Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 2
  • 3
2024-09-07, 03:11
Medlem
MonacoGuidos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av admin
Det är en medlem som önskat avsluta sitt konto. Tidigare så bannlystes kontona, och de fick då medlemstiteln "Avstängd". Det är dock väldigt stor skillnad på någon som frivilligt önskar avsluta sitt konto, och någon som blivit bannlyst. Vi skapade därför titeln "Avslutat konto" för dessa, och den planeras att inom kort att byta namn till "F.d. medlem", vilket är mera tydlig medlemstitel.

Vi planerar också att inom kort skapa medlemstiteln "Bannlyst" för att på så sätt skilja på medlemmar som är tillfälligt avstängda, och de som är bannlysta. Idag har båda dessa grupper medlemstiteln "Avstängd".

Vi har avslutningsvis även diskuterat medlemstiteln "Ny medlem" för nyregistrerade konton utan PM-status.

admin
Var det inte så tidigare att man kunde få medlemstiteln ”Bannlyst”?
Citera
2024-09-07, 10:46
Administrator
admins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av James.Fjong
En tanke.

Borde inte ett konto som varit inaktivt under en viss period ändras till FD Medlem?
Det finns ju både medlemmar som tröttnat och som inte längre finns i livet med aktiva konton.

Man får starta ett nytt konto om intresset återkommer.
Alternativt skriva och be dig öppna upp kontot.

Jag har fått PM från medlemmar som skrivit att de kommer vara inlåsta i ett par år, och önskat att kontot inte stängs. Inte hänt jättemånga gånger, men vid ett par tillfällen. Jag tycker inte att man ska tvingas logga in för att få behålla sitt konto. Om de inte avslutar kontot, så bör vi utgå från att de önskar behålla det.

admin
Citera
2024-09-07, 15:31
Medlem
qaaqs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ancistrus
Det är precis vad det låter som - ett konto som avslutats.

Hur man gör det? Kontaktar en Admin.

Du kan läsa mer om det här:

(FB) Kan man ta bort sitt konto?

och här:

(FB) Användarkonto (2012-12-30)
Det där har jag helt missat att den policyn var ändrad. Gissar att det är GDPR och sån som ligger bakom det.
Citera
2024-09-08, 02:56
Moderator
Ancistruss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av qaaq
Det där har jag helt missat att den policyn var ändrad. Gissar att det är GDPR och sån som ligger bakom det.

Ja, jag tror det också.

(F.ö. behöver man inte längre kontakta någon admin, man kan göra det själv i sin kontrollpanel.)
Citera
2024-09-20, 07:21
Medlem
Muppetys avatar
En liten undran, hade ni någon tanke gällande att funktionen "Se användarens tidigare inlägg" togs bort när man avslutar sitt konto (eller blir bannlyst)?

Jag har fått skämmas ibland över en del av mina runt 30 000 inlägg, många skrivna under påverkan av både det ena o det andra, när jag blev outad o säkert "granskad" också. Förvisso ingen större skada skedd o jag brydde mig inte så att jag t.ex. gick under jorden, kom ju t.o.m. tillbaka. Men äntligen har jag kunnat begrava det genom att stänga av mina tidigare konton.

Inläggen finns ju ändå kvar, men då måste man läsa igenom typ hela forumet o leta efter dom manuellt.
Senast redigerad av Muppety 2024-09-20 kl. 07:25.
Citera
2024-11-03, 23:29
Medlem
Visst tycker jag att man kan få avsluta sitt konto. Men tycker det är dåligt att man inte kan läsa personens inlägg eller kolla igenom trådstarter . Tycker man ska stå för det man skrivit. Visst har jag skrivit en del skit här
också och saker som jag kanske inte står för nu . Men som man säger som man bäddar får man ligga.
Citera
2024-11-04, 01:04
Medlem
Ganonitos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av admin
Det är en medlem som önskat avsluta sitt konto. Tidigare så bannlystes kontona, och de fick då medlemstiteln "Avstängd". Det är dock väldigt stor skillnad på någon som frivilligt önskar avsluta sitt konto, och någon som blivit bannlyst. Vi skapade därför titeln "Avslutat konto" för dessa, och den planeras att inom kort att byta namn till "F.d. medlem", vilket är mera tydlig medlemstitel.

Vi planerar också att inom kort skapa medlemstiteln "Bannlyst" för att på så sätt skilja på medlemmar som är tillfälligt avstängda, och de som är bannlysta. Idag har båda dessa grupper medlemstiteln "Avstängd".

Vi har avslutningsvis även diskuterat medlemstiteln "Ny medlem" för nyregistrerade konton utan PM-status.

admin

Nu står det ju ingenting under avslutade konton, vilket leder till förvirring för folk som inte vet att man kan göra det och och undrar därför varför det inte går att komma in på profilen eller se tid för registrering och antal inlägg.
Citera
  • 2
  • 3

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in