Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
  • 1
  • 2
2024-07-15, 05:40
Medlem
har jag hål i huvudet om jag beställer nuobell justerbara hantlar med tillhörande ställning?

32kg, ryms enkelt i lägenheten med en bänk jag har ståendes i sommarstugan. den vikten räcker för rätt ordentlig träning när man inte orkar släpa arslet till gymmet

nackdelen är väl då att de kostar 10tkr och att de har en del kugghjul i plast och sånt. vad tror ni om kvaliteten?

ett annat alternativ är core justerbara hantlar för 3500kr. dock är de bara upp till 25kg, så där är man ju mer begränsad, så jag vetefasen om jag ser dem som ett vettigt alternativ
Citera
2024-07-15, 05:45
Medlem
Säkert bra om du har pengar att bränna.
Citera
2024-07-15, 07:52
Medlem
Buskalles avatar
Köp absolut inte den typ där man vrider ett vred har ett par trasiga gymtec satsa på ett par ironmaster med snabblås har även ett par sådana välkdigt mycket premium 9500; 35 kg per hantel
Mvh Buskalle
Citera
2024-07-15, 08:02
Medlem
OldButBaldGuys avatar
Jag är själv på väg att köpa justerbara hantlar till mitt framtida hemmagym. Nuobell är helt klart ett alternativ, men om du vet med dig att du hanterar hantlarna lite oförsiktigt hade jag kikat på Snode AD80. De ska klara av lite hårdare tag.

Annars vet jag inte, det finns Nuobell-kloner att köpa från Kina. Har ingen uppfattning om hur de står sig i förhållande till originalet. Men kan vara värt att testa till halva priset.

Gällande Ironmaster är det garanterat högre kvalitet men det är ju egentligen ett vanligt hantelpar där man lägger till eller tar bort vikter. Visst, det går något snabbare med deras lås men inte alls på samma sätt som med ovan alternativ.
Citera
2024-07-15, 08:56
Medlem
PatrickEkwalls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OldButBaldGuy
Gällande Ironmaster är det garanterat högre kvalitet men det är ju egentligen ett vanligt hantelpar där man lägger till eller tar bort vikter. Visst, det går något snabbare med deras lås men inte alls på samma sätt som med ovan alternativ.

Och var ligger egentligen nyttan i att kunna ändra vikten med ett klick?! Måste vara några jävliga träningsformer...

Det här är prylbögeri för folk som lyfter några veckor vid varje årsskifte.
Citera
2024-07-15, 10:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OldButBaldGuy
Jag är själv på väg att köpa justerbara hantlar till mitt framtida hemmagym. Nuobell är helt klart ett alternativ, men om du vet med dig att du hanterar hantlarna lite oförsiktigt hade jag kikat på Snode AD80. De ska klara av lite hårdare tag.

Annars vet jag inte, det finns Nuobell-kloner att köpa från Kina. Har ingen uppfattning om hur de står sig i förhållande till originalet. Men kan vara värt att testa till halva priset.

snode finns ju inte här i sverige. eller var hittar du dem?
Citera
2024-07-15, 10:49
Medlem
tram123s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PatrickEkwall
Och var ligger egentligen nyttan i att kunna ändra vikten med ett klick?! Måste vara några jävliga träningsformer...

Håller med, köp vanliga hantlar där man bara lägger på vanliga jävla viktplattor.....

Man ska ändå vila någon minut mellan varje set du behöver inte ändra vikter på 0,5 sekunder.
Citera
2024-07-15, 11:00
Medlem
Kika på youtubekanalen Garage Gym Reviews

Vet att dom testat massor med justerbara hantlar och jämfört och haft sig.
Citera
2024-07-15, 11:02
Medlem
OldButBaldGuys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DrillBitTTT
snode finns ju inte här i sverige. eller var hittar du dem?

Aha, det kanske är så. Jag kollade mest på jämförelser dem emellan innan jag ens kollade om det gick att få tag på båda här i Sverige. Gick ganska direkt på att kolla pris från Kina. Nu har jag dock börjat vackla igen. Det kan vara skönt att ha 3 års reklammationsrätt. För såväl Kinakopior som original-Nuobells tycks dras med vissa problem.

I övrigt tycker jag det är en smått genialiskt konstruktion som passar mig alldeles utmärkt.
Citera
2024-07-15, 11:04
Medlem
OldButBaldGuys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PatrickEkwall

TS vill inte ha ett vanligt hantelpar, och det vill inte jag heller. Däri ligger nyttan att diskutera justerbara hantlar i denna tråd. Är man som du inte intresserad så finns det säkerligen andra trådar där du kan diskutera konventionella hantlar. Det är helt okej att gilla olika typer av prylar.
Citera
2024-07-16, 06:49
Medlem
ReijoHervonens avatar
Japp, hål i huvudet.
Du får fyra vanliga hantlar och alla viktskivor du behöver för en bråkdel av priset. Du kan ha ett par tyngre och ett par lättare färdigt så blir det inte så mycket plockande med vikter och inga begränsningar. Dessutom behöver du inte vara rädd för att ha sönder dom när du släpper dom i golvet.
Citera
2024-07-16, 20:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ReijoHervonen
Japp, hål i huvudet.
Du får fyra vanliga hantlar och alla viktskivor du behöver för en bråkdel av priset. Du kan ha ett par tyngre och ett par lättare färdigt så blir det inte så mycket plockande med vikter och inga begränsningar. Dessutom behöver du inte vara rädd för att ha sönder dom när du släpper dom i golvet.
du har nog rätt

jag har hittat det här paketet https://traningsprodukter.se/produkt...hoC7vwQAvD_BwE

ganska kompakt, det får jag plats med. då det bara är med 5 par så kan jag fylla på med några tyngre par på samma ställning så har jag så jag klarar mig. känns ju chysst med bra grejer liksom, så kan man slänga in det i ett garage den dagen man flyttar till villa och bygga vidare

finns ju också en hel del beg set på blocket, men de är ju 3-4 meter långa oftast
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in