Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2024-07-23, 21:02
Medlem
glajarns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dasfunk
Hej jag har funderat några år nu.och funderar på flytta upp i landet ch starta om .men det verkar svårt så funderar på om någon gjort nått liknande .
Lite frågor
Hur lätt är det hitta bostad uppe i landet när man har gammla skulder
Jag funderar bara packa det viktigaste och köpa det viktigaste på plats .
Vilka platser är bra bo på om man inte vill bli helt isolerad
Jag är social gillar naturen ostraffad och vill helst bara ha lugn och ro i livet

Så mitt mål är flytta hitta bostad köpa nya möbler och leva en lugn trygg vardag gärna nära vatten eller hav

Det bästa är väl att försöka få tag I någon som hyr ut ett hus på landet någonstans, förutsatt att du har bil så du kan ta dig. Finns nog många hus som står tomma uppåt landet som någon gärna hyr ut.
Citera
2024-07-24, 06:38
Medlem
Har inte bil .och hyra hus är inte riktigt säkert då hyresvärden kan avsluta kontraktet omgående med nuvarande lagstiftning .vill gärna ha lite trygghet
Citera
2024-08-06, 02:47
Medlem
Funderar vidare .tror det blir Norrland .hur hårda är hyresvärden där. Vill gärna bo nära vatten och Luleå .
Frågan är bara hur tar man med sig sina saker typ 50 mil
Citera
2024-08-06, 15:47
Medlem
LezFears avatar
Citat:
Frågan är bara hur tar man med sig sina saker typ 50 mil

Jag tror att det finns företag som ägnar sig åt sådant. Eventuellt kallas de för flyttfirmor…
Citera
2024-08-07, 00:20
Medlem
Sant men gissar det blir helvetes dyrt .bästa är kanske köpa nytt på plats och hyra typ buss bud för det lilla man vill flytta
Citera
2024-08-07, 12:25
Medlem
flytta till bräcke , där får alla bostad
Citera
2024-08-07, 13:52
Medlem
Att flytta till ett nytt ställe är rätt bra för själen. Då kan man skaka av sig allt gammalt som tynger ner en och skapa sig en ny tillvaro. Man öppnar en ny bok med helt blanka sidor som man kan skriva på.
Citera
2024-08-07, 18:06
Medlem
Kolgrill-ftws avatar
Citat:
Sant men gissar det blir helvetes dyrt .bästa är kanske köpa nytt på plats och hyra typ buss bud för det lilla man vill flytta
Hyr ett släp att dra bakom din bil?

Citat:
Ursprungligen postat av byrokrat
Att flytta till ett nytt ställe är rätt bra för själen. Då kan man skaka av sig allt gammalt som tynger ner en och skapa sig en ny tillvaro. Man öppnar en ny bok med helt blanka