Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2024-11-08, 20:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KarmageddonN0W
Det lter rimligt. Varfr tror du att ditt ex drar ut p det? Vill hen inte att ni skall separera?

Jod. Hen vill inte ha med mig att gra, s nr det faktiskt kommer till ngot som rr separationen s vill hen inte vara med.
Hen frskte till och med hnvisa mig till Hens frldrar, allts att jag bara skulle prata med dem utan exets involvering. Tror de sa ifrn fr hen har ftt vara med de flesta tillfllena (inte alla) nd.

Vad jag hrt frn gemensamma kompisar s hyser hen agg mot mig. Tyvrr har jag ftt hra att det sprids lgner om mig.
Tror det r en frsvarsmekanism, att typ i Hens huvud omvandla mig till ngot jag inte r fr att gra det lttare.
Det r ju lttare att g vidare om man inbillar sig att ens ex var en ond, manipulativ narcissists som frsker luras och hlla p.
Jag r vldigt tacksam fr mina kompisar som berttat och som hjlper mig igenom detta.

Sen r det s att ingen av oss ville separera. Men mitt ex har stark barnlngtan och jag har ingen lngtan till att vara biologisk frlder. Har aldrig haft och det vet denne.
Exet har erknt att denne funderat p att gra slut i flera mnader men nr det kom till kritan s var det jag som fick ta det steget. Och det gjorde jag fr att jag hll tillbaka personen frn livsfrndringar jag inte r redo fr och kanske inte ngonsin vill ha..
S jag r stolt och bekvm ver hndelsefrloppet frn min sida.
Bara ledsen att hen inte vill mig vl nr jag vill hen vl.
Citera
2024-11-08, 20:28
Medlem
RedRights avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SexySmultron
S jag och exet separerar, jag bor i vr lgenhet som r sld och flytten sker om mindre n en mnad. Exet vill inte skta separationen snyggt och gr inte sin andel av separationen.

Exet vill inte gra klart bodelningen n utan vill dra ut p allt. Ntt som inte funkar fr mig d jag flyttar till nytt och exet vet att jag inte har plats med masa tjafs.
Jag vill sortera vad som r vems av grejer som inte blivit tilldelat.
Men ja personen r ju inte samarbetsvillig, vet inte om det r prokrastinering eller om personen vill jvlas.

Jag har brjat slja lite grejer, ngra av de saker vi va verens om skulle sljas sedan tidigare. Eftersom personen drar ut p allt undrar jag om jag helt enkelt ska slja det jag kan och helt enkelt bara lmna resten till exet att skta.
S bara frska slja allt vi s verens om skulle sljas och alla grejer som exet inte ville ta beslut om fr exet helt enkelt behlla. Jag kommer inte slja det t mnniskan.

Det r vl nd rtt rimligt? S jag slipper dela vinsten p det jag redan har slt s fr exet motsvarsnde summa i saker som r kvar.

Sknt han blir av med dig! Du verkar helt rubbad.
Du hade ven en liknande trd fr ngra veckor sedan. Rcker inte dom svaren!? S sljkt! Finns inget vrde begagnade standard-mbler! Ta ditt pick, pack och dra istllet, hur svrt kan det bara. Behva skapa en trd p fb fr saker som r s sjlvklara! Har du ett frstndshandikapp?
Citera
2024-11-08, 20:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hissen100
r det samma ex som du inte vill skaffa biologiska barn med - fast han vill? Sen ville du ge dig ut p lngresa 5 veckor utan honom fr att hitta dig sjlv! Och till rga p allt gjorde du slut med den stackaren fr att vara SNLL.

Haha du r s skruvad!

r ju inte synd om honom dock? Och jag ker snart p min resa faktiskt och det knns jttespnnande!

Tycker det r lite trkigt att du inte kan uppvisa ngon empati i detta.
Detta va absolut bsta utfallet fr mitt ex, nu kan han fokusera p att hitta precis det han vill ha, ngon som kan fda flera barn till honom.

