Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2024-10-20, 15:34
Medlem
Maga kommer Vinna det här. Vita Européetlingar kommer vinna det här. Globalisterna försöker ta röstfisket tlli en absurd nivå genom att öpnna gränsen för apor från kongo och costa rica för att använda som röstboskap. Det kommer inte lyckas. Och när MAGA tar makten kommer vi se den största deportation av rasfrämlingar sen tyskar blev tvångförflyttade från vårat land i polen och tjecken.

Bastard skitar och niggers skall deporteras hem. Rasblandade indianer med slavar från apland skall inte beträdda Västs mark. Araber och blattar skall inte beträdda västs mark.

Väst: Germania.
Senast redigerad av Vind25 2024-10-20 kl. 15:37.
2024-10-20, 15:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ReijoHervonen
Till alla er som tror att det är jämt och att Harris har en chans att vinna så kan ni fundera på det här:

Jag jämför resultaten från RCP för idag den 20oktober och den 20oktober 2020 med det verkliga valresultatet 2020.

Då ser det ut som följande:
Wisconsin, Biden hade +6,3% i undersökningarna, valresultatet Biden +0,6%.
Pennsylvania, Bd +3,8%, Bd +1,2%
Michigan, Bd +7,2%, Bd +2,8%
Arizona, Bd +3,1%, Bd +0,3%
Nevada, Bd +5,2%, Bd +2,4%
North Carolina, Bd +2,3%, Tr +1,3%
Georgia, Bd +1,2%, Bd +0,2%

Biden presterade sämre i alla delstater än vad OU visade. Nu sätter vi in dagens OU resultat och adderar differensen ifrån det förra valet och ser vad resultatet blir:
Wisconsin, Trump + 5,9%
Pennsylvania, Trump +3,3%
Michigan, Trump +5,6%
Arizona, Trump +4,4%
Nevada, Trump +3,6%
North Carolina, Trump +4,1%
Georgia, Trump +2,8%

Trump leder klart i alla swingstater. Detta är Trumps verkliga ledning, valet är inte ens jämt. De som påstår att det är jämt och kan gå hur som helst är antingen Demokrater i förnekelse som trådens egen Bagdad Bob eller så är dom helt enkelt förbannat korkade och begriper inte matematik.

Detta val är avgjort, Harris kommer inte nära.
Harris tar hem det, OU lika meningslösa som alltid. Du har ändå kämpat måste jag säga. Du vet att man ändrar metodologi mellan valen för att bättre reflektera vad som utgör den röstande befolkningen?

Dessa förändringar är inte lätta att få rätt. Frågan är vem som missgynnas/gynnas. 2020 är länge sedan och helt irrelevant. Trump är fyra år äldre, han har sin bas inget han gör kan omvända någon. Det kommer inte att räcka.
2024-10-20, 16:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Reimer
Haha, jag gillar din optimism men osvuret är bäst i det här valet, demokraterna är ju djävligt kreativa när det gäller att hantera rösträkning och annat så jag ropar inte hej förrän rösterna är räknade.

Om allt varit normalt så inser ju alla att med Kamala Harris siffror så går det inte att vinna, de är så dåliga att inte ens "popular vote" är inom räckhåll men valen i USA har gått långt från att vara säkra och hyfsat pålitliga till enligt mig ett rent förfall, allt detta kan skyllas på demokraterna, deras makthunger och synsättet att "ändamålet helgar medlen" gör att det fortfarande trots Trumps övertag är osäkert.
Jag håller med dig, viktigt att inte ta ut något i förskott. Jag har alltid utgått ifrån att demokraterna (avsett Biden eller Harris) kommer att vinna popular vote av den enkla anledningen att demokrater alltid är mer röstbenägna än vad republikaner är. Skulle Trump även få en majoritet när det gäller popular vote så är det bara en bonus.

Demokraternas hopp just nu står till att Harris skulle vara underskattad i opinionsundersökningarna. Än så länge har jag inte sett några data som indikerar att så skulle kunna vara fallet. Tittar man på faktorer som:

- Andelen registrerade republikaner jämfört med demokrater (49% mot 42% enligt Gallup)
- Andelen väljare som tycker att landet är på väg åt fel håll (inget regerande parti har behållit makten med nuvarande siffror)
- Andelen fackanslutna som föredrar Trump (två tredjedelar)
- Trumps favorability rating (44,5% vilket är bland det högsta som uppmätts, mycket högre än när han vann mot Hillary)
- Förtidsröstandet (där demokraternas övertag inte är i närheten av vad det behöver vara i det här läget)

Och så vidare. Svårt att komma på någon faktor som mätningarna skulle ha misslyckats med att fånga upp. Min känsla är snarare att hon är något överskattad. Men som sagt, inget är ju helt säkert.
2024-10-20, 16:22
Medlem
Early voting från Nevada

Citat:
Nevada News - We now have the Clark Co mail file posted.

