• 1
  • 2
2024-07-19, 15:53
Bannlyst
Windows 7 aero r fantastiskt bra, srskilt fr gonen.

Borde den vara tillbaka? lskar datorer och windows, men mitt problem med windows r att den ser stel ut just nu, tnk om vi fick tillbaka aero temat:

https://www.deviantart.com/vaporvanc...cept-902795168

P antingen windows 11 eller windows 12, det skulle hjlpa gonen en del, man orkar sitta och kolla lngre n tidigare, windows skall inte vara stel med sin design, vad anser ni andra?
Citera
2024-07-19, 16:16
Medlem
Nej.
Du kan ndra exakt till det temat redan.

Du kan skapa egna winsows teman och ladda ner dom vi behver inte ett jvla ruttet os fr det.
Citera
2024-07-19, 16:18
Medlem
kl4sseKocks avatar
Hade grna sett aero temat igen, det var coolt d, ser ven mer mjukt och stilrent ut n idag.
Citera
2024-07-19, 16:22
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av kl4sseKock
Hade grna sett aero temat igen, det var coolt d, ser ven mer mjukt och stilrent ut n idag.

Hller med. Har man en snabb dator s laddar aero ocks snabbare n det nuvarande temat. Windows 7 laddade snabbt fr mig p den tiden, ven om det var med en Core i5 dator, sandybridge som jag hade d sist.
Citera
2024-07-19, 16:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av StewieGriffun
Windows 7 aero r fantastiskt bra, srskilt fr gonen.

Borde den vara tillbaka? lskar datorer och windows, men mitt problem med windows r att den ser stel ut just nu, tnk om vi fick tillbaka aero temat:

https://www.deviantart.com/vaporvanc...cept-902795168

P antingen windows 11 eller windows 12, det skulle hjlpa gonen en del, man orkar sitta och kolla lngre n tidigare, windows skall inte vara stel med sin design, vad anser ni andra?

Jag tycker att alla dessa designers fr themes till Windows borde f anstllning p Microsoft istllet. S att dom kan baka in dessa themes direkt i Windows fr alla utan fjanterier p tillggsprogram. Och frmodligen s skulle det fungera bttre n vad det gjort hittills d dom har lite mer expertis p Microsoft samt inbakat torde fungera bst med kompatibilitet osv.
Citera
2024-07-19, 16:38
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Snuskibusken
Jag tycker att alla dessa designers fr themes till Windows borde f anstllning p Microsoft istllet. S att dom kan baka in dessa themes direkt i Windows fr alla utan fjanterier p tillggsprogram. Och frmodligen s skulle det fungera bttre n vad det gjort hittills d dom har lite mer expertis p Microsoft samt inbakat torde fungera bst med kompatibilitet osv.

Det r microsoft sjlva som inte vill ha aero temat tillbaka, deras kunder gillar temat. Men dom vill ha det mer stelt.

Dom har dock frbttrat windows en del, med Antivirus och annat, windows defender r ju grymt bra.

Hller med dig att man borde gra temat inkluderat redan, istllet fr att man ska ladda ner windows blinds eller classic shell fr att frbttra sitt tema.
Citera
2024-07-19, 16:41
Medlem
Citat:
Det r microsoft sjlva som inte vill ha aero temat tillbaka, deras kunder gillar temat. Men dom vill ha det mer stelt.

Dom har dock frbttrat windows en del, med Antivirus och annat, windows defender r ju grymt bra.

Hller med dig att man borde gra temat inkluderat redan, istllet fr att man ska ladda ner windows blinds eller classic shell fr att frbttra sitt tema.

Ja allts hela deras frsljningspunkt r ju att kalla sin produkt fr Windows, det vill sga fnster. S vad r det jag och alla andra vriga anvndare tittar p egentligen? Kan man f en annan vy eller? Dom borde ha anammat detta stenhrt sedan Windows XP.
Jag r trtt och besviken p att dom inte har gjort mer. Vart r min flexibla anvndarupplevelse?
Citera
2024-07-19, 16:49
Medlem
henrikos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snuskibusken
Vart r min flexibla anvndarupplevelse?

De har i princip ett monopol p fretagsskrivborden. Varfr skulle de ge dig det du vill ha? Det r bara ondigt krngel fr dom. Vill du f en flexibel anvndarupplevelse mste du nog bryta dig ut ur monopolet och kra ett helt annat eko-system.

Citat:
frbttrat windows en del, med Antivirus och annat, windows defender r ju grymt bra

Jag tycker inte alls det r bra. Den skiten gr att jag inte ens kan kra mina egna skript, fr att automatisera vissa uppgifter. Jag upplever detta bara som ytterligare ett steg mot att de ska ha full kontroll av vad du fr och inte fr gra i din dator.
Citera
2024-07-19, 17:03
Medlem
Fitt-Harrys avatar
Vi kr Aero-temat i mitt fretag, deployat via GPO
Citera
2024-07-20, 03:01
Medlem
kl4sseKocks avatar
Kan man lgga in egna teman huxflux i Windows 11 eller mste man in och meka med systemfiler fr att det ska funka?
Citera
2024-07-21, 09:24
Medlem
Pusts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kl4sseKock
Kan man lgga in egna teman huxflux i Windows 11 eller mste man in och meka med systemfiler fr att det ska funka?

Frut fanns ju Windows Classic-temat, allts grnssnittet frn Windows 9x och 2000, men det tog Microsoft bort frn och med Windows 8. Man kan installera RetroBar och f tillbaka taskbaren frn Windows 9x, XP eller Vista. Sedan finns Explorer++ och ExplorerPatcher som gr att man kan f tillbaka en del ldre Windowsgrejer ssom den analoga klockan frn Windows 7 osv.

I Can't Use Windows Without ExplorerPatcher (Windows 10 & 11 Tutorial)
https://youtu.be/iucq4Ec8ifM

Vill man ta steget nnu lngre och ge det en hel makeover till ett gammalt hederligt Windows s finns Stardocks WindowBlinds. Betalprogram dock.
Citera
2024-08-28, 11:49
Medlem
Jonas1968s avatar
Citat:

Ett fretag br ju anpassa sig till vad deras kunder vill ha. Hr r vl problemet att Windows har fr stor marknadsandel s att de i praktiken har monopol. D finns inte samma drivkraft att anpassa sig.
Linux har ju problemet att vldigt mnga program och spel grs fr Windows och MacOS lr ju inte bli en stor konkurrent s lnge det bara kan kras p Apples egen hrdvara.
Aero borde ju finnas och g att sl p och stnga av.
D kan de som vill kra Arto medan de som vill kra nuvarande W10/W11-layout kan gra det.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in