Flashback bygger pepparkakshus!
  • 1
  • 2
2024-07-22, 09:49
Medlem
prokaryotkungens avatar
Kollar vi på de många tester som gjorts på människor som påstår sig kunna astralprojicera så är det rätt nedslående resultat.
Under kontrollerade former har ingen kunnat visa på att de varit någon annanstans än sin egen kropp och i sin egen fantasivärld och roddat.

Det är ju lite synd för detta är en förmåga som hade kunnat varit väldigt praktisk. Säg ett jordskred eller ett stort skalv där det kanske ligger överlevande under massorna. Där hade man kunnat skicka in en astralprojicerare och söka, för att sedan bara kunna punkträdda där det behövs.
Tyvärr kan de som hävdat sig kunna detta inte ens kunnat rita av enkla teckningar eller läsa papper med stora enkla ord som finns i exempelvis ett rum intill där de befinner sig.

Så. Astral projektion kan vara väldigt livlig fantasi. Det som oroar lite är om man undersöker fenomenet djupare är att de som ofta upplever det har fysiska och psykiska problem som triggar känslorna som universellt beskrivs.

Vad du frågar är alltså om man kan drömma och fantisera lika bra på dagtid som under halvsömnen!?
Jo det kan man, det varierar från person till person. Det beror på hur lätt man har för att visualisera.
En kreativ hjärna är ofta väldigt positivt!
Citera
2024-07-22, 09:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av prokaryotkungen
Kollar vi på de många tester som gjorts på människor som påstår sig kunna astralprojicera så är det rätt nedslående resultat.
Under kontrollerade former har ingen kunnat visa på att de varit någon annanstans än sin egen kropp och i sin egen fantasivärld och roddat.

Det är ju lite synd för detta är en förmåga som hade kunnat varit väldigt praktisk. Säg ett jordskred eller ett stort skalv där det kanske ligger överlevande under massorna. Där hade man kunnat skicka in en astralprojicerare och söka, för att sedan bara kunna punkträdda där det behövs.
Tyvärr kan de som hävdat sig kunna detta inte ens kunnat rita av enkla teckningar eller läsa papper med stora enkla ord som finns i exempelvis ett rum intill där de befinner sig.

Så. Astral projektion kan vara väldigt livlig fantasi. Det som oroar lite är om man undersöker fenomenet djupare är att de som ofta upplever det har fysiska och psykiska problem som triggar känslorna som universellt beskrivs.

Vad du frågar är alltså om man kan drömma och fantisera lika bra på dagtid som under halvsömnen!?
Jo det kan man, det varierar från person till person. Det beror på hur lätt man har för att visualisera.
En kreativ hjärna är ofta väldigt positivt!
Vid min första astralresa så kände jag i detalj hur mitt medvetande lämnade kroppen för att sen åka igenom en vägg intill köket, på denna väggen fanns en viss markering av färg av dåligt målningsjobb av oss som målat väggen men som jag aldrig tänkt på fanns förut. Jag åkte in i köket där jag tyckte att världen såg lite väl mörk ut i natten så jag började dras tillbaks till kroppen. När jag vaknade så kollade jag på väggen för att hitta markeringen och det fanns där. Allt såg exakt ut som i verkligheten.

Känner en som kan astralprpjicera i vaket tillstånd, hon bevisade detta för mig genom att resa hit astralt från USA genom ett empatiskt band vi format med varandra på distans så att hon kunde hitta mig, hon beskrev allt som fanns i närheten och pratade telepatiskt med min granne som sen pratade med mig.
Senast redigerad av Mrsoysauce 2024-07-22 kl. 10:52.
Citera
2024-07-22, 16:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mrsoysauce
Vid min första astralresa så kände jag i detalj hur mitt medvetande lämnade kroppen för att sen åka igenom en vägg intill köket, på denna väggen fanns en viss markering av färg av dåligt målningsjobb av oss som målat väggen men som jag aldrig tänkt på fanns förut. Jag åkte in i köket där jag tyckte att världen såg lite väl mörk ut i natten så jag började dras tillbaks till kroppen. När jag vaknade så kollade jag på väggen för att hitta markeringen och det fanns där. Allt såg exakt ut som i verkligheten.

Känner en som kan astralprpjicera i vaket tillstånd, hon bevisade detta för mig genom att resa hit astralt från USA genom ett empatiskt band vi format med varandra på distans så att hon kunde hitta mig, hon beskrev allt som fanns i närheten och pratade telepatiskt med min granne som sen pratade med mig.

Va synd då att dina anekdoter inte har minsta stöd i OBE-forskningen.
Citera
2024-07-22, 23:45
Medlem
prokaryotkungens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mrsoysauce

Men vad superbra då. Ni är säkert redan miljonärer eftersom ni har bevis på era astrala resor antar jag, annars får ni söka från de hundratals stiftelser som ger cash money bara man kan bevisa ett minsta spår av att sådant här skulle kunna vara verklighet.

Har ni lust så kom och astralres till mig. Har två CD-ställ i vardagsrummet brevid en rislampa från IKEA. De två CD-skivorna som ligger överst i ställen vill jag ha titlarna på. De har legat stabilt där sedan 1998-ish och kommer ligga och tryna överst där inom överskådlig framtid.

Kan ni det ni säger är det inga problem. Att ha sett en bugg i målningen eller tapetseringen under många års tid och sedan komma på den/bli varse om den plötsligt, det kan vem som helst göra. Fråga exempelvis de som tagit psykedeliska preparat får du se.

Jag förutser framtiden nu, men jag kommer få lika bra resultat från dig som jag fått av
1) Medium och forumsmedlemmar som skulle beskriva någonting från de som dött runt mig de närmaste åren
2) Magiskt trolla bort eller flytta någonting hemma hos mig
3) Lägga en förbannelse på mig

och jag lägger till en extra nu då
4) Astralresa till mina CD-ställ och läsa de översta två skivornas titlar
Citera
2024-07-23, 18:53
Medlem
Gör det inte ens. De försöker lura er på erat egna huvud. Lita aldrig på någon utanför planeten ens.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in