Flashback bygger pepparkakshus!
  • 3
  • 4
2024-07-13, 09:33
Medlem
Aprak69s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snuskibusken
Vad har det med ris att göra? Varför inte potatis?

Varför inte majs? Eller sagogryn?
Kex, nudlar, frukostflingor?
Citera
2024-07-13, 10:49
Medlem
goofers avatar
En av de viktigaste anledningarna är ju att det är lättsmält för magen och därmed kan ätas ofta.
Citera
2024-07-13, 11:36
Avstängd
ManicToos avatar
Citat:
Vitt ris innehåller dessutom inge näring utan är bara ren energi. Varför man skulle förorda detta som bodybuilder är för mig obegripligt.
Så är det. Jag har ett diabetesbarn och den enkla undervisning vi diabetesföräldrar får om kost gör att jag genast ser att TS saknar kompetens. Ris är t.om.m sämre än potatis.
Citera
2024-07-13, 13:02
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Aprak69
Varför inte majs? Eller sagogryn?
Kex, nudlar, frukostflingor?

Därför att om du måste äta mycket, som bodybuilders gör, då kan du inte spendera din bukfylla på en massa tomma kalorier. Det torde väl vem som helst fatta?
Citera
2024-07-13, 13:12
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av ManicToo
Så är det. Jag har ett diabetesbarn och den enkla undervisning vi diabetesföräldrar får om kost gör att jag genast ser att TS saknar kompetens. Ris är t.om.m sämre än potatis.

Vad har ni fått för rekommendationer om kost?
Citera
2024-07-13, 13:44
Medlem
Smultronvisslares avatar
Skulle tro att det ligger i att det blivit till en grej när man talar om deff, då ska man äta kyckling, ris och broccoli. En trend helt enkelt.

För ärligt talat så kan man, om man väljer att läsa på lite om kalorier och näringsämnen, faktiskt ligga i deff och inte behöva äta kyckling, ris och broccoli dag ut och dag in.
Citera
2024-07-13, 14:47
Medlem
HaveFuns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av goofer
En av de viktigaste anledningarna är ju att det är lättsmält för magen och därmed kan ätas ofta.
Låter som bro science.
Citera
2024-07-13, 14:49
Medlem
HaveFuns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Congelado
Många inklusive bodybuilders förordar kycklig, ris & broccoli-dieten när man ska bygga muskler och tappa fett frågan är dock varför just denna föda varför inte ägg, eller steka nötkött kött och koka potatis vara bättre är frågan?
Det är helheten som räknas, på dag eller veckobasis. Kroppen behöver en viss mängd protein och mineraler, och därefter kolhydrater och fett för att prestera.

Bara nybörjare eller tryckare som äter enformigt.
Citera
2024-07-13, 16:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Congelado
Många inklusive bodybuilders förordar kycklig, ris & broccoli-dieten när man ska bygga muskler och tappa fett frågan är dock varför just denna föda varför inte ägg, eller steka nötkött kött och koka potatis vara bättre är frågan?

Professionella bodybuilders är inga nötter, oavsett hur mycket många vill tro det. Många är utbildade dietister eller fysiologer eller annat inom områden som tangerar hälsa och träning.

Dom dieter som är populära idag har blivit det genom decennier av trial and error, och är populära just för att dom funkar jävligt bra.

Just kyckling ris och broccoli dieten du nämner används oftast vid deff. Ca 8-12 veckor före en tävling för att bibehålla muskelmassa och tappa fett långsamt men stadigt.

Kyckling innehåller väldigt mycket protein i förhållande till kalorier. Vitt ris innehåller kolhydrater för att orka träna, och man kör vitt ris eftersom det är oerhört snällt mot magen och absorberas lätt. Broccoli för att det är en utav dom bästa grönsakerna.

Folk som kör seriöst lagar ju matlådor en vecka i förväg, och då försöker man hålla ingredienserna få och effektivisera. Resultatet är den här dieten.

Sedan är det många som varierar med 5% bison/nöt, kalkon eller tonfisk. Istället för ris kan man äta sötpotatis tex, men just riset är rätt överlägset för snabbt skonsamt upptag.
Citera
2024-07-13, 16:47
Medlem
Aprak69s avatar
Citat:
Därför att om du måste äta mycket, som bodybuilders gör, då kan du inte spendera din bukfylla på en massa tomma kalorier. Det torde väl vem som helst fatta?

Säger du det. Nej jag vet inget om bodybuilding. Jag tycker att det är en otroligt bögisk livsstil. Det är liksom ett certifikat på att man är osäker i sin manlighet och måste hävda sig. Samt har liten pitt. No offense.
Senast redigerad av Aprak69 2024-07-13 kl. 16:50.
Citera
  • 3
  • 4

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in