Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2024-07-07, 17:26
Medlem
Anti1991s avatar
Hejsan,

Upptckt idag att mitt konto kapades och att det kptes 3 spel utan min vetskap. Kan inte lngre logga in p kontot s jag antar det ndrat allt p ngot vis.

Hur stor r chansen att jag fr pengarna tillbaka ens?

Supporten ppnar imorn..
Citera
2024-07-07, 18:25
Medlem
Fummys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Anti1991
Hejsan,

Upptckt idag att mitt konto kapades och att det kptes 3 spel utan min vetskap. Kan inte lngre logga in p kontot s jag antar det ndrat allt p ngot vis.

Hur stor r chansen att jag fr pengarna tillbaka ens?

Supporten ppnar imorn..

F tillbaka pengarna? Det r vl kontot du ska ha tillbaka?
Pengar kan du glmma helt och hllet.
Citera
2024-07-07, 18:38
Medlem
Anti1991s avatar
Citat:
Pengar kan du glmma helt och hllet

r det s illa allts.

Frmst pengarna (2000kr) annars r ju kontot en bonus.
Citera
2024-07-07, 19:32
Medlem
Fummys avatar
Citat:
r det s illa allts.

Frmst pengarna (2000kr) annars r ju kontot en bonus.

Jag frstr inte hur du resonerar att du p ngot stt borde f pengar tillbaka, hur tnker du?
I de flesta fall nr man kpt ett elektronisk via Steam s skriver man under avtal om att godknna regler dr man inte fr lov att terkalla kp, men med Playstation s verkar det finns en ngerrtt tydligen.
Men nu lter de inte p dig som att du ngrat ett kp du gjorde inom 14 dagar eller ntt snt, utan du verkar inte veta hur detta fungerar alls.

Du har ansvar fr att ditt konto och skerhet, och om de nu blir kapat s skall de vl g att begra ett nytt lsenord om inte kaparna har ndrat din email fr kontot.
D borde du kunna kontakta dom och sga att kontot r kapat och att du nskar att kontot fr tillbaka sin ursprungliga email, jag vet inte ens om detta gr ens.
Citera
2024-07-08, 18:34
Medlem
Anti1991s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fummy
Jag frstr inte hur du resonerar att du p ngot stt borde f pengar tillbaka, hur tnker du?
I de flesta fall nr man kpt ett elektronisk via Steam s skriver man under avtal om att godknna regler dr man inte fr lov att terkalla kp, men med Playstation s verkar det finns en ngerrtt tydligen.
Men nu lter de inte p dig som att du ngrat ett kp du gjorde inom 14 dagar eller ntt snt, utan du verkar inte veta hur detta fungerar alls.

Du har ansvar fr att ditt konto och skerhet, och om de nu blir kapat s skall de vl g att begra ett nytt lsenord om inte kaparna har ndrat din email fr kontot.
D borde du kunna kontakta dom och sga att kontot r kapat och att du nskar att kontot fr tillbaka sin ursprungliga email, jag vet inte ens om detta gr ens.

Kort uppdatering:

Efter ringt teknisksupport har jag ftt kontot och pengarna tillbaka.
Citera
2024-07-08, 19:08
Medlem
Fummys avatar
Citat:
Kort uppdatering:

Efter ringt teknisksupport har jag ftt kontot och pengarna tillbaka.

Nu i efterhand antar jag du menade att de har anvnt sig av dina betalmedel vid kp, om du menar ngot annat s frstr jag inte vad fr pengar.
Citera
2024-07-08, 22:20
Medlem
Anti1991s avatar
Citat:
Nu i efterhand antar jag du menade att de har anvnt sig av dina betalmedel vid kp, om du menar ngot annat s frstr jag inte vad fr pengar.

Ja precis, vart lite otydlig.
Citera
2024-07-22, 18:47
Medlem
Citat:
Ja precis, vart lite otydlig.

Den stora frgan lyder d: Fick du behlla spelen.
Citera
2024-07-24, 14:07
Medlem
CommonSenses avatar
Citat:
Pengar kan du glmma helt och hllet.
Sluta och snacka om ntt du inte vet
Man fr pengar tillbaka
Mitt konto cart hackad och spel fr 3000kr kom dom ver. Ett samtal till playstation och mina pengar samt konto fick jsg tillbaka
Citera
2024-07-24, 15:03
Medlem
Fummys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CommonSense
Sluta och snacka om ntt du inte vet
Man fr pengar tillbaka
Mitt konto cart hackad och spel fr 3000kr kom dom ver. Ett samtal till playstation och mina pengar samt konto fick jsg tillbaka

S du menar att du fick alla spel gratis till ett vrde av 3000kr fr att ditt konto just blev kapat? i med att du kpt spel som r kopplat till ditt konto fr 3000kr, och du senare fick tillbaka allt?
Varfr skulle du ens vara berttigad dessa pengar?

Det st s hr.

Checklista fr terbetalning fr spel och nedladdningsbart innehll

Innehllet har inte laddats ned eller strmmats. ✓
Begran om terbetalning har gjorts inom 14 dagar frn kpet. ✓

r det kp som r gjorda dragna ifrn sitt kort medans kontot r kapat r en helt annan sak.
Senast redigerad av Fummy 2024-07-24 kl. 15:14.
Citera
2024-07-24, 15:37
Medlem
CommonSenses avatar
Citat:
S du menar att du fick alla spel gratis till ett vrde av 3000kr fr att ditt konto just blev kapat? i med att du kpt spel som r kopplat till ditt konto fr 3000kr, och du senare fick tillbaka allt?
Varfr skulle du ens vara berttigad dessa pengar?

Det st s hr.

Checklista fr terbetalning fr spel och nedladdningsbart innehll

Innehllet har inte laddats ned eller strmmats. ✓
Begran om terbetalning har gjorts inom 14 dagar frn kpet. ✓

r det kp som r gjorda dragna ifrn sitt kort medans kontot r kapat r en helt annan sak.
Spelen fr inte jag, dom fr hackaren
Jag fick min pengar tillbaka sen hur dom lser med spelen som kptes vet jag inte. Men n spel har jag inte p min ps5
Citera
2024-07-24, 15:47
Medlem
Fummys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CommonSense
Spelen fr inte jag, dom fr hackaren
Jag fick min pengar tillbaka sen hur dom lser med spelen som kptes vet jag inte. Men n spel har jag inte p min ps5

Okej frstr inte hur detta gr till att hackaren skulle f spelen.
Mitt PS4 blev fysiskt stulet , och jag kpte ett nytt och anvnde mitt gamla konto med ndrat lsenord och fick tillgng igen till de spelen som var digitala kp.

I en annan trd str det nmligen

Citat:
Det r omjligt att byta kontogare p ett nedladdat spel, det hr till kontot i evighet, amen.

(FB) Slja PS4 med nedladdade spel.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in