Jag vet av egen erfarenhet att kvinnor i Sydamerika frmst Brasilien och Colombia kan vara riktigt farliga att trffa, frmst via tinder som du nmner. Bsta tipset r att du har en bra guide (inte ngn lokal som du betalar, utan ngon som du litar p tex en vn som r bekant med diverse stder- detta gller i stort hela Sydamerika och inte bara Colombia) som kan vgleda dig om vart du ska rra dig samt beska fr omrden och givetvis vilka zoner du ska passa dig fr.
En vanlig metod r att du matchar med en tjej som vill trffa dig. Ni bestmmer att ses och ta en fika eller ta mat. Sen gr festen vidare hem till dig, dr du blir drogad och sen rnad p alla dina vrdesaker. Skopolamin r oerhrt vanligt tyvrr och kan ven vara direkt ddligt.
https://youtu.be/SwQWdbeFW40?si=az21JpIUTy3CqWaY
En video om fenomenet, vill betona att det r vldigt vanligt. Speciellt om du r gringo.
Har sjlv inte varit med om just en sdan situation. Men liknande i form av att en colombiansk kvinna jag matcha med i Rio ville trffa mig. Men igenom en lokal FB grupp fanns det flera varningar om just denna kvinna och att hon tillsammans med sin pojkvn rnade sina tinder offer.