Citat:
Ursprungligen postat av
elektronikfreak
NAMECHEAP äger SPACESHIP, eller är Spaceship ett dotterföretag till Namecheap.
in Hosting Advice
October 17, 2023
Spaceship Is an All-in-One Solution for Seamless Website Creation and Management
If you’re tired of being bogged down by confusing technicalities when creating or managing a website, say hello to Spaceship. Spaceship, owned by Namecheap, streamlines website creation and management, offering an all-in-one platform to eliminate technical hurdles. Spaceship aims to answer the most common problems users encounter when building a website.
Fördelen med Spaceship är att de är extremt billiga på domänregistreringar idag 2025 och ligger väl nästan bäst till hos samtliga registratorer enl
https://tld-list.com/
Vet om att namecheap äger spaceship. Men skillnaden är natt och dag, att ändra något i DNS tar timmar med namecheap i dumma undermenyer, SSL är skitjobbigt att installera, VPS servrar som går ner hela tiden, falsk support som både lurat mig och flera gånger fått göra något jag själv skulle klarat om det funnits dokumentation och inte helt utdaterade skitverktyg. Heller ingen som helst CDN lösning värd namnet. Det var dessutom namecheaps egna support som rekommendera spaceship, antar de är trötta på att försöka få namecheap låta rimligt när spaceship finns.
Använder du namecheap så byt! De är en fossil i dag och det är otroligt att de inte skeppat över allt och alla kunder till spaceship ännu.
Edit: ser nu att jag nästan gav samma svar som du svarade på.

Aja nu kanske du förstår hur jag menade.