• 1
  • 2
2024-11-26, 13:07
Medlem
GrillTeknikers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PringlesRoret
Jag formulerade mig dåligt. Jag har tre privata sajter igång just nu med egna domännamn och hostning.

Min fråga gällande domännamn och hostning var mer om den säljande biten i processen.

Tex om jag ordnar en up en running site på valfritt webhotell med domännamn som jag betalar ur egen ficka. Hur för jag över ägandeskapet?

Eller som jag skrev ska jag bara bidra med själva filerna och de får ordna den biten själv?

Eller om dom har en befintlig sida?

Jag söker enklast möjligt sätt. Har som sagt bara hostat privata projekt.

Bästa ooch enklaste sättet är väl att du administrerar och äger sajterna och fakturerar dina uppdragsgivare för kostnaderna. Givetvis saltar du räkningen som om du vore en snickare som tar betalt varenda gång han fäller ut tumstocken.
Citera
2025-01-31, 22:23
Medlem
ballobass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GrillTekniker
Bästa och enklaste sättet är väl att du administrerar och äger sajterna och fakturerar dina uppdragsgivare för kostnaderna. Givetvis saltar du räkningen som om du vore en snickare som tar betalt varenda gång han fäller ut tumstocken.

Är det så man gör
Citera
2025-02-01, 16:40
Medlem
elektronikfreaks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av neomunaa
För hosting och allting kan jag verkligen rekommendera spaceship.com, väldigt snabba servrar, utmärkt support. Smidig och gratis SSL installation, mycket konkuranskraftiga priser. bara positiva erfarenheter. Har tidigare använt godaddy, namecheap och bluehost - men spaceship har verkligen vart bättre på allt och alla sätt. Supporten på namecheap rekommenderade till och med spaceship efter jag, som flera år som kund börjat bli väldigt frustrerad över hur dåligt namecheap skötte allting från SSL-installation, till utlovade deals som inte fanns, till VPS-servrar som aldrig fungerade, med mera. Misstänker att supporten kände samma typ och haft många trötta kunder som mig, iom de tipsade om spaceship istället - och jag blev shockad hur mycket bättre de var!

NAMECHEAP äger SPACESHIP, eller är Spaceship ett dotterföretag till Namecheap.

in Hosting Advice
October 17, 2023
Spaceship Is an All-in-One Solution for Seamless Website Creation and Management
If you’re tired of being bogged down by confusing technicalities when creating or managing a website, say hello to Spaceship. Spaceship, owned by Namecheap, streamlines website creation and management, offering an all-in-one platform to eliminate technical hurdles. Spaceship aims to answer the most common problems users encounter when building a website.

Fördelen med Spaceship är att de är extremt billiga på domänregistreringar idag 2025 och ligger väl nästan bäst till hos samtliga registratorer enl https://tld-list.com/
Citera
2025-02-01, 17:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av elektronikfreak
NAMECHEAP äger SPACESHIP, eller är Spaceship ett dotterföretag till Namecheap.

in Hosting Advice
October 17, 2023
Spaceship Is an All-in-One Solution for Seamless Website Creation and Management
If you’re tired of being bogged down by confusing technicalities when creating or managing a website, say hello to Spaceship. Spaceship, owned by Namecheap, streamlines website creation and management, offering an all-in-one platform to eliminate technical hurdles. Spaceship aims to answer the most common problems users encounter when building a website.

Fördelen med Spaceship är att de är extremt billiga på domänregistreringar idag 2025 och ligger väl nästan bäst till hos samtliga registratorer enl https://tld-list.com/
Vet om att namecheap äger spaceship. Men skillnaden är natt och dag, att ändra något i DNS tar timmar med namecheap i dumma undermenyer, SSL är skitjobbigt att installera, VPS servrar som går ner hela tiden, falsk support som både lurat mig och flera gånger fått göra något jag själv skulle klarat om det funnits dokumentation och inte helt utdaterade skitverktyg. Heller ingen som helst CDN lösning värd namnet. Det var dessutom namecheaps egna support som rekommendera spaceship, antar de är trötta på att försöka få namecheap låta rimligt när spaceship finns.

Använder du namecheap så byt! De är en fossil i dag och det är otroligt att de inte skeppat över allt och alla kunder till spaceship ännu.

Edit: ser nu att jag nästan gav samma svar som du svarade på. Aja nu kanske du förstår hur jag menade.
Senast redigerad av neomunaa 2025-02-01 kl. 17:36.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in