Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2024-07-17, 12:27
  #1
Medlem
Har börjat närma mig det magiska 40 och känner att jag skulle behöva få lite nytt perpektiv på livet. Växte upp i huvudstaden med div runtflyttanden pga en mamma som inte ville rota sig nånstans i stan och tyckte mig inte passa in där, så övergav min umgängeskrets, kärade ner mig och flyttade upp till en håla i södra Dalarna och skaffade barn, sen sprack det. Tyvärr var f.d. frugans umgänge det som var mitt umgänge under många år. Alla andra som jag blivit bekant med genom jobb har ju sina umgängen/partners sen gymnasiet, vilket gjort det jävligt svårt att bli del av den kretsen. Märks särskilt nu sen singellivet varit igång ett tag.

Snart klar med högskoleutbildning och jag räknar inte med att bo kvar här hela livet ut. Har stiftat några lösa bekantskaper från Borlänge, inget ställe jag skulle vilja flytta till (möjligen Tuna-området som verkar hyfsat trevligt (?).

Rättvik var ju en kandidat i många år, men hört att det är ännu svårare att komma in där utifrån, plus CCW och överbefolkat sommartid.

Finns det några vettiga orter som skulle kunna rekommenderas som inte är deprimerande småorter med fylla och inavel?
Citera
2024-07-17, 12:34
  #2
Avstängd
Uncorruptables avatar
Hålla på att skaffa nytt umgänge går vid 30, men det är svårt. Beror lite på hur social man är och hur mycket man anstränger sig och en stor portion tur man har. Vissa har tur att hitta soulmate (vänskap) även efter 30. Men det skall till en stor portion tur.

Tänkte du flytta från ditt/dina barn?
Citera
2024-07-17, 16:28
  #3
Medlem
IceEyess avatar
Det som du efterfrågar existerar inte.
Citera
2024-07-17, 22:19
  #4
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tapetlimmet
Har börjat närma mig det magiska 40 och känner att jag skulle behöva få lite nytt perpektiv på livet. Växte upp i huvudstaden med div runtflyttanden pga en mamma som inte ville rota sig nånstans i stan och tyckte mig inte passa in där, så övergav min umgängeskrets, kärade ner mig och flyttade upp till en håla i södra Dalarna och skaffade barn, sen sprack det. Tyvärr var f.d. frugans umgänge det som var mitt umgänge under många år. Alla andra som jag blivit bekant med genom jobb har ju sina umgängen/partners sen gymnasiet, vilket gjort det jävligt svårt att bli del av den kretsen. Märks särskilt nu sen singellivet varit igång ett tag.

Snart klar med högskoleutbildning och jag räknar inte med att bo kvar här hela livet ut. Har stiftat några lösa bekantskaper från Borlänge, inget ställe jag skulle vilja flytta till (möjligen Tuna-området som verkar hyfsat trevligt (?).

Rättvik var ju en kandidat i många år, men hört att det är ännu svårare att komma in där utifrån, plus CCW och överbefolkat sommartid.

Finns det några vettiga orter som skulle kunna rekommenderas som inte är deprimerande småorter med fylla och inavel?

Vill du inte bo nära dina barn?
Citera
2024-07-28, 23:30
  #5
Medlem
Jo klart jag vill bo nära mina barn men orten jag bor i är så pass deprimerande att jag skulle vilja åka bort så fort jag får chansen. När jag inte har barnen hos mig händer ingenting i princip. Kan sitta vid datorn hela dagarna, när jag inte jobbar.

Hade ju varit snäppet lättare om jag inte varit så dum att släppa kontakter med folk från förr och istället vara del av hennes umgängeskrets. Det är väl det jag får betala för nu.
Citera
2024-07-31, 19:08
  #6
Medlem
chrico1s avatar
Flytta tillbaks t huvudstaden lätt att hitta nya vänner där.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in