With mail and EV counted:
Statewide First Day 2020: D+40,000
Statewide First Day 2024: D+1,721
https://x.com/jeremybhughes/status/1847963339227373798
2024-10-20, 17:55
Medlem
Nycticoraxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lexiania
Early voting från Nevada

Hur ska man dekoda detta inlägg?
2024-10-20, 17:59
Medlem
DjPuttes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nycticorax
Svårt iom dem har inte satt upp könsfördelningen Nevada utan i en klump...
2024-10-20, 18:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av melvein
Jag håller med dig, viktigt att inte ta ut något i förskott. Jag har alltid utgått ifrån att demokraterna (avsett Biden eller Harris) kommer att vinna popular vote av den enkla anledningen att demokrater alltid är mer röstbenägna än vad republikaner är. Skulle Trump även få en majoritet när det gäller popular vote så är det bara en bonus.

Demokraternas hopp just nu står till att Harris skulle vara underskattad i opinionsundersökningarna. Än så länge har jag inte sett några data som indikerar att så skulle kunna vara fallet. Tittar man på faktorer som:

- Andelen registrerade republikaner jämfört med demokrater (49% mot 42% enligt Gallup)
- Andelen väljare som tycker att landet är på väg åt fel håll (inget regerande parti har behållit makten med nuvarande siffror)
- Andelen fackanslutna som föredrar Trump (två tredjedelar)
- Trumps favorability rating (44,5% vilket är bland det högsta som uppmätts, mycket högre än när han vann mot Hillary)
- Förtidsröstandet (där demokraternas övertag inte är i närheten av vad det behöver vara i det här läget)

Och så vidare. Svårt att komma på någon faktor som mätningarna skulle ha misslyckats med att fånga upp. Min känsla är snarare att hon är något överskattad. Men som sagt, inget är ju helt säkert.
Är det inte generellt tvärtom? Att Republikaner ofta är mer röstningsmotiverade? Det är ju därför det länge sagts attt högre valdeltagande gynnar Demokraterna medan ett lägre gynnar Republikanerna? För att många av Demokraternas supportar ofta gör det av slentrian snarare än av övertygelse?
2024-10-20, 18:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lexiania
Early voting från Nevada

Citat:
Ursprungligen postat av Nycticorax
Att jädra mycket färre förtidsröstade i Nevada detta år jämfört vid förra valet!
2024-10-20, 18:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Reimer
Om Trump vinner så kan du tacka Joe Biden för det, hans avskedsgåva till demokraterna efter att de kuppat bort honom var riktigt giftig, han visste vilket svagt kort Kamala Harris var.

Obama dröjde ju in i det längst att endorsa Kamala Harris men han blev ju till sist nödd och tvungen, fulspel straffar sig ibland, Obama och Pelosi skulle ha skött det snyggare.
en alternativ teori kan vara att även Biden själv insett att åldern tagit ut sin rätt och tänkte inte ställa upp igen, men ville kuppa in Harris och inte avgå förrän det var för sent för normal nomineringsprocess. Vilket Harris troligen inte klarat.
2024-10-20, 18:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av scrollock
Är det inte generellt tvärtom? Att Republikaner ofta är mer röstningsmotiverade? Det är ju därför det länge sagts attt högre valdeltagande gynnar Demokraterna medan ett lägre gynnar Republikanerna? För att många av Demokraternas supportar ofta gör det av slentrian snarare än av övertygelse?

Japp, traditionellt har det funnits en uppfattning att högre valdeltagande generellt sett gynnar demokrater, medan lägre valdeltagande ofta gynnar republikaner. Denna analys bygger på det faktum att grupper som tenderar att stödja demokraterna, yngre väljare, minoriteter och låginkomsttagare, historiskt sett har ett lägre valdeltagande än de mer traditionella republikanska väljargrupperna som äldre, vita väljare och dom med högre inkomster.
2024-10-20, 18:36
Medlem
S M A S H I N G..... ....

Oj det blir nog inte ens spännande. Vad är det som händer egentligen? Vi kan snart slappna av och lossa lite på MAG(A)-gördeln inför festen... ....

Enligt RealClearPolitics idag så minskar Kamalas försprång från 1,3% till 0.9%....(49,2% mot 48,3%).

Vi ser också att Trumpen ökar sin ledning i Georgia till 1,8% (48,8% mot 47,0%)-

I mycket svåra swingstaten Wisconsin ökar faktiskt Trump sin lilla ledning från 0,1% till 0,2%.

Hur skall Dems hantera detta? Skall dom trumpa in att Trumpen inte orkar eller plockar man fram demensvapnet?... ....
2024-10-20, 18:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av VitruvianskeMannen
Jag har aldrig hört talas om något "orent spel" från demokraternas sida, har du?

De ljuger om att deras huvudmotståndare är en "rysk agent" och fabricerar falska "bevis" (Steele dossier).

De ägnar sig åt censur på internet genom tech-företag precis som regimerna i Ryssland och Kina.

Mer onda och anti-demokratiska människor får man leta med ljus och lykta efter.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in