Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2024-10-11, 06:01
Medlem
DoraFs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Wrossmol
Harris leder nationellt. Men om man räknar elektorer så är Trump före? Eller?
Nej, Harris har fler elektorer än Trump just nu och når upp till de 270 som behövs för vinst.
2024-10-11, 06:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Generalandersson
Som jag skrev, så hade Biden (av ngn anledning) hög ratings under de första månaderna av hans presidentskap, men efter det så har Biden i snitt haft sämre approval ratings än vad Trump hade.

https://www.nationalreview.com/news/...idents-gallup/
Så du hade alltså fel. Trump har sämst approval rating av alla presidenter.

Bidens lägsta siffra är 36. Trumps lägsta var 34.

Din länk diskuterar läget för Biden respektive Trump och alla andra just i denna stund i deras respektive presidentskap, dvs september det fjärde året. Ganska ointressant egentligen.

Trumps snitt slutade på 41. Biden kommer att slå det.
Senast redigerad av Alpoxen 2024-10-11 kl. 06:44.
2024-10-11, 06:47
Medlem
Wrossmols avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DoraF
Nej, Harris har fler elektorer än Trump just nu och når upp till de 270 som behövs för vinst.
Ja jag såg det precis på nyheterna. Men extremt knappt. Och Trump knaprar in.
2024-10-11, 07:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Generalandersson
Jag gissar att Kamala Harris kommer att få flera röster i California, New York, Illinois och kanske i Nevada än vad Trump fixar.
Möjligen vinner Harris Vermont, Massachusetts och Maryland. Kanske Rhode Island och Connecticut också. Det gissar jag.

Trumps största marginal kommer han att få i Wyoming vars hela befolkning är en åttondel av Brooklyns.
2024-10-11, 07:23
Medlem
DoraFs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Wrossmol
Ja jag såg det precis på nyheterna. Men extremt knappt. Och Trump knaprar in.
Trump har gått om Harris i Pennsylvania och Michigan rapporterades det nyss, men marginalen är pytteliten.
Vi får se om Trump fortsätter att knapra in eller om det svänger. Jag tror inte att någon vågar sia om utgången baserat på ou.
2024-10-11, 07:24
Medlem
Duerfs avatar
Det är inte säkert att de gamla sanningarna för hur stor del av hela befolkningen som demokraterna behöver för att vinna presidentskapet håller.

En del röda stater är mer blå än innan (Texas, North Carolina) och en del blå stater är mer röda än innan (New York). Trump kampanjar lite i Kalifornien av någon anledning men även om han ökar stödet där kommer han inte vinna staten.
2024-10-11, 07:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av prominenten
Det vet vi först efteråt 😀
Nja, det är ju alltid fakta att betta när oddset är som högst om man ändå tänkt betta.
2024-10-11, 07:44
Medlem
DjPuttes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DoraF
Trump har gått om Harris i Pennsylvania och Michigan rapporterades det nyss, men marginalen är pytteliten.
Vi får se om Trump fortsätter att knapra in eller om det svänger. Jag tror inte att någon vågar sia om utgången baserat på ou.
Lugn och stilla problemet är det att RCP & delvis 538 plockar men dem oseriösa OU som man kommer in med, Donnie själv beställde en MAG riktad poll i olika av delstaterna som sänker också!
Kollar man på https://polls.votehub.us/ som tar bort dessa oseriösa OU så leder Harris knappt i dessa keystates!
Senast redigerad av DjPutte 2024-10-11 kl. 07:58.
2024-10-11, 08:01
Medlem
Spelbolagen har nu Trump som favorit efter de har tolkat i princip alla opinionsundersökningar. De är neutrala. Favoritskapet är litet Trump 53.5 procent Harris 46.5 procent. Så det är i princip "flip a coin"
2024-10-11, 08:07
Medlem
DjPuttes avatar
https://www.youtube.com/watch?v=7P4JplC4Fec
Denna är rätt intressant skippa Obamas tal så fattar man vad de sente Ou:s kommit...
2024-10-11, 08:10
Medlem
DoraFs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DjPutte
Lugn och stilla problemet är det att RCP & delvis 538 plockar men dem oseriösa OU som man kommer in med, Donnie själv beställde en MAG riktad poll i olika av delstaterna som sänker också!
Kollar man på https://polls.votehub.us/ som tar bort dessa oseriösa OU så leder Harris knappt i dessa keystates!
Jag är lugn och stilla 😊. Som jag skrev handlar det om
pyttesmå marginaler, dvs 0,2 - 0,5 procentenheter, till Trumps favör. Det är ingenting oavsett vem som gjort ou. Om det handlar om en MAGAriktad poll är det anmärkningsvärt att Trump inte får bättre siffror.

Som det ser ut har Harris tillräckligt med elektorer för att ta hem valet, men marginalenerna är alldeles för små för att det inte ska väga jämnt mellan Harris och Trump.
Jag brukar titta på New York Times poll och poll of polls eftersom de är topprankade.
2024-10-11, 08:17
Medlem
prominentens avatar
Jaha. Tack 😀

Citat:
Ursprungligen postat av ilikepancakes
Nja, det är ju alltid fakta att betta när oddset är som högst om man ändå tänkt betta.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in