Du har varit grinig mot mig antalet gnger nu.
Jag undrar, vad tycker du egentligen jag skulle gjort?
Jag tror ju inte du har ngot bttre svar, men nu har du chansen att tnka p det och s fr vi se om du har ngon empatisk inlevelse att dela med dig av.
Citera
2024-11-08, 20:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RedRight
Sknt han blir av med dig! Du verkar helt rubbad.
Du hade ven en liknande trd fr ngra veckor sedan. Rcker inte dom svaren!? S sljkt! Finns inget vrde begagnade standard-mbler! Ta ditt pick, pack och dra istllet, hur svrt kan det bara. Behva skapa en trd p fb fr saker som r s sjlvklara! Har du ett frstndshandikapp?

Oj ta det lite lugnt, du behver inte bli s upprrd...
De flesta i trden, dock inte alla, gav ju inte s bra frslag d mycket egentligen innebar att jag skulle ta allt ansvar.
Jag vill pminna att det inte handlar om pengarna utan att faktiskt slippa ta hand om allt sjlv.
Nu tycker jag mig ha kommit p en rtt okej lsning som gr att jag gr min andel och han gr sin.

Inget av detta hade varit ndvndigt om personen samarbetat frn start s det r ju sjlvfrvllat...
Nu fr han konka halva lgenheten till hans frldrar, inklusive soffan han inte vill ha men inte vill slja 😁
r det verkligen en dlig lsning? Jag lmnar ju den som mnga i trden skrev
Citera
2024-11-08, 20:36
Moderator
pbos avatar
Trdar sammanfogade och rubrik justerad.

Ursprungstrds rubrik var:
Separation, nr br man bedma vrde p godelar?

/mod
Citera
2024-11-08, 20:44
Moderator
pbos avatar
13 juli skulle ju sambon flytta ut till helgen och TS som tyckte det gick fr fort.

(FB) r detta verkligen ok? (ex flyttar ut)

Hur ska TS ha det egentligen? Det verkar vara en rrigt relation.
Citera
2024-11-08, 21:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pbo
13 juli skulle ju sambon flytta ut till helgen och TS som tyckte det gick fr fort.

(FB) r detta verkligen ok? (ex flyttar ut)

Hur ska TS ha det egentligen? Det verkar vara en rrigt relation.

Ja i juli flyttade exet ut, om en mnad flyttar jag. Jag frstr inte vad du inte frstr? Kan du utveckla?
Citera
2024-11-08, 21:03
Moderator
pbos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SexySmultron
Ja i juli flyttade exet ut, om en mnad flyttar jag. Jag frstr inte vad du inte frstr? Kan du utveckla?
I juli verkade du tycka att det gr fr fort. Nu verkar du tycka att det tar fr lng tid. Det blir svrt fr oss som inte lever i det att se sammanhangen.

Separerade ni i juli och han flyttade ut?
Citera
2024-11-08, 21:14
Moderator
pbos avatar
Frsta trden om separationen infogad som start fr att f fullstndig historik.

Ursprunglig rubrik:
r detta verkligen ok? (ex flyttar ut)

/mod
Citera
2024-11-08, 21:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pbo
I juli verkade du tycka att det gr fr fort. Nu verkar du tycka att det tar fr lng tid. Det blir svrt fr oss som inte lever i det att se sammanhangen.

Separerade ni i juli och han flyttade ut?

Allts tyckte det va lite kort varsel att sga till ena dagen och flytta ut s nra inp. Kunde haft lite mer framfrhllning och bara haft mig mer i loopen.
Men sen dess har vi sets vid 4 tillfllen om jag minns rtt.
Tv med mklaren, en fr styling av lgenhet och en fr pbrjan av bodelning.
Vi har inte hrts av p ver en mnad.
Nu ska lgenheten tmmas och ur ett praktiskt perspektiv r det inte en bra tid att prokrastinera.
Jag blev tillsagd av vnner och familj att ta kontakt fr att vara schysst men ja det gick sdr haha 😅

S fr att frtydliga, problemet fr mig hr r en ovilja att hjlpa till och kommunicera.
Jag trodde att vi skulle samarbeta fr att gra denna separation s schysst som mjligt.
Jag respekterar att han inte vill ha en vnskaplig relation, s fr det vara.
Men det r inte okej att han vgrar hjlpa till och f klart detta. Lgenheten r sld och ska st tom om mindre n fyra veckor.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in