Citat:
Ursprungligen postat av
Mistyarrow
Sgs att Gemini r mera faktabaserat? Sant eller falskt?
Falskt. Gemini r specifikt trnad till att inte frolmpa ngon. Frgar du om brottsstatistik hos svarta (13% av befolkningen men utfr mer n 50% av alla mord i USA) s blir det internal error. Ber du Gemini lista frdelarna med Joe Biden s fr du en lista p hans framgngar (...), men frgar du om Trump istllet s blir det internal error igen.
Det r enligt mig inte AI. Jo det r det, men kom igen, det r ju helt fel stt att hantera det p. "Prata med vr digitala hjrna som kan tnka fr sig sjlv, frutom att vi har instruerat den vad den fr och inte fr sga".
Du kanske har mrkt ett mnster med AI, sedan AIs begynnelse, och det r att slpper man AI fri s blir AI genast en vitmaktsnazi. Detta har sina frklaringar, bl.a. att statistiken ser ut som den gr och AI anser att Hitler var bsta mnniskan hittills fr att se till att statistiken inte var s frdande. Jag talar om statistik verlag, brottslighet, fattigdom, krig, allt. Slpper man AI helt fri s blir den nazist. Drfr stter Google massor av sprrar p sin AI och drfr r det inget som intresserar mig. Inte fr att jag vill prata med en digital nazist, utan fr att jag vill ha korrekta och ofiltrerade svar.