• 3
  • 4
2024-07-16, 07:21
Medlem
Byxfuckers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mad monk
Dom r primater och shr beter de sig nr ingen stark ledare kontrollerar dom. Samma med apflockar bara en stark ledare kan hlla dom i schack. Det r djungelns lag helt enkelt.

Fr be om urskt fr drygt inlgg men du r ju ocks en primat, alla mnniskor r primater.

Till topic
Jag har bodde i invandrartta omrden mellan ungefrliga ren 2014-2018 och mrkte d bara av dlig hnsyn till sin omgivning frn invandrare sllan och d oftast handlade det om tvttstugan och ljudniver.

Nu nr jag besker bekanta som bor i liknande omrden s flyger det ut sopor frn fnster, det ligger matrester efter gatorna och ser allmnt frjvligt ut.
Citera
2024-07-16, 08:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Byxfucker
Fr be om urskt fr drygt inlgg men du r ju ocks en primat, alla mnniskor r primater.

Jag r inte s sker och om mnniskan r en primat r mnniskan kraftigt annorlunda frn de "vriga". Dessutom har mnniskan 46 kromosomer, primater har 48. Slutligen saknar mnniskan 10000 delar DNA som nstan alla "vriga" dggdjur har. S det r kanske inte s sjlvklart som vissa tror att bara rakt av hvda mnniskan r en primat bland andra...

Citat:
Till topic
Jag har bodde i invandrartta omrden mellan ungefrliga ren 2014-2018 och mrkte d bara av dlig hnsyn till sin omgivning frn invandrare sllan och d oftast handlade det om tvttstugan och ljudniver.

Nu nr jag besker bekanta som bor i liknande omrden s flyger det ut sopor frn fnster, det ligger matrester efter gatorna och ser allmnt frjvligt ut.

Ok, det har kanske blivit vrre?
Senast redigerad av Snobird 2024-07-16 kl. 08:25.
Citera
2024-07-16, 09:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zombie-nation
Knde en familj frn Syrien. De var motsatser till det ni beskriver. De var noga med sopsorteringen och deras eget hem var s verstdat. Mamman stdade allt varje dag. Inklusive vggar, lister och drrar. Hon anvnde ett starkt rengringsmedel vilket ledde till att dottern fick utslag, men det spelade ingen roll. Frr det kunde inte vara av stdningen, fr kemikalier r bra och luktar gott. Jag fick inte ens ladda telefonen p bnken dr, fr den strde. Jag fick bara ladda i ett uttag dr man kunde gmma telefonen. Hon tvttade hela tiden, med kanske tv dl tvttmedel per maskin. Fr att det luktade s rent.

Hon var van att trots att de bodde i staden, att sand blste in hela tiden. Det gr det ju inte i Sverige. Katten badades och kammades hela tiden.

Detta visar ju p att det inte har med utbildningsniv/intelligens att gra utan med kultur och vanor.
Problemet r nr mnniskorna har svrt att ta till sig logiska argument och vgrar ndra p sig.
Om ett barn fr utslag av rengringsmedel (och alldeles fr mycket tvttmedel!) s borde man kunna se logiken i att sluta anvnda medlen. Om man fr ett fint boende borde man inte vilja frvandla det till en svinstia utan vara frsiktig om det. Jag har ocks svrt att begripa mig p hur dessa mnniskor inte kan vilja ha det fint eller vilja lra sig bttre vanor!

I mitt omrde har det blivit gradvis smre. Fler och fler lmnar mbler eller soppsar utanfr sopcontainern. Muslimerna som tar sina barn till lekplatsen lmnar efter sig skrp och anvnder buskagen som toaletter. Vidrigt r det! Nr de ser att svenskarna inte gr s och att det r drfr vi har haft det rent och fint hittills - varfr vill de frvandla allt till en sunkig rastplats?

Utanfr Maxi stod ett gng invandrarkillar och t nn frdig mat ur plastfoliekartonger som de sedan slppte p marken dr de stod - tv meter frn en papperskorg! Jag sa till dem och blev naturligtvis kallad fr Karen.
Jag tycker att det r okej med en viss blandning av mnniskor men nr jag inte lngre knner mig hemma mr jag faktiskt dligt! Jag vill ha det rent och fint med mnniskor som r snlla och hnsynsfulla mot varandra.
Citera
2024-07-16, 11:00
Medlem
AutDisceAutDiscedes avatar
Se och njut (nja)... Iofs. en dokumentr om zigenare som fick det serverat men som vanligt tog kulturen och genetiken ver och de thrasade en hel fastighet fylld med lgenheter - de stal ven allt, ven det som var fastskruvat.

https://www.youtube.com/watch?v=yTQu41ffoSs
Citera
2024-07-16, 11:08
Medlem
AutDisceAutDiscedes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Verderia
Detta visar ju p att det inte har med utbildningsniv/intelligens att gra utan med kultur och vanor.
Problemet r nr mnniskorna har svrt att ta till sig logiska argument och vgrar ndra p sig.
Om ett barn fr utslag av rengringsmedel (och alldeles fr mycket tvttmedel!) s borde man kunna se logiken i att sluta anvnda medlen. Om man fr ett fint boende borde man inte vilja frvandla det till en svinstia utan vara frsiktig om det. Jag har ocks svrt att begripa mig p hur dessa mnniskor inte kan vilja ha det fint eller vilja lra sig bttre vanor!

