Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2024-06-27, 18:07
  #1
Medlem
Jag har noterat en sak: Män som skriker "Incel" till allt och alla på sociala medier brukar själva vara just incels eller inte sällan oattraktiva hos motsatta könet. Män i min närhet som idag alltid pratar om incels och ska visa hur feministiska de är är själva såna man minns från ungdomen som väldigt sällan fick ragg. Är det fler som noterat detta? Om ja, vad beror det på?

Jag tror att det ligger något i att män som får ligga mindre än de själva skulle vilja måste överkompensera för det genom att hänga upp sig på incels. De tror att om de visar upp hur mycket de hatar och distanserar sig från incels kommer de kunna dölja att de själva är oattraktiva och sällan får ligga. Det är min teori.
Citera
2024-06-27, 18:20
  #2
Medlem
ttnkpfs avatar
Detta fenomen blev bra förklarat av Den Gyllene. Hör och lär: https://www.youtube.com/watch?v=8BLm_0vDayw
Citera
2024-06-27, 18:22
  #3
Bannlyst
Självklart, det är även de största töntarna på Flashback som inte förstår det större problemet som angriper meningsmotståndaren.
De gör det för att framställa sig som bättre hos kärringarna. Incels har rätt om kvinnor.
Citera
2024-06-27, 18:41
  #4
Moderator
Amirons avatar
Passar bättre i 3M än relationsforumet.

R&S -->> 3M

//Mod
Citera
2024-06-27, 19:02
  #5
Medlem
Congelados avatar
Citat:
Ursprungligen postat av freddg1234
Jag har noterat en sak: Män som skriker "Incel" till allt och alla på sociala medier brukar själva vara just incels eller inte sällan oattraktiva hos motsatta könet. Män i min närhet som idag alltid pratar om incels och ska visa hur feministiska de är är själva såna man minns från ungdomen som väldigt sällan fick ragg. Är det fler som noterat detta? Om ja, vad beror det på?

Jag tror att det ligger något i att män som får ligga mindre än de själva skulle vilja måste överkompensera för det genom att hänga upp sig på incels. De tror att om de visar upp hur mycket de hatar och distanserar sig från incels kommer de kunna dölja att de själva är oattraktiva och sällan får ligga. Det är min teori.
Gubbar som projicerar sin egna inceldom på andra för att flytta fokus det finns fullt av sådana gubbar på detta forum även. Du är inne på rätt spår. Det är enkelt att kalla någon en incel istället för att sätta sig in i deras situation och försöka hjälpa. Vidrigt beteende att som man trycka ner män sådär och ännu mer komiskt när dom själva är incels i praktiken fast dom vill inte kännas vid. Snacka om att kasta sten i glashus.
Citera
2024-06-28, 11:22
  #6
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av freddg1234
Jag har noterat en sak: Män som skriker "Incel" till allt och alla på sociala medier brukar själva vara just incels eller inte sällan oattraktiva hos motsatta könet. Män i min närhet som idag alltid pratar om incels och ska visa hur feministiska de är är själva såna man minns från ungdomen som väldigt sällan fick ragg. Är det fler som noterat detta? Om ja, vad beror det på?

Jag tror att det ligger något i att män som får ligga mindre än de själva skulle vilja måste överkompensera för det genom att hänga upp sig på incels. De tror att om de visar upp hur mycket de hatar och distanserar sig från incels kommer de kunna dölja att de själva är oattraktiva och sällan får ligga. Det är min teori.
Räker med att du skriver ensama män vad fan är incel behöver inte nya ord. Det är vad 2000talet ungdomar kommit på nya ord lev livet i stället än att hacka spel och fördriva tiden på internet
Citera
2024-06-28, 11:25
  #7
Medlem
Enterprises avatar
Citat:
Ursprungligen postat av freddg1234
Jag har noterat en sak: Män som skriker "Incel" till allt och alla på sociala medier brukar själva vara just incels eller inte sällan oattraktiva hos motsatta könet. Män i min närhet som idag alltid pratar om incels och ska visa hur feministiska de är är själva såna man minns från ungdomen som väldigt sällan fick ragg. Är det fler som noterat detta? Om ja, vad beror det på?

Jag tror att det ligger något i att män som får ligga mindre än de själva skulle vilja måste överkompensera för det genom att hänga upp sig på incels. De tror att om de visar upp hur mycket de hatar och distanserar sig från incels kommer de kunna dölja att de själva är oattraktiva och sällan får ligga. Det är min teori.
Incel-trend?
Redan i benämningen incel (Involuntary Celibate) framgår att det är ofrivlligt. Det kan alltså aldrig trenda. Däremot kan förekomsten öka av demografiska och psykologiska skäl.

Det finns få som hatar Incels, vi andra (nocels?) tycker mest synd om dom och hoppas dom kan komma tillrätta med sitt problem.
Citera
2024-06-28, 11:29
  #8
Medlem
Enterprises avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ttnkpf
Detta fenomen blev bra förklarat av Den Gyllene. Hör och lär: https://www.youtube.com/watch?v=8BLm_0vDayw
Ingen som kallar sig själv "the golden one" är värd att ta på allvar. Men någon incel är han inte, per definition, eftersom han har fru och barn.
Citera
2024-07-05, 09:34
  #9
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Enterprise
Incel-trend?
Redan i benämningen incel (Involuntary Celibate) framgår att det är ofrivlligt. Det kan alltså aldrig trenda. Däremot kan förekomsten öka av demografiska och psykologiska skäl.

Det finns få som hatar Incels, vi andra (nocels?) tycker mest synd om dom och hoppas dom kan komma tillrätta med sitt problem.
Där har du fel. Det finns otroligt många som hatar incels, spenderar överdriver mycket tid på att sitta på internet och förkasta incels och följer alla möjliga sociala medier om incels.

Och det är just det jag menar med incel-trend eftersom det handlar om en trend att hata på incels. Och jag har noterat att majoriteten som följer denna trend är just själva incels som jag tror gör en så stor sak av incels för att dölja att de själva är missgynnade på dejtingmarknaden, alternativt att de har en partner de tog för att de vet att de aldrig kan få någon annan och kan alltid visa upp att de har knullandet säkrar men ändå innerst inne är missnöjda med det valet.
Citera
2024-07-05, 18:39
  #10
Medlem
Enterprises avatar
Citat:
Ursprungligen postat av freddg1234
Där har du fel. Det finns otroligt många som hatar incels, spenderar överdriver mycket tid på att sitta på internet och förkasta incels och följer alla möjliga sociala medier om incels.

Och det är just det jag menar med incel-trend eftersom det handlar om en trend att hata på incels. Och jag har noterat att majoriteten som följer denna trend är just själva incels som jag tror gör en så stor sak av incels för att dölja att de själva är missgynnade på dejtingmarknaden, alternativt att de har en partner de tog för att de vet att de aldrig kan få någon annan och kan alltid visa upp att de har knullandet säkrar men ändå innerst inne är missnöjda med det valet.
Jaha, självhat alltså. Från majoriteten av oss nocels har ni dock vår empati.
Citera
2024-07-11, 14:16
  #11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Enterprise
Jaha, självhat alltså. Från majoriteten av oss nocels har ni dock vår empati.
Vilka "ni"? Jag är gift och har barn med mitt livs kärlek
Citera
2024-07-11, 14:57
  #12
Medlem
halaltarzans avatar
Måste säga att jag inte har superkoll på alla coola uttryck som används här men kan det inte vara lite så här då att när andra inte får göka är de encils och när en själv inte får göka så är man en MGTOW-snubbe?
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in