har haft sen sist ni pratade? När var sista kontakten mellan er innan han hörde av sig för 2 veckor sen?

Ni bor några timmar ifrån varandra. Han är helt plötsligt jätte intresserad av dig och du känner inte samma. Som du skriver i TS så lallar han gärna på hemma och du vill göra saker. Vilket åldersspann är ni?

Skulle inte förvåna om du är ett andrahandsval och han är desperat.
__________________
Senast redigerad av DieselnDust 2024-06-25 kl. 21:31.
Citera
2024-06-25, 21:33
  #23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DieselnDust
En dåres försvarstal som det fint heter..

Jag instämmer med dom övriga. Helt plötsligt duger du. Och vad vet du om vad han har haft sen sist ni pratade? När var sista kontakten mellan er innan han hörde av sig för 2 veckor sen?

Ni bor några timmar ifrån varandra. Han är helt plötsligt jätte intresserad av dig och du känner inte samma. Dom du skriver i TS så lallar han gärna på hemma och du vill göra saker. Vilket åldersspann är ni?

Skulle inte förvåna om du är ett andrahandsval och han är desperat.
Så bestämd som han är att det ska bli någonting mellan oss och att det ska fungera får mig att tro att jag inte bara är ett rebound eller andrahandsval. Som sagt gick vårt samtal väldigt bra och han var väldigt tacksam för att jag tog upp det så att vi kunde lösa det.
Jag är 19 och han 21. Av allt att döma är han väldigt seriös med oss men om det mot all förmodan skulle visa sig att han inte är det så är det väl så. Jag kan inte undvika förhållanden resten av mitt liv för att det finns en potentiell risk att personen i fråga är ett as, den risken finns väl alltid. Ja då blir jag väl jävligt sårad men jag kommer inte att dö av det.
Citera
2024-06-25, 21:36
  #24
Medlem
DieselnDusts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ixora
Jag är benägen att hålla med tidigare skribenter angående rebound och varningstecken.

Ur din text: Hans självförtroende är i botten sen senaste relationen. Han tar kontakt med dig. Du har varit betuttad i honom tidigare, vilket då var obesvarat. Men nu, innan ni ens träffats, så säger han att han kär i dig. Du är en person som inte vill såra någon, så du stannar hellre för länge i en relation.

För mig ser detta ut som att du är ett säkert kort för honom att dra ur leken. Du stannar såpass länge som han behöver för att repa sig. Jag kan naturligtvis ha fel. Råder dig dock att inte gå emot dina egna känslor till förmån för hans, utan var ärlig.
Det fetade. Ja otroligt att inte TS ser det själv.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in