Citat:
Jod. Hen vill inte ha med mig att gra, s nr det faktiskt kommer till ngot som rr separationen s vill hen inte vara med.
Hen frskte till och med hnvisa mig till Hens frldrar, allts att jag bara skulle prata med dem utan exets involvering. Tror de sa ifrn fr hen har ftt vara med de flesta tillfllena (inte alla) nd.
Vad jag hrt frn gemensamma kompisar s hyser hen agg mot mig. Tyvrr har jag ftt hra att det sprids lgner om mig.
Tror det r en frsvarsmekanism, att typ i Hens huvud omvandla mig till ngot jag inte r fr att gra det lttare.
Det r ju lttare att g vidare om man inbillar sig att ens ex var en ond, manipulativ narcissists som frsker luras och hlla p.
Jag r vldigt tacksam fr mina kompisar som berttat och som hjlper mig igenom detta.
Sen r det s att ingen av oss ville separera. Men mitt ex har stark barnlngtan och jag har ingen lngtan till att vara biologisk frlder. Har aldrig haft och det vet denne.
Exet har erknt att denne funderat p att gra slut i flera mnader men nr det kom till kritan s var det jag som fick ta det steget. Och det gjorde jag fr att jag hll tillbaka personen frn livsfrndringar jag inte r redo fr och kanske inte ngonsin vill ha..
S jag r stolt och bekvm ver hndelsefrloppet frn min sida.
Bara ledsen att hen inte vill mig vl nr jag vill hen vl.