Flashback bygger pepparkakshus!
2024-06-28, 02:19
Medlem
Är det farligt att gå cold turkey into keto? (var tvungen att skriva det på det sättet hehe, lite småsexigt sådär )

Frågan kan delas upp till två frågor egentligen...

1. Är det farligt att gå cold turkey into keto?

2. Är det farligt att gå cold turkey into keto utan att dricka electrolyter under omställningen?

Och tiotusenkronorsfrågan... Är det bäst att gå cold turkey into keto? det känns på något sätt att det är "standardsättet"...

Nå?
Citera
2024-06-28, 02:46
Medlem
Man måste ta hänsyn till att man gör sig av med en jävla massa elektrolyter under omställningsfasen!
Citera
2024-06-28, 02:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av winterbunny
Man måste ta hänsyn till att man gör sig av med en jävla massa elektrolyter under omställningsfasen!

Bäst att dricka gatorade, "det har elektrolyter"
Citera
2024-06-28, 02:57
Medlem
TS, du kan skita i att äta i flera veckor utan problem, har du inte diabetes typ 1 så kommer det gå jättebra. Börja din nya resa med en fasta, du kommer må toppen om du är taggad.
Citera
2024-06-28, 08:24
Medlem
davelols avatar
Hur ska kroppen annars gå in i keto-mode? Du kan ju inte mjäka dig in i keto. Bara cutta alla kolhydrater från dag ett.

Jag kör max 20g kolisar varje gång jag kör keto. Det är en extremt effektiv bantningsmetod. Håller du under 20g om dagen så kan du nästan känna hur det fräser i kroppsfettet så mycket kroppen förbränner.

Den absolut enda biverkningen jag haft är att man under en kort period kan lukta lite illa.
Citera
2024-06-28, 08:29
Medlem
DaddyCool64s avatar
Citat:
Är det farligt att gå cold turkey into keto? (var tvungen att skriva det på det sättet hehe, lite småsexigt sådär )

Frågan kan delas upp till två frågor egentligen...

1. Är det farligt att gå cold turkey into keto?

2. Är det farligt att gå cold turkey into keto utan att dricka electrolyter under omställningen?

Och tiotusenkronorsfrågan... Är det bäst att gå cold turkey into keto? det känns på något sätt att det är "standardsättet"...

Nå?

Nej det är inte farligt, men se till att få i dig vitaminer och allt annat som kroppen behöver. Keto handlar bara om att ersätta kolhydrater.

Du kommer överleva, ingen fara och lycka till
Citera
2024-06-28, 09:47
Medlem
Nicke08s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TorpareBlod
Mycket farligt, när människan för 200 000 år sen inte fick axa havregrynsgröt och mammas sylt och mjölk till frukost så dog människan ut. Skollunchen höll dock vissa vid liv, de som överlevde "kebabgryta med ris" är de som vi härstammar från.

Vissa tjejer och homosexuella killar skippade dock riset, de som åt ris dog....

Ja du kommer förmodligen dö om du helt plötsligt inte äter snabbmakaroner och energidryck som folk gjorde på stenåldern.

Oboy och färsk limpmacka med arlas hushållsost var maten man åt när vikingarna kom hem efter innebandyträningen.
Årets inlägg

Det som kan vara obehagligt är abstinens av bristen på kolhydrater, läs socker.
Citera
2024-06-28, 13:22
Medlem
Hurt-Åkes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TorpareBlod
Mycket farligt, när människan för 200 000 år sen inte fick axa havregrynsgröt och mammas sylt och mjölk till frukost så dog människan ut. Skollunchen höll dock vissa vid liv, de som överlevde "kebabgryta med ris" är de som vi härstammar från.

Vissa tjejer och homosexuella killar skippade dock riset, de som åt ris dog....

Ja du kommer förmodligen dö om du helt plötsligt inte äter snabbmakaroner och energidryck som folk gjorde på stenåldern.

Oboy och färsk limpmacka med arlas hushållsost var maten man åt när vikingarna kom hem efter innebandyträningen.

Bra inlägg!

Det naturligaste som finns för människan är att äta OREGELBUNDET. Ibland mycket och ibland perioder med nästan svält. Det mest onaturliga är det moderna med exakt tre mål mat på fasta tider varje dag varesig man är hungrig eller inte. Och så obligatoriska mellanmål däremellan!
Citera
2024-06-28, 18:44
Medlem
Att man ibland kan "lukta illa" är ett tecken på att kroppen är i ett keton förbränningsläge. Alltså ett gott tecken.
Man får nästan en acetonliknande utandningsluft. Denne drar till sig flugor och annat jävelskap så man knappt kan vara ute på kvällen o klippa gräset. Flugorna ser en gigantisk bajskorv kryssandes mellan rosor och rhododenronbuskarna... Man får då smörja in sig med balsam. Det gillas inte av flygfäna.

Men gå rakt in i processen. Efter ca 4-6 dagar så har du uppnått en riktigt grym andedräkt och då är allt som det skall.
Citera
2024-06-29, 02:23
Medlem
Någon med erfarenhet som kan berätta lite tro?
Citera
2024-06-29, 23:26
Medlem
Hur vanligt är det att man går into keto cold turkey? är det det "vanliga sättet" att göra det på eller är det vanligare att smälta in i det genom att sakta trappa ner kolhydraterna?

Hjälp kära nån!
Citera
2024-06-30, 13:16
Moderator
RostigHinks avatar
Citat:
Någon med erfarenhet som kan berätta lite tro?
Har gått in i keto 3 gånger senaste 25 åren. Jag hade aldrig någon direkt "ketoflu", kanske för att jag inte nollade kolhydrater fullständigt utan åt runt 10-20 gram av dem per dag i form av sallad och vad som finns i grädde. Det räcker för att gå in i ketos. Första gången blev jag rätt seg i ett par vecker men de följande gångerna hände inte detta. Nu efter tredje starten kör jag fortfarande lågkolhydrat efter 2,5 år.

Denna senaste start blev av nöden då jag kom upp i värden som räckte för diagnosen diabetes typ 2 som jag nu har kontroll över med enbart kosten.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in