Citat:
Ursprungligen postat av
zombie-nation
Knde en familj frn Syrien. De var motsatser till det ni beskriver. De var noga med sopsorteringen och deras eget hem var s verstdat. Mamman stdade allt varje dag. Inklusive vggar, lister och drrar. Hon anvnde ett starkt rengringsmedel vilket ledde till att dottern fick utslag, men det spelade ingen roll. Frr det kunde inte vara av stdningen, fr kemikalier r bra och luktar gott. Jag fick inte ens ladda telefonen p bnken dr, fr den strde. Jag fick bara ladda i ett uttag dr man kunde gmma telefonen. Hon tvttade hela tiden, med kanske tv dl tvttmedel per maskin. Fr att det luktade s rent.
Hon var van att trots att de bodde i staden, att sand blste in hela tiden. Det gr det ju inte i Sverige. Katten badades och kammades hela tiden.
Detta visar ju p att det inte har med utbildningsniv/intelligens att gra utan med kultur och vanor.
Problemet r nr mnniskorna har svrt att ta till sig logiska argument och vgrar ndra p sig.
Om ett barn fr utslag av rengringsmedel (och alldeles fr mycket tvttmedel!) s borde man kunna se logiken i att sluta anvnda medlen. Om man fr ett fint boende borde man inte vilja frvandla det till en svinstia utan vara frsiktig om det. Jag har ocks svrt att begripa mig p hur dessa mnniskor inte kan vilja ha det fint eller vilja lra sig bttre vanor!
I mitt omrde har det blivit gradvis smre. Fler och fler lmnar mbler eller soppsar utanfr sopcontainern. Muslimerna som tar sina barn till lekplatsen lmnar efter sig skrp och anvnder buskagen som toaletter. Vidrigt r det! Nr de ser att svenskarna inte gr s och att det r drfr vi har haft det rent och fint hittills - varfr vill de frvandla allt till en sunkig rastplats?
Utanfr Maxi stod ett gng invandrarkillar och t nn frdig mat ur plastfoliekartonger som de sedan slppte p marken dr de stod - tv meter frn en papperskorg! Jag sa till dem och blev naturligtvis kallad fr Karen.
Jag tycker att det r okej med en viss blandning av mnniskor men nr jag inte lngre knner mig hemma mr jag faktiskt dligt! Jag vill ha det rent och fint med mnniskor som r snlla och hnsynsfulla mot varandra.