En mycket märklig modereringsföreteelse på Flashback är att man bestämmer sig för att låsa populära trådar för att de innehåller sk. "upprepningar".
I sig är det ett märkligt resonemang, jag förstår att man tillfälligt kan behöva låsa trådar som spårar ur men att låsa trådar kring populära ämnen bara för att de för tillfället går på tomgång eller råkar misshaga en enskild moderator är konstigt eftersom det i praktiken leder till en permanent stängning av ämnet.
Särskilt upprörande blir detta i fallet med Lisa Holm där både huvudtråden samt tråden om alternativa förklaringar sedan många år är låsta med samma tunna motivering - med tanke på att detta är en av de viktigaste händelserna i svensk kriminalhistoria så är det smått absurt att ämnet i praktiken ska vara otillgängligt för forumet bara för att en moderator råkade störa sig på en handfull inlägg längst ner i tråden.
Jag yrkar därför att tråden om mordet på Lisa Holm omedelbart låses upp.
Så absurt fall och ja ett av de största i svensk kriminalhistoria.
Tack igen till den intagne som dödade det äckliga avskummet som var hennes mördare i litauiska fängelset där de satt, sällan har ett mord varit så rätt.
Visst kan tråden låsas upp, men då är det väl ändå inte orimligt att begära att den som kommer med önskemålet redogör för vad nytt som ska diskuteras?
Förtydligande: det behöver inte nödvändigtvis vara något nytt, men någon ny vinkling på det som redan diskuterats åtminstone?
Visst kan tråden låsas upp, men då är det väl ändå inte orimligt att begära att den som kommer med önskemålet redogör för vad nytt som ska diskuteras?
Förtydligande: det behöver inte nödvändigtvis vara något nytt, men någon ny vinkling på det som redan diskuterats åtminstone?
Om något sådant behövs, kan ex.vis alla trådar om mordet på Palme också låsas, i väntan på motsvarande redogörelse. FB är ett diskussionsforum, och tappar sitt syfte om trådar på godtyckliga grunder låses med hänvisning till upprepning. Trådar finns för att kunna diskutera allt, gammalt som nytt.
Lovar att så fall kommer Den tråden stängas ner av Modratorerna med motiveringen det redan funnits en tråd och allt i ämnet redan har diskuterats för det är så dom jobbar
Det är bara ha en ingång ingen skrivit om. Fritt fram
Om något sådant behövs, kan ex.vis alla trådar om mordet på Palme också låsas, i väntan på motsvarande redogörelse. FB är ett diskussionsforum, och tappar sitt syfte om trådar på godtyckliga grunder låses med hänvisning till upprepning. Trådar finns för att kunna diskutera allt, gammalt som nytt.
/AI
Näe, det där stämmer inte. När trådar blir låsta beror det på att det har urartat. Annars behöver de ju inte låsas.
för en oinsatt, kan någon förklara hur det här kunde bli en utav sveriges viktigaste händelse i kriminalhistoria
Ja, 2015 hade Sverige inte upplevt så många gånger att en vacker ljushårig, vit, tonårig tjej bara gick upp i rök på det sätt som Lisa Holm gjorde. Söta vita tjejer får större uppmärksamhet när de försvinner. Tyvärr har det nu, nio år senare, hänt liknande grejor så pass många gånger att vi börjar vänja oss...
Om trådar låses enbart på grund av upprepningar är det väldigt många trådar som skulle behöva låsas. Jag kan inte heller hitta något i regelverket om detta. Oklart vad som gäller generellt vilket ger utrymme för godtycke.
En mycket märklig modereringsföreteelse på Flashback är att man bestämmer sig för att låsa populära trådar för att de innehåller sk. "upprepningar".
I sig är det ett märkligt resonemang, jag förstår att man tillfälligt kan behöva låsa trådar som spårar ur men att låsa trådar kring populära ämnen bara för att de för tillfället går på tomgång eller råkar misshaga en enskild moderator är konstigt eftersom det i praktiken leder till en permanent stängning av ämnet.
Särskilt upprörande blir detta i fallet med Lisa Holm där både huvudtråden samt tråden om alternativa förklaringar sedan många år är låsta med samma tunna motivering - med tanke på att detta är en av de viktigaste händelserna i svensk kriminalhistoria så är det smått absurt att ämnet i praktiken ska vara otillgängligt för forumet bara för att en moderator råkade störa sig på en handfull inlägg längst ner i tråden.
Jag yrkar därför att tråden om mordet på Lisa Holm omedelbart låses upp.
Jag tycker tvärtom, både Lisa och GM är döda idag så det finns ingen anledning att älta mer. Jag kommer dock inte ihåg om han erkände att han berövat henne livet?
Däremot är det mer märkligt att tråden om L*tta R*dholm är låst med tanke på att debatten gick den sista tiden mer ut på att komma med långsökta bortförklaringar varför hon valde MJ till pojkvän istället för diskutera varför vissa kvinnor (LR tex) väljer tatuerade långtidsinterner och missbrukare som partners och vill skaffa barn med dessa
.
Lisa Holm fallet var hemskt och vidrigt men vi ska samtidigt inte glömma bort alla andra offer i en rad uppmärksammade fall.
Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!