Citat:
Ursprungligen postat av
jonkebonke
I trådar om Ukraina får jag uppskattningsvis 40%av mina inlägg raderade. Även fått ett gäng varningar. Då jag hatar ryssarnas förstörelse av Ukraina är jag således proukrainare.
Dit jag vill komma är att du har totalfel om att det bara är ni putinlovers och ryssar som får inlägg raderade och blir varnade saknar förankring i verkligheten!
Kan jag inte riktigt hålla med om när jag ser dina senaste inlägg.. mycket är OT men ändå finns dom kvar!?
I en tid präglad av geopolitiska spänningar och informationskrigföring är det viktigare än någonsin att värna om yttrandefriheten kan jag tycka. Forum som Flashback utgör ju en plattform för diskussion och och marknadsför sig ofta som en bastion för fria åsikter. Men stämmer verkligen denna bild överens med verkligheten?
Inlägg som kan anses vara "pro-ryska" eller kritiska mot väst, NATO eller Ukraina verkar raderas i betydligt högre utsträckning än irrelevanta eller opassande inlägg från andra hållningar. Även om dessa inlägg är sakliga och respektfulla, tycks de anses bryta mot moderatorernas agenda.
Detta väcker frågor om huruvida Flashbacks påstående om yttrandefrihet stämmer överens med verkligheten. Om forumet verkligen värnar om fria åsikter, varför tystas då kritiska röster? Varför tillåts inte en nyanserad bild av aktuella händelser att presenteras?