Citat:
Ursprungligen postat av
Tickelitu
Det är grundläggande kunskap för alla som har ett intresse av de här frågorna som inte bygger på propaganda. Mellan 5-10% är missbrukare.
Det finns säkert gränsfall, men i en stor majoritet av fallen så uppfyller inte cannabisanvändaren de kriterium som ingår i den medicinska definitionen av missbruk.
Om du begriper att en människa kan dricka ett par öl ibland utan att vara en missbrukare, så är du också kapabel till att begripa att en människa kan använda cannabis ibland utan att vara en missbrukare.
Faktum är att missbruk t.o.m förekommer något oftare bland alkoholbrukarna än bland cannabisbrukarna.
Men du använder en hemmasnickrad definition av missbruk där alla som använder en drog som är förbjuden i Sverige, är missbrukare. Det saknar givetvis vetenskaplig förankring.
Att du har haft en missbrukare i umgängeskretsen betyder inte att detta är normen bland brukarna, inse det.
Haha, så var vi tillbaka på ruta ett igen. ”Det är knaaaaark”.
Förstår du verkligen inte resonemanget, eller gör du dig bara dum?
Det är INGEN som förnekar att missbruk är farligt, av cannabis såväl som av mat eller träning.
Det är INTE något som visar att aktiviteten som kan missbrukas är ”farligt”. Allt är farligt att missbruka. Mat, träning, sex, alkohol, arbete etc. Fattar du?
Sant.
Jag är så trött på den där uråldriga dialogen om
KNARK, vill få ett slut på det. Det är dags att cannabis blir helt lagligt, och jag röker inte ens.
Samtliga som är emot cannabis super varje helg, det är jag helt säker på. Hjärncellerna är borta helt enkelt, det går inte att resonera med dom.
Statistiken är ju på cannabis sida, med flera tusen års användande. Det är helt normal,
relativt ofarligt, och inte fan ska det vara förbjudet.
https://flowhub.com/cannabis-industry-statistics