Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2024-07-15, 12:26
  #13
Moderator
Maviels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dick-Jerker
Ok, man skall inte nämna att du sade att det var ett stort stycke... uppfattat.

Du kan trösta dig ned att du inte är ensam om att åsiktsmoderera. Min allra första varning och korgade tråd fick jag för att jag citerade officiell information från Folkhälsomyndigheten.

Om man citerar ett inlägg som sedan blir raderat finns det risk att ens eget inlägg ocså blir raderat då det blir väldigt konstigt annars att lämna kvar - vi brukar titta på OT kedjor vid moderering. Det är inget konstigt alls. Trådarna skulle bli oläsbara annars.
Citera
2024-07-15, 15:52
  #14
Moderator
Hobbybondes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dick-Jerker
Ok, man skall inte nämna att du sade att det var ett stort stycke... uppfattat.

Du kan trösta dig ned att du inte är ensam om att åsiktsmoderera. Min allra första varning och korgade tråd fick jag för att jag citerade officiell information från Folkhälsomyndigheten.
Det här med åsiktsmoderering är en grej som framförs ofta när det kommer till just covid. Märkligt nog gnälls det från båda sidor om detta, vilket gör att man måste dra slutsatsen att någon åsiktsmoderering inte förekommer, utan att det är ett smidigt kort att dra fram så fort modereringen inte faller i smaken
Citera
2024-07-15, 16:03
  #15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hobbybonde
Det här med åsiktsmoderering är en grej som framförs ofta när det kommer till just covid. Märkligt nog gnälls det från båda sidor om detta, vilket gör att man måste dra slutsatsen att någon åsiktsmoderering inte förekommer, utan att det är ett smidigt kort att dra fram så fort modereringen inte faller i smaken
Nja... jag håller nog inte med. Har du några bra exempel på där vaxxinförespråkare censurerats?
Jag har jättemånga exempel på censurerade inlägg jag skulle kunna nämna. (i nystartade trådar dock för att inte bli varnad).
__________________
Senast redigerad av Dick-Jerker 2024-07-15 kl. 16:06.
Citera
2024-07-15, 16:15
  #16
Moderator
Lapapps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dick-Jerker
Nja... jag håller nog inte med. Har du några bra exempel på där vaxxinförespråkare censurerats?
Jag har jättemånga exempel på censurerade inlägg jag skulle kunna nämna. (i nystartade trådar dock för att inte bli varnad).
Menar du exempel på inlägg som raderats? I en på forumet känd anti-antivaxxer kan man i mod-vy i användarprofilen se många raderade inlägg som bedömts som OT. På senaste tiden är det jag som raderat de flesta. Vet att du inte litar på mig, men det är fritt öppet för samtliga mods att se.
Citera
2024-07-15, 16:17
  #17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lapapp
Menar du exempel på inlägg som raderats? I en på forumet känd anti-antivaxxer kan man i mod-vy i användarprofilen se många raderade inlägg som bedömts som OT. På senaste tiden är det jag som raderat de flesta. Vet att du inte litar på mig, men det är fritt öppet för samtliga mods att se.
Det faktum att du kallar mig för antivaxxer säger allt! Opartisk, my ass!!
Citera
2024-07-15, 16:21
  #18
Moderator
Lapapps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dick-Jerker
Det faktum att du kallar mig för antivaxxer säger allt! Opartisk, my ass!!
Lugna dig, jag kallar dig inte antivaxxer. Du får ha precis vilka åsikter du vill. Däremot kan man konstatera att det i mångt och mycket finns två läger, de som gillar vaccinet och de som ogillar vaccinet. Ingen av lägren gillar epiteten anti- eller provaxxer. Kanske du kan identifiera dig som en anti-provaxxer? Och även om du inte kan det kvittar det för denna diskussionen. Mitt inlägg som du citerade gällde för en person du kallar "vaxxinförespråkare".
Citera
2024-07-15, 16:53
  #19
Moderator
Hobbybondes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dick-Jerker
Nja... jag håller nog inte med. Har du några bra exempel på där vaxxinförespråkare censurerats?
Jag har jättemånga exempel på censurerade inlägg jag skulle kunna nämna. (i nystartade trådar dock för att inte bli varnad).
Kan inte kommentera andra användarens raderingar/varningar men när jag moddade i vaccin-forumet så startades det iaf klagotrådar om mig, och andra moderatorer, runt hur vi rensade inlägg som vaccin-förespråkare gjorde. Så jo, det gnälls från båda håll om modereringens partiskhet. Men nu är det väl bara ett fåtal vaccin-förespråkare som orkar diskutera så det blir väl inte lika frekvent klagomål från den sidan, inte publikt iaf.
Citera
2024-07-15, 17:04
  #20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hobbybonde
Kan inte kommentera andra användarens raderingar/varningar men när jag moddade i vaccin-forumet så startades det iaf klagotrådar om mig, och andra moderatorer, runt hur vi rensade inlägg som vaccin-förespråkare gjorde. Så jo, det gnälls från båda håll om modereringens partiskhet. Men nu är det väl bara ett fåtal vaccin-förespråkare som orkar diskutera så det blir väl inte lika frekvent klagomål från den sidan, inte publikt iaf.
Länka till klagotrådarna är du snäll.
Citera
2024-07-15, 18:09
  #21
Moderator
Hobbybondes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dick-Jerker
Länka till klagotrådarna är du snäll.
De här kanske inte är så mkt klagomål runt just åsiktsmoderering utan mer att vi INTE modererar vaccin-motståndarna tillräckligt.
(FB) Skapa ett nytt forum parallellt med det vetenskapliga forumet för COVID-diskussioner

(FB) Varför blev korrektamund0 avstängd?

(FB) Avsaknad på moderering

(FB) Moderatorn "gason" kan inte motivera sin moderering

(FB) Vem kontaktar man om borttagna inlägg?


Sedan finns den nu mer låsta jättetråden med generella klagomål på modereringen i covidforumet men den får du plöja igenom själv för där någonstans slutar mitt intresse för frågan. (FB) Långsam moderering i forumet Coronaviruset och covid-19
Citera
2024-07-15, 18:17
  #22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hobbybonde
De här kanske inte är så mkt klagomål runt just åsiktsmoderering utan mer att vi INTE modererar vaccin-motståndarna tillräckligt.
(FB) Skapa ett nytt forum parallellt med det vetenskapliga forumet för COVID-diskussioner

(FB) Varför blev korrektamund0 avstängd?

(FB) Avsaknad på moderering

(FB) Moderatorn "gason" kan inte motivera sin moderering

(FB) Vem kontaktar man om borttagna inlägg?


Sedan finns den nu mer låsta jättetråden med generella klagomål på modereringen i covidforumet men den får du plöja igenom själv för där någonstans slutar mitt intresse för frågan. (FB) Långsam moderering i forumet Coronaviruset och covid-19
Tack för länkarna. Inte en en jävla tråd handlar om borttagna "pro-vaxx" inlägg. Tvärtom... ALLT handlar om att vaccinskeptiska inlägg bör raderas i ännu högre grad... ridå!
Citera
2024-07-15, 18:31
  #23
Moderator
Lapapps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dick-Jerker
Tack för länkarna. Inte en en jävla tråd handlar om borttagna "pro-vaxx" inlägg. Tvärtom... ALLT handlar om att vaccinskeptiska inlägg bör raderas i ännu högre grad... ridå!
Här är en användare som många skulle kalla pro-vaxx som klagar på att inlägg raderas:
(FB) Vem kontaktar man om borttagna inlägg?
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in