Citat:
Ursprungligen postat av
BackToHegel
Brother är bra, har själv en HL-L2340DW. Mycket nöjd med den. Dubbelsidigt är ganska fint att ha ibland. Den billigare av de två som det länkas till är en kompakt variant, jag föredrar en med riktig kassett för pappret. Föredrar även skrivare och scanner var för sig. Smidigare på det sättet tycker jag, speciellt då jag använder scannern ganska sällan. Har man användning av en kopiator kan det vara trevligt med en kombinerad maskin antar jag, då man inte behöver datorn för att kopiera, men för mig innebär det ju bara att jag måste försöka ta mig ur skrivbordsstolen.
Citat:
Ursprungligen postat av
PeterNoster
Vad är en "riktig kassett"?
Tack för alla svar!
Undrar också vad som är skillnaden mellan kompakt och kassett.
På den dyrare står det:
"Inkluderat förbrukningsmaterial 1 x tonerkassett (svart) - upp till 700 sidor ISO/IEC 19752
1 x trumma - upp till 15000 sidor 1 sida per jobb - Brother DR2510"
På den billigare står det däremot ingenting om en trumma, har den ingen sådan? Är det då dåligt att den dyrare har en trumma om det är ytterligare en komponent som behöver bytas ut så småningom och kanske är dyr?
Från google:
Bildtrumman är den enhet där skrivaren eller kopiatorn överför bilden till pappret.
Beroende på skrivarmodell har trumman antingen byggts in i skrivaren och kan köpas som reservdel, alternativt kan trumman bytas separat (vilket ofta är fallet med produkter från Brother), eller också är trumman en komponent som byggts in i skrivarpatronen (vilket ofta är fallet med maskiner från Canon, HP och Samsung).
Bildtrumman överför toner till pappret. Överföringen sker enligt elektrofotografins lagar. Enkelt uttryckt: Toner överförs till bildtrumman via valser och en elektrisk laddning innan tryck och värme används för att överföra och fästa tonern på papper.".