• 1
  • 2
2024-06-29, 18:19
Medlem
Goldenbojjs avatar
Dagens Nyheter skriver om risken att Tinder-rnas och drogas och till och med mrdas.

r det ngon som har erfarenhet av betalflickor och att fika med dem i Colombia?

Bertta grna era erfarenheter. Vgar man sig ens p att trffa ngon?

Lnk till artikeln:
https://www.dn.se/varlden/turister-i...ejtningsappar/
Citera
2024-06-29, 20:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Goldenbojj
Dagens Nyheter skriver om risken att Tinder-rnas och drogas och till och med mrdas.

Lnk till artikeln:
https://www.dn.se/varlden/turister-i...ejtningsappar/

Vad vill du veta? Man fikar vl inte direkt med betalflickor..

Det finns hur mycket skna vanliga tjejer som helst, sen finns det bra klubbar med strippor/prostituerade och sen finns det gatutjejer av olika typ.

Personligen har jag aldrig rkat ut fr ngot men har mnga vnner som blivit scopade.
Citera
2024-06-29, 20:58
Medlem
icecoldmilks avatar
Jag vet av egen erfarenhet att kvinnor i Sydamerika frmst Brasilien och Colombia kan vara riktigt farliga att trffa, frmst via tinder som du nmner. Bsta tipset r att du har en bra guide (inte ngn lokal som du betalar, utan ngon som du litar p tex en vn som r bekant med diverse stder- detta gller i stort hela Sydamerika och inte bara Colombia) som kan vgleda dig om vart du ska rra dig samt beska fr omrden och givetvis vilka zoner du ska passa dig fr.

En vanlig metod r att du matchar med en tjej som vill trffa dig. Ni bestmmer att ses och ta en fika eller ta mat. Sen gr festen vidare hem till dig, dr du blir drogad och sen rnad p alla dina vrdesaker. Skopolamin r oerhrt vanligt tyvrr och kan ven vara direkt ddligt.

https://youtu.be/SwQWdbeFW40?si=az21JpIUTy3CqWaY

En video om fenomenet, vill betona att det r vldigt vanligt. Speciellt om du r gringo.

Har sjlv inte varit med om just en sdan situation. Men liknande i form av att en colombiansk kvinna jag matcha med i Rio ville trffa mig. Men igenom en lokal FB grupp fanns det flera varningar om just denna kvinna och att hon tillsammans med sin pojkvn rnade sina tinder offer.
Citera
2024-06-29, 21:06
Medlem
icecoldmilks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fletchman

Det finns hur mycket skna vanliga tjejer som helst, sen finns det bra klubbar med strippor/prostituerade och sen finns det gatutjejer av olika typ.

Personligen har jag aldrig rkat ut fr ngot men har mnga vnner som blivit scopade.

Mnga tjejer i Latinamerika sljer sig vi tinder- d r en fika oerhrt vanligt innan ngon action. Mest fr att lugna sina offer fr att tjejen r kta och ingen scam. Frmst fr att hotell rn har oerhrt stor uppmrksamhet och en vanlig metod gng anvnder sig av. Detta fr att skapa en tillit igenom att ses offentligt innan.

Mitt bsta tips r att vara oerhrt frsiktig med tinder i Sydamerika generellt som turist. Besk hellre bordeller som r erknda och hr grna runt med 2-3 taxichauffrer fr tips (viktigt att du hr med 2-3 olika chauffrer i olika zoner ocks s du inte blir lurad- uteslut ven alla bordeller som dessa 3 gemensamt inte nmner).
Citera
2024-06-29, 21:12
Medlem
knark-kungens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av icecoldmilk
Jag vet av egen erfarenhet att kvinnor i Sydamerika frmst Brasilien och Colombia kan vara riktigt farliga att trffa, frmst via tinder som du nmner. Bsta tipset r att du har en bra guide (inte ngn lokal som du betalar, utan ngon som du litar p tex en vn som r bekant med diverse stder- detta gller i stort hela Sydamerika och inte bara Colombia) som kan vgleda dig om vart du ska rra dig samt beska fr omrden och givetvis vilka zoner du ska passa dig fr.

En vanlig metod r att du matchar med en tjej som vill trffa dig. Ni bestmmer att ses och ta en fika eller ta mat. Sen gr festen vidare hem till dig, dr du blir drogad och sen rnad p alla dina vrdesaker. Skopolamin r oerhrt vanligt tyvrr och kan ven vara direkt ddligt.

https://youtu.be/SwQWdbeFW40?si=az21JpIUTy3CqWaY

En video om fenomenet, vill betona att det r vldigt vanligt. Speciellt om du r gringo.