I mitt omrde har det blivit gradvis smre. Fler och fler lmnar mbler eller soppsar utanfr sopcontainern. Muslimerna som tar sina barn till lekplatsen lmnar efter sig skrp och anvnder buskagen som toaletter. Vidrigt r det! Nr de ser att svenskarna inte gr s och att det r drfr vi har haft det rent och fint hittills - varfr vill de frvandla allt till en sunkig rastplats?

Utanfr Maxi stod ett gng invandrarkillar och t nn frdig mat ur plastfoliekartonger som de sedan slppte p marken dr de stod - tv meter frn en papperskorg! Jag sa till dem och blev naturligtvis kallad fr Karen.
Jag tycker att det r okej med en viss blandning av mnniskor men nr jag inte lngre knner mig hemma mr jag faktiskt dligt! Jag vill ha det rent och fint med mnniskor som r snlla och hnsynsfulla mot varandra.

Varfr i helvete bor du d kvar dr? Nej, det r inte rtt at du skall behva "fly", men jag hade inte sttt ut att ens g genom omrdet om det r s illa som du beskriver det. Har du inte rd, s skaffa dig en ngorlunda frsch husvagn och stll upp ngonstans - ALLT mste vara bttre n den misr som du lever i/kring...
Citera
2024-07-16, 15:09
Medlem
PyjamasXLs avatar
Citat:

Det r som ordsprket lyder.
"Man kan ta negern ur djungeln, men man kan aldrig ta djungeln ur negern".
Citera
2024-07-16, 16:15
Medlem
Q-Trons avatar
Citat:

Det r mnniskorna som skapar och formar kulturen och vanorna. Olika grupper frn olika delar av vrlden har olika intelligens- och utbildningsniver. De genomsnittliga intelligenskvoterna och utbildningsniverna dr alla kulturberikande mnniskor kommer ifrn r generellt lgre:

https://upload.wikimedia.org/wikiped...n-2002.svg.png

S jo, det har i allra hgsta grad med intelligens och utbildning att gra. Om mnniskor har svrt att ta flja en viss logik och ndra sitt beteende efter ndrade frutsttningar s brukar det vara ett skert tecken p att de r...*trumvirvel*...korkade!
Citera
2024-07-17, 07:12
Medlem
Det frekommer ocks att de grillar inomhus. Med rkskador och/eller brand till fljd.
Citera
2024-07-17, 09:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AutDisceAutDiscede
Varfr i helvete bor du d kvar dr? Nej, det r inte rtt at du skall behva "fly", men jag hade inte sttt ut att ens g genom omrdet om det r s illa som du beskriver det. Har du inte rd, s skaffa dig en ngorlunda frsch husvagn och stll upp ngonstans - ALLT mste vara bttre n den misr som du lever i/kring...

Det r ett fint omrde som har degraderats med tiden men mnga andra omrden r vrre n detta sedan vi ftt kad invandring. Bostadskn r sjukt lng och nr man vl flyttar vill man vara sker p att det r superbra eftersom man ska bo dr lnge tills man har nog med pong fr att flytta igen.
Det finns mnga frdelar med mitt boende som jag inte tnker rada upp hr, och dessutom har hyrorna hjts fruktansvrt mycket vilket gr att jag nu betalar samma hyra fr en stor trea som andra betalar fr en nyare tva.
Alla har liksom inte rd att flytta till ett villaomrde och de flesta omrden i Sverige har ett kat antal invandrare, det r bara s oavsett vad man tycker om det. Vem stdar upp skiten? De som inte har ngot val.
Citera
2024-07-17, 09:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Q-Tron
Det r mnniskorna som skapar och formar kulturen och vanorna. Olika grupper frn olika delar av vrlden har olika intelligens- och utbildningsniver. De genomsnittliga intelligenskvoterna och utbildningsniverna dr alla kulturberikande mnniskor kommer ifrn r generellt lgre:

https://upload.wikimedia.org/wikiped...n-2002.svg.png

S jo, det har i allra hgsta grad med intelligens och utbildning att gra. Om mnniskor har svrt att ta flja en viss logik och ndra sitt beteende efter ndrade frutsttningar s brukar det vara ett skert tecken p att de r...*trumvirvel*...korkade!

De som inte haft tillgng till en bra utbildning och levt i en kultur dr utbildning inte vrderas hgt av religisa skl bl.a. har inte haft samma mjlighet att ka sin intelligensniv. Jag tror att det handlar mer om religis hjrntvtt n ngot annat - saker och ting ska vara som de religisa texterna sger och dessa skrevs fr tusentals r sedan i en helt annan vrld. Definitionen p korkad skiljer sig frn person till person: p detta forum finns folk som beter sig fruktansvrt korkat och envist trots att de haft tillgng till utbildning och allskns bekvmligheter. Rent allmnt har dock svenskarna en annan syn p hur man ska bete sig.
Citera
  • 3
  • 4

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in