Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2024-07-03, 21:42
  #1
Medlem
Hej, jag beställde lite kläder från ASOS.com i olika storlekar för att se vilken som passar. Nu har jag bestämt mig för att skicka plaggen som inte passar i retur. Jag skapade en retur på asos sida. ASOS genererade en returetikett som jag skrev ut och det står på sidan att returen är registrerad men jag kan inte se att returen dyker upp i IBoxen-appen? Måste man göra något speciellt för att det ska dyka upp där?

Någon som har skickat i retur till ASOS tidigare & som kan hjälpa till här?
Citera
2024-07-03, 21:50
  #2
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JeffDahmer
Hej, jag beställde lite kläder från ASOS.com i olika storlekar för att se vilken som passar. Nu har jag bestämt mig för att skicka plaggen som inte passar i retur. Jag skapade en retur på asos sida. ASOS genererade en returetikett som jag skrev ut och det står på sidan att returen är registrerad men jag kan inte se att returen dyker upp i IBoxen-appen? Måste man göra något speciellt för att det ska dyka upp där?

Någon som har skickat i retur till ASOS tidigare & som kan hjälpa till här?

PostNord har i sin app att man kan skanna streckkoden på ett paket. Kolla om iBoxen har samma. Isåfall kan du scanna den. Då bör den dyka upp i appen.

Alternativt att du lägger till försändelse-id manuellt (siffrorna/bokstäverna under streckkoden på returfraktsedeln).
Citera
2024-07-03, 21:57
  #3
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ConfirmUsername
PostNord har i sin app att man kan skanna streckkoden på ett paket. Kolla om iBoxen har samma. Isåfall kan du scanna den. Då bör den dyka upp i appen.

Alternativt att du lägger till försändelse-id manuellt (siffrorna/bokstäverna under streckkoden på returfraktsedeln).

Jo jag känner till det där med PostNord-appen, men IBoxen-appen har ingen sån funktion att man kan lägga till paket manuellt, varken paket som man tar emot eller skickar i retur.
Citera
2024-07-04, 08:46
  #4
Medlem
Du kan inte använda iBoxen för ASOS-returer, du får lämna in hos ombud.
Citera
2024-07-04, 10:53
  #5
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PatricHbg
Du kan inte använda iBoxen för ASOS-returer, du får lämna in hos ombud.

Ok, men returetiketten har IBoxens adress som avsändare, men det går alltså att lämna in det hos ombud ändå?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in