Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2024-07-23, 20:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MuscleShark
Va förberedd på att det kan svänga fram o tillbaka under de kommande månaderna, och i stort sett vad som helst kan hända.
Jag vågar mig iaf inte på någon gissning alls (i dagsläget) hur detta kommer sluta.
Men varje mätning som visar att Trump ligger efter i mätningarna är bra nyheter, och det får karln att svettas lite extra. Vi kan nog vänta oss fler arga rants på Truth Social den kommande tiden.

Svettningen ger utrensning i kroppen-----och han blir klarare i knoppen.

Ipsos mätning sticker ut bland alla andra jag sett men helt klart är Kamala med i matchen. Det blir spännande.
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av StojanVlatkovich
Vad som är så fantastiskt med Harris? Hon är inte Donald Trump och demokraterna är inte trumpblikanerna.

Tråkigt när de olika sidorna av politiken är så dåliga så det enda som är bra är att de andra är dåliga... Känns som om väldigt många inte har en aning om vad de olika sidorna står för egentligen.
Medlem
Snubchurps avatar
Trump är liksom Biden på tok för gammal. Bara sjukt att USA inte kan vaska fram bättre och yngre kandidater.
2024-07-23, 20:37
Medlem
detektiven789s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av A-Good-Man
https://www.reuters.com/world/us/har...ds-2024-07-23/

”The poll, which was conducted online, surveyed 1,241 U.S. adults nationwide, including 1,018 registered voters.”

Denna undersökning är ju fullständigt värdelös. En online-poll med 1200 svaranden…herregud…
2024-07-23, 20:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av detektiven789
”The poll, which was conducted online, surveyed 1,241 U.S. adults nationwide, including 1,018 registered voters.”

Denna undersökning är ju fullständigt värdelös. En online-poll med 1200 svaranden…herregud…

Och ofta är dessa svarande vänsterfolk. De som röstar på Trump är väldigt sällan med i sådana undersökningar. Det såg vi senast när han vann.
2024-07-23, 20:40
Medlem
Ondahamsterns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rimbert
Du får nog läsa på om hennes historik. Orkar inte redogöra den här.

Jag håller absolut med om att hon har gjort en hel del mindre bra saker, men allt är inte dåligt.

Men som sagt, det låter som att det är dina känslor som styr rörande din åsikt om henne.
För som sagt, hon är lika korrupt som de andra så korruptions argumentet håller inte hela vägen.
2024-07-23, 20:41
Medlem
Fosterlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av StojanVlatkovich
Jag gillar Joe Bidden, han har gjort mycket under sina år som president både för Europa och USA och jag litar på att demokraterna har plockat fram en värdig efterträdare i Kamala Harris.
Bara det faktumet att Putin, Orban och Netanyahu föredrar Trump borde räcka som argument för Harris.
Om du hade orkat Googla så skulle du se att Putin föredrog din kära Joe Biden. Så din koll är i princip obefintlig och du verkar bara säga saker du själv tror och tar de för fakta.

Vad fan har Biden gjort för Europa?
2024-07-23, 20:42
Medlem
detektiven789s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av balomousmd
Och ofta är dessa svarande vänsterfolk. De som röstar på Trump är väldigt sällan med i sådana undersökningar. Det såg vi senast när han vann.

Japp. De har dessutom en genuin misstro mot etablissemanget och det förstår man när man läser detta…
Medlem
Fosterlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ondahamstern
Jag kan åtminstone säga att det är skönt att ha en riktig kandidat som uppenbart står för lag och ordning då hon har arbetat som åklagare innan hon började politiskt (det blir en riktig krock dock mot Trump som nu är dömd på delstatsnivå för ekonomibrott).

Sedan är det väldigt skönt att USA äntligen har en kandidat som är långt ifrån 70+ sträcket, USA bör införa en övre åldersgräns på att få sitta på ämbeten precis som de har en lägsta ålder för att få vara president.

För eller senare så blir vi alla för gamla för att hänga med i svängarna i vår allt mer utvecklande värld.

Det ska även bli spännande och se vad hon kommer att trycka på politiskt, kommer hon att fortsätta på Bidens politik med ett fokus på enighet, stabil ekonomi och små reformer eller kommer hon att lägga på en växel och faktiskt ge upp om att försöka räcka över en olivkvist till republikanska partiet som i slutändan inte är intresserad av enighet.

Hon är helt enkelt en frisk fläkt, men med det så är jag även skeptisk, jävligt skeptisk då hon kan och troligen kommer att vara en lika stor bluff som både Obama och Trump har varit.

Jag håller med dig i mycket, främst i att det bör vara en äldre åldergräns. Vad hon ska trycka på politiskt bör väl väljarna få veta före valet så det inte kommer som en total överraskning, man måste veta vad man röstar på för att göra ett informerat val. Annars kan man ju likaväl singla slant om presidentskapet.
Medlem
IWannaBeAdoreds avatar
3000 i publiken var det största demokraterna samlat i år Det skulle vara katastrofala siffror om det var Trump men det här var alltså bästa på hela året för demokraterna hahaha.

Jag tror säkert det var en del valfusk i förra valet men inte så mycket som Trump vill få det till. Men om Trump inte vinner detta val så kommer även jag tro på att det är riggat. Trump är populär bland de flesta grupper och Harris är den minst populära VPn sen mätningar infördes men nu har de skakat fram nåt om att hon skulle leda? Nigga please.
2024-07-23, 20:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Snubchurp
Trump är liksom Biden på tok för gammal. Bara sjukt att USA inte kan vaska fram bättre och yngre kandidater.
Kamala har en lagom ålder. Hon är 59. Erfaren men inte dement.
2024-07-23, 20:43
Medlem
Hon saknar helt karisma och framstår väldigt udda och tafatt. Hillary Clinton kunde åtminstone prata för sig själv.

Mätningar brukar väl folk bara lita på när deras egen kandidat har fördel...

Har följt vad msm skriver och har inte fått med mig något om vart hon står i olika frågor mer än att hon är sk woke.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in