Har sjlv inte varit med om just en sdan situation. Men liknande i form av att en colombiansk kvinna jag matcha med i Rio ville trffa mig. Men igenom en lokal FB grupp fanns det flera varningar om just denna kvinna och att hon tillsammans med sin pojkvn rnade sina tinder offer.
Skulle bara logga in och varna om samma, en vldigt obehaglig substans. Det kan rcka med att ha litegrann i en nsduk och vifta framfr personens ansikte.

I vrigt s har Colombia en av vrldens vackraste kvinnor, enjoy but be safe.
Citera
2024-06-29, 21:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av icecoldmilk
Mnga tjejer i Latinamerika sljer sig vi tinder- d r en fika oerhrt vanligt innan ngon action. Mest fr att lugna sina offer fr att tjejen r kta och ingen scam. Frmst fr att hotell rn har oerhrt stor uppmrksamhet och en vanlig metod gng anvnder sig av. Detta fr att skapa en tillit igenom att ses offentligt innan.

Mitt bsta tips r att vara oerhrt frsiktig med tinder i Sydamerika generellt som turist. Besk hellre bordeller som r erknda och hr grna runt med 2-3 taxichauffrer fr tips (viktigt att du hr med 2-3 olika chauffrer i olika zoner ocks s du inte blir lurad- uteslut ven alla bordeller som dessa 3 gemensamt inte nmner).

Absolut, finns mnga som sljer sig p tinder men man mrker ganska snabbt vilka som r ute efter pengar och vilka som vill g p date. Sker man prostitution r tipset att ta kort p id och aldrig bjuda hem dem. Bttre att dra till ngot love hotell med bra security.

Hur som helst, skit i tinder och dra till la isla. Bestll ngra helrr, dricksa mycket och bjud tjejerna p drinkar s kommer du ha ditt livs bsta kvll. Knark och horor r lite blas men det r nd svrt att sl en kvll p isla.

Disclaimer: Man ska inte tro att det r som i tex Asien. Tjejerna r p en helt annan niv och Asien framstr som en lekplats i jmfrelse men om man r lite vrldsvan och r medveten om riskerna r det oslagbart.
Citera
2024-06-29, 21:37
Medlem
Psykonaut-s avatar
Det rcker med att de droppar skit i ett lglas p en bar, man kan rka ut fr detta utan att jaga horor. Lonely Planet varnar fr stllen det brukar hnda p. Iallafall sist jag kollade fr en 10 r sedan.
Citera
2024-06-29, 21:55
Medlem
Mailmanss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fletchman

Trodde de var typ en verdriven myt..

r det s vanligt att det hnder allts?
Citera
2024-06-29, 23:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mailmans
Trodde de var typ en verdriven myt..

r det s vanligt att det hnder allts?

Ja. Det beror helt p hur man beter sig men speciellt senaste ren har det blivit vanligare. Fr en gringo som kommer hit ensam fr att trffa tjejer r det den strsta risken skulle jag sga. Men inte s vanligt att jag skulle avrda ngon frn att beska Medellin.
Citera
2024-08-14, 15:31
Medlem
[quote=Goldenbojj|88721834]Dagens Nyheter skriver om risken att Tinder-rnas och drogas och till och med mrdas.

ja du vgar trffa, hll dig frn tinder dating appar. Finns flertalet klubbar i bogota med stekheta brudar. har ven beskt ett stlle i medellin (bordell) som var riktigt bra. du kan alltid frga kvllsperonalen p hotellet om det kan fixa ngn brud. annars finns flera eskort agenturer; dessa har jag ocks anvnt mig av i bogota. ocks anvnt mig av independet girls. men du kan alltid anvnda en taxi chaffis.

colombia har fantastiskt fina tjejer. k dit
Citera
2024-12-08, 03:06
Medlem
ngra uppdateringar? priser generellt? r de riskfyllt verlag att ka dit? Hur r utbudet p dom serisa/stora bordellerna? r de okej engelskakunskaper? alla tips r jag tacksam fr
Citera
2024-12-08, 18:33
Medlem
Hermann666s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sssflex
ngra uppdateringar? priser generellt? r de riskfyllt verlag att ka dit? Hur r utbudet p dom serisa/stora bordellerna? r de okej engelskakunskaper? alla tips r jag tacksam fr

Man behver ju inte ka till Colombia fr att prova tjejerna dr. Det kryllar av dem i Barcelona. Inte mnga kan engelska.

Den hr tjejen var jag med fr ett tag sedan:

https://www.sexomercadobcn.com/melis...g-t477891.html
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här