Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2024-08-11, 19:22
Medlem
ReiseReises avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IvankacuteTrump
Wisconsin ser nog ut att gå till Trump ändå, kollade innan hur Trump har underskattats i just den staten 2016 och 2020 och det var alltså med nästan 5%.

Du verkar dock vara väldigt pro Trump, så det kan skada sig när du bara ska överskatta allt. Det kan fortfarande potentiellt bli som med Hillary att man har överoptimism.

Vi kan göra såhär och säga att:
Harris vinner Wisconsin, Michigan, Arizona, Virginia (dessa delstater skiljer det sig bara under 1% på nästan alla opinionsundersökningar)
Trump behöver då vinna Georgia, Pennsylvania, Nevada och North Carolina.
North Carolina och Nevada skulle jag betrakta som relativt säkrade för Trump
Det blir därför Georgia och framförallt Pennsylvania som blir det rejäla nagelbitarna.
2024-08-11, 19:29
Medlem
DjPuttes avatar
https://polymarket.com/elections
Det går bara nedåt för Donnie nu mer, Harris tar större ledning i racet!
2024-08-11, 19:31
Medlem
CapsLock99s avatar
Citat:
Notera att dessa mätningar dessutom är under Harris smekmånad och kommer att sjunka tillbaka till nivåerna vi såg mot Biden.

Hasse och de andra med bristande intellekt verkar inte ha greppat detta faktum.

Ja, möjligheten för många här att göra en balanserad analys av läget är på sin höjd medioker. För den som jämför Clinton Trump och därefter Biden Trump och hur opionsundersökningar såg ut vid samma tillfälle nu är det snarare en kross av Trump vi ser under smekmånaden..
Senast redigerad av CapsLock99 2024-08-11 kl. 19:34.
2024-08-11, 19:43
Medlem
Reimers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CapsLock99
Ja, möjligheten för många här att göra en balanserad analys av läget är på sin höjd medioker. För den som jämför Clinton Trump och därefter Biden Trump och hur opionsundersökningar såg ut vid samma tillfälle nu är det snarare en kross av Trump vi ser under smekmånaden..

Dessutom så har ju inte Kamala Harris gått ut med något alls om vad för politik som hon vill föra, media som är demokratiska gnäller ju om att hon inte ställer upp på intervjuer eller svarar på frågor om vilken politik som hon vill driva, hennes höga opinionssiffror beror bara på att hon inte är Biden.

När Kamala Harris går ut med vilken politik hon tänker driva, då är det dags att kolla opinionssiffror på allvar.

Lägger in länk till Hillary Clintons opinionssiffror denna dag 2016.

https://www.realclearpolling.com/pol...ump-vs-clinton
2024-08-11, 19:43
Medlem
Madagascars avatar
Som det ser ut nu har Harris 251 elektorer.

https://www.realclearpolling.com/map...ctoral-college

Hon behöver bara knipa Pennsylvania (19) så vinner hon.

Det get 270 coh vinst med Minsta möjliga marginal. Troligen vinner med mycket större marginal.
2024-08-11, 19:51
Medlem
Ondahamsterns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DjPutte
10:e September inget annat är inbokat bara Trump och Maga sekten som tror på det!

Hade fått för mig att det var båda dstunen som var aktuella
2024-08-11, 19:52
Medlem
Ondahamsterns avatar
Citat:
Du svarar ju på mitt inlägg om att hennes siffror kommer att sjunka? Det är det jag ville framföra i mina tidigare inlägg. Harris kommer alltså att backa tillbaka till siffrorna som hon låg på i början.

Fast det här är de siffror som hon låg på i början.

Så med ditt egna argumentet så kommer hon att stanna
2024-08-11, 20:48
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av ReiseReise
Du verkar dock vara väldigt pro Trump, så det kan skada sig när du bara ska överskatta allt. Det kan fortfarande potentiellt bli som med Hillary att man har överoptimism.

Vi kan göra såhär och säga att:
Harris vinner Wisconsin, Michigan, Arizona, Virginia (dessa delstater skiljer det sig bara under 1% på nästan alla opinionsundersökningar)
Trump behöver då vinna Georgia, Pennsylvania, Nevada och North Carolina.
North Carolina och Nevada skulle jag betrakta som relativt säkrade för Trump
Det blir därför Georgia och framförallt Pennsylvania som blir det rejäla nagelbitarna.
Jag är pro Trump ja och nej det skadar inte mina analyser då de bygger på de tidigare två presidentvalen. Arizona och Wisconsin är trump en solklar favorit i, Georgia också. Du får väl vänta och se.
2024-08-11, 21:02
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Ouelet
Ted Cruz säger att Kamala kommer vinna Texas, om han säger det så det liksom kört för Trump där.
Källa? Det finns en intervju där Fetterman säger att Trump kommer att vinna Pennsylvania.
2024-08-11, 21:14
Medlem
CapsLock99s avatar
Vi går tillbaka till Juli innan debatten:

MSM opiniondunersökningar visade Biden och Trump sida vid sida. Här på FB hyllade Hasse, Klyban och resten av gänget Biden i ett. Därefter skedde debatten, det vart uppenbart att det var omöjligt att hålla Biden runt ryggen, han var helt enkelt för dålig.

Straxt därefter läcktes de interna DNC-undersökningarna efter debatten, som visade att Trump ledde med en galen marginal.

Detta bekräftar att opionsundersökningar inte är verkliga.

Demokraterna och Trump har de verkliga siffrorna. De vet om Kamala faktiskt är populär. Oavsett denna propaganda och den fasad de sätter upp, diskuterar de bakom stängda dörrar om Kamala verkligen kan vinna på riktigt.

Om man tror på Kamala-hypen har du inte lärt dig något under de senaste 8 åren. Sannolikt för att du inte vill lära dig eller ställa dig det minsta kritisk till vad som presenteras dig när du slår upp tidningen.

Kamala är framröstad av amerikanska allmänheten som den sämsta Vice Presidenten någonsin. Detta skedde senast för någon/ra månad sedan.

Det som presenterats av MSM till nu är en show utan bas i verkligheten likt Biden innan debatten han var aldrig i närheten av Trump.
Senast redigerad av CapsLock99 2024-08-11 kl. 21:20.
2024-08-11, 22:10
Medlem
Kan det ha kommit in en Bradleyeffekt efter Harris pumpades upp till det bästa sen skivat bröd.
Jag tror Trump-lägret haft bråda dagar att lägg om sin kampanj, så fick de invänta vem som skulle bli vice-släpet. En helt annan sak att ta sig ann Harris än Biden.

Om nu Harris ska göra någon sorts rockad på abortfrågan undrar man varför hon och Biden inte redan gjort det, de har haft 3,5 år på sig.
Det är så jämnt att större händelser fram till valet kan tippa åt endera hållet.
2024-08-11, 22:33
Medlem
HomoDeuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av farbror_barbro
Nej, som resultatet presenteras är det 2.5% sannolikhet att Harris leder WI med mer än 2%, och 2.5% sannolikhet att hon leder med mindre än 0%, dvs Trump leder. Sannolikheten att hon skulle leda med 4% är väl då gissningsvis ~0.5%.

538 och Silver Bulletin använder en modell där man väger samman olika polls och får då en osäkerhet som gå utanför den uppenbara från begänsad sampling:

https://abcnews.go.com/538/trump-lea...y?id=109506070

Det sistnämnda är ju det knepiga, särskilt i en enstaka delstat. Man har haft 4 år på sig att kalibrera förra valets mätningar mot det faktiska resultatet, men det är ingen garanti att det blir rätt denna gång med en annan kandidat. Det är därför jag är mest intresserad av trenderna givet samma opinionsinstitut och metoder, och där är det tveklöst så att Harris gått framåt flera % sedan hon blev kandidat.

Jag är alldeles för dåligt insatt i hur man egentligen ska räkna så jag har med 95% sannolikhet helt fel när jag påstår något.

Däremot så inbillar jag mig att det blir rätt problematiskt att kalibrera modeller mot tidigare mätningar. En viss del av väljarna är ju alltid väldigt flyktiga i varje val, och bestämmer sig i sista stund. Därför så tror jag inte att kalibreringar gör någon egentlig tillförlitlig nytta. Utgår från att alla OU-institut kalibrerar sig efter varje undersökning.

Och det är ju egentligen bra. Så att vi får lite spänning i valen.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in