Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2024-07-21, 23:05
  #13
Medlem
blibbottczkhentzhks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MachDiamonds
Fast då begår de en dödssynd som kommer orsaka att de tappar svarta röster, de hoppar över en svart kvinna som är den som står på tur för att istället välja en vit man. Det går emot allt demokraterna har hållt högt.

De är i en rävsax, de förlorar oavsett hur de gör.

Inte så säker på att hon är så populär bland svarta heller, om jag inte minns fel.
Citera
2024-07-21, 23:31
  #14
Avstängd
CapsLock99s avatar
Trump leder mot Harris i RCP average med 2 procentenheter, dvs vinner valet samt popular vote som allt ser ut.

Det är 60/40 chans att byter från Biden till Harris slår tillbaka på demokraterna.
Citera
2024-07-21, 23:51
  #15
Medlem
explorerss avatar
Vilket race för Kamala Harris att vinna valet på 107 dagar.

Önskar lycka till

Citat:
"Vi har 107 dagar kvar till valdagen. Tillsammans kommer vi att kämpa. Och tillsammans kommer vi att vinna."
"Jag kommer att göra allt som står i min makt för att ena det demokratiska partiet – och ena vår nation – för att besegra Donald Trump"
https://www.svt.se/nyheter/utrikes/s...b0b7fe3e48b651
Citera
2024-07-21, 23:55
  #16
Avstängd
CapsLock99s avatar
Polymarket - 2024 Presidential Election Winner:

Donald Trump 63%
Kamala Harris 29%
Citera
2024-07-22, 00:33
  #17
Avstängd
RealTides avatar
Ingen verkar ens överväga alla de miljoner röster som Harris kan få av folk som inte brytt sig om att rösta tidigare?
__________________
Senast redigerad av RealTide 2024-07-22 kl. 00:39.
Citera
2024-07-22, 00:52
  #18
Medlem
Hultabultans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av blibbottczkhentzhk
Harris kommer torska lätt emot Trump. De måste absolut hitta någon bättre ifall de ska ha nån som helst chans att vinna.
Citat:
Ursprungligen postat av MachDiamonds
Fast då begår de en dödssynd som kommer orsaka att de tappar svarta röster, de hoppar över en svart kvinna som är den som står på tur för att istället välja en vit man. Det går emot allt demokraterna har hållt högt.
De är i en rävsax, de förlorar oavsett hur de gör.

Har ingen betydelse vilken ras.
Tycker hon uppträder som en stor jävla fjolla, som ingen kan ta på allvar.
Citera
2024-07-22, 01:01
  #19
Medlem
Tom.Of.Finlands avatar
Ogillar att SVT går ut med

Citat:
.....och hon är svart med asiatisk bakgrund och dessutom kvinna. Hon kan attrahera många

Typ som SVT tror att folk drar sina politiska beslut på hudfärg och kön....Eller det kanske folk gör? I alla fall hudfärg.
Citera
2024-07-22, 01:58
  #20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CapsLock99
Trump leder mot Harris i RCP average med 2 procentenheter, dvs vinner valet samt popular vote som allt ser ut.

Det är 60/40 chans att byter från Biden till Harris slår tillbaka på demokraterna.
Hur ser det ut i Battleground States? Biden låg senast under i 14 av dessa delstater!
Citera
2024-07-22, 02:02
  #21
Medlem
Tankefrihets avatar
Det låter rimligt, men eftersom valet avgörs i ett antal vågmästarstater kommer det bli ytterst intressant att se hur procentandelarna fördelas i dessa. Min gissning är att Trump leder i de flesta, även där.

Om Harris nu blir partiets kandidat kommer det onekligen bli intressant att se dessa debattera. Harris är väl knappast berömd för den egenskapen, så en smärre skräll måste nog till för att kunna vända något. Men nu är det onekligen Demokraterna som ”har åldern” på sin sida.

Jag tror Harris anses som för progressiv/vänster av många amerikaner. Hon kommer förmodligen få det svårt att attrahera osäkra mittenväljare.

Citat:
Ursprungligen postat av melvein
Trump leder med 48,2% mot 46,3% över Harris enligt RCP average.

Min gissning är att Harris får ett lyft de närmaste veckorna för att sedan sjunka tillbaka till nuvarande eller lägre nivåer i takt med att väljarna påminns om vem hon faktiskt är.
__________________
Senast redigerad av Tankefrihet 2024-07-22 kl. 02:16.
Citera
2024-07-22, 02:16
  #22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tankefrihet
Det låter rimligt, men eftersom valet avgörs i ett antal vågmästarstater kommer det bli ytterst intressant att se hur procentandelarna fördelas i dessa. Min gissning är att Trump leder i de flesta, även där.

Om Harris nu blir partiets kandidat kommer det onekligen bli intressant att se dessa debattera. Harris är väl knappast berömd för den egenskapen, så en smärre skräll måste nog till för att kunna vända något. Men nu är det onekligen Demokraterna som ”har åldern” på sin sida.
Frågan är väl ifall det ens kommer bli någon debatt mellan henne och Trump, eller vicepresidenterna? På SVT Nyheterna ställde man sig ganska skeptisk till om någon sådan skulle äga rum. Det lär i så fall bli det första presidentvalet i modern tid som INTE haft någon debatt mellan de bägge kandidaterna?
Citera
2024-07-22, 02:18
  #23
Medlem
Tankefrihets avatar
Mmm, vi får väl se…

Citat:
Ursprungligen postat av scrollock
Frågan är väl ifall det ens kommer bli någon debatt mellan henne och Trump, eller vicepresidenterna? På SVT Nyheterna ställde man sig ganska skeptisk till om någon sådan skulle äga rum. Det lär i så fall bli det första presidentvalet i modern tid som INTE haft någon debatt mellan de bägge kandidaterna?
Citera
2024-07-22, 03:43
  #24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RealTide
Ingen verkar ens överväga alla de miljoner röster som Harris kan få av folk som inte brytt sig om att rösta tidigare?

Ja det kan ju ha viss inverkan men knappast troligt, runt 1/3-del av röstberättiga amerikaner röstar inte i presidentvalet och ofta i "utsatta områden och i huvudsak bland svarta och hispanic. Att det skulle bli rusning är högst osannolikt så jag tror Trumpen tar de viktiga svingstaterna och då vinner han valet, så ser det i.a.f. ut nu i olika undersökningar. Hon har dessutom ett ganska svagt stöd inom demokratväljare så valet är nog avgjort, blev det redan efter TV-debatten för en tid sen då det riktigt svängde över till Trump. Hon var starkt ifrågasatt även inom demokraterna när Biden tog henne som VP innan valspurten i valet 2020.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in