• 4
  • 5
2024-07-09, 15:29
Medlem
elektronikfreaks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RadioGaGa
Man kan ju börja med Wordpress eftersom det ingår i de flesta webbhotellspaket. Sen kan man börja koda i Adobe om man inte är riktigt nöjd med Wordpress.
Får jag vara nyfiken och fråga vad sidan ska handla om alt vilken/vilka typer av produkter du ska sälja/marknadsföra via din sida?

Men som sagt, se bara till att allt som finns inom "HEAD" hamnar rätt. Kolla gärna in källkoden på mina egna hemsidor (det bjuder jag på).
Citera
2024-07-09, 18:46
Medlem
RadioGaGas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av elektronikfreak
Får jag vara nyfiken och fråga vad sidan ska handla om alt vilken/vilka typer av produkter du ska sälja/marknadsföra via din sida?

Men som sagt, se bara till att allt som finns inom "HEAD" hamnar rätt. Kolla gärna in källkoden på mina egna hemsidor (det bjuder jag på).

Vill helst vara anonym. Kan verkligen vem som helst se vem man är med .se-domän? Jag förstår om webbhotellet kan det men kan alla som besöker sidan också se det? Hur är det med .nu-domän?
Citera
2024-07-09, 22:56
Medlem
Citat:
Vill helst vara anonym. Kan verkligen vem som helst se vem man är med .se-domän? Jag förstår om webbhotellet kan det men kan alla som besöker sidan också se det? Hur är det med .nu-domän?

Skippa -nu. Extremt 90-tal och känns rätt ofräscht/amatörmässigt. Satsa på .com eller .net om du vill vara anonym, men ändå framstå som lite mer professionell.

För att registra och inneha ett domännamn krävs det idag, för de flesta toppdomäner, att uppgifter om ägare (namn), samt adress, email och telefonnummer anges. Om domänerna ägs av ett företag är dessa uppgifter oftast offentliga och går att hitta i registret WHOIS.

För domäner registrade av privatpersoner visas inga uppgifter vid en WHOIS-sökning på .se-domäner. IIS lämnar dock ut uppgifterna om man kontaktar dom via mail eller telefon.

För .com .net .org osv visas uppgifter, men man kan registra via anonymiseringsföretag som då registrar i sitt namn. Det kan dock ibland innebära att man samtidigt lämnar bort kontrollen över domänen.
Senast redigerad av mtflash 2024-07-09 kl. 23:03.
Citera
2024-07-09, 23:10
Medlem
RadioGaGas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mtflash
Skippa -nu. Extremt 90-tal och känns rätt ofräscht/amatörmässigt. Satsa på .com eller .net om du vill vara anonym, men ändå framstå som lite mer professionell.

För att registra och inneha ett domännamn krävs det idag, för de flesta toppdomäner, att uppgifter om ägare (namn), samt adress, email och telefonnummer anges. Om domänerna ägs av ett företag är dessa uppgifter oftast offentliga och går att hitta i registret WHOIS.

För domäner registrade av privatpersoner visas inga uppgifter vid en WHOIS-sökning på .se-domäner. IIS lämnar dock ut uppgifterna om man kontaktar dom via mail eller telefon.

För .com .net .org osv visas uppgifter, men man kan registra via anonymiseringsföretag som då registrar i sitt namn. Det kan dock ibland innebära att man samtidigt lämnar bort kontrollen över domänen.

Hur är det med .xyz?

Värst vad svårt det ska vara att vara anonym.
Citera
2024-07-09, 23:11
Medlem
Citat:
Hur är det med .xyz?

Värst vad svårt det ska vara att vara anonym.

Aldrig sett. Sluta vela och använd .com eller .net är fortfarande mitt råd. Simple as that.
Citera
2024-07-09, 23:32
Medlem
RadioGaGas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mtflash
Aldrig sett. Sluta vela och använd .com eller .net är fortfarande mitt råd. Simple as that.

Men ser det bra ut om domännamnet är svenskt och det slutar med .com? Typ royochrogersmack.com
Citera
2024-07-09, 23:35
Medlem
Citat:
Men ser det bra ut om domännamnet är svenskt och det slutar med .com?

.se ser väl lite bättre ut för en ren svensk domän, men .com fungerar absolut alltid fint. 100 ggr bättre med .com än .nu och de andra skumma förslagen du hade. .com är aldrig fel. Förutom om det är till en förening. Då ser .org bättre ut om du inte vill ha .se.

Men sluta tveka. Skaffa .com och sätt ingång nu.
Citera
  • 4
  • 5

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in