Citat:
Ursprungligen postat av
Lookalike
Det är dags för den slutliga förutspåelsen.
Iowa..tror jag ändå att Trump kommer att vinna.
Jag tror vidare att Trump vinner Arizona,North Carolina samt Georgia..även om Georgia kan komma att bli jäkligt close.
Jag tror att Harris vinner Wisconsin samt Michigan.
Detta lämnar Nevada samt Pennsylvania.
Det blir ett vått finger i luften likt inför valet 16.Jag går på den jag känner äger momentum sista veckan.
Det finns en svag,men vad jag tycker ändå skönjbar tendens i det samlade pollmaterialet som indikerar att det är Kamala Harris som har det denna gång.
Jag tror härför att Harris kommer att vinna Pennsylvania,vilket kommer att ta henne till den magiska siffran 270.
Nevada känns närmast omöjligt,men jag har känslan av att Harris kan ha vänt på kuttingen i den delstaten..och eftersom jag nu måste bestämma mig så tror jag att Harris vinner även här.
Summa summarum sista snacket innan valet så har jag ändrat mig.
Jag tror att Kamala Harris kommer att bli USAs näste President.
Procentuppskattning sannolikhet för detta ligger någonstans norr om 50 och söderom 55...53-47 till förmån Harris.
Snart vet vi.Jag kommer inte att ändra denna min gissning.
Ja, Harris kommer vinna. De har momentum och fått stora grupper av ungdomar som annars har lågt valdeltagande att registrera sig och förhandsrösta. Stort deltagande av kvinnor och entusiasm på välbesökta rallies.
Det har talats om unga svarta och latino män som gått till Trump, men detta är ändå små grupper med lågt valdeltagande. White suburban women däremot är ett enormt väljarblock där många verkar ha fått nog av Trump.
Trumpkampanjen kan man undra om de ens har några strateger - förolämpar och alienerar grupp efter grupp. Kvinnor, kattägare, barnlösa, soldater och veteraner. Bara den där komikern på NY-rallyt lyckades ju på ett par minuter förolämpa afroamerikaner, puertoricaner och latinos i allmänhet.
Har Trump ens förberett sina tal numera eller står och bablar och rantar improviserat?