Citat:
Tänkte vi kom dit till slut, tror du nämnde man inte ska köpa i flera olika omgångar (olika nivåer)som jag pysslar med.
Men det visa sig inte vara någon nackdel, ska kolla vad courtage blev när jag gått all in, dvs köpt via två olika konton och i olika omgångar, tror inte courtage blev så hög. Det är i slutändan plånboken som berätta hur allt gått, just nu 22% plus från årets start, dessa små affärer sista veckan gav +1%.
Vi alla vet om 1-2 veckor innan rapporter kommer kurser gå upp, jag sitter redo med hela kapitalet.
Men det visa sig inte vara någon nackdel, ska kolla vad courtage blev när jag gått all in, dvs köpt via två olika konton och i olika omgångar, tror inte courtage blev så hög. Det är i slutändan plånboken som berätta hur allt gått, just nu 22% plus från årets start, dessa små affärer sista veckan gav +1%.
Vi alla vet om 1-2 veckor innan rapporter kommer kurser gå upp, jag sitter redo med hela kapitalet.
Jag har skrivit ett flertal gånger att du kan handla upp till tre olika kursnivåer och då samlas det på en nota. Gör du tex köp på 22 kr, 22,1 kr 22,2 kr och 22,3 k så kommer de tre första samlas på en nota och ett courtage tas ut. Medan det köp du gör sist (den fjärde kursnivån) hamnar på en ny nota och ett nytt courtage tas ut.
Det spelar alltså ingen roll då om du gör det fjärde köpet på ett annat konto eller på det första, kostnaden blir densamma.
Nackdelen är dock om du tex gör köp på 22 kr, 22,1 kr på ett konto och sen gör ett köp på 22,2 kr på ett annat konto. Då betalar du (minimum) courtage på båda kontona, medan om du skulle gjort köpen på samma konto skulle allt samlats på en nota och ett courtage skulle tagits ut.
Det kan alltså bli nackdel för dig att handla på fler konton, det finns iaf ingen fördel med att göra så.
Återkom om du har fler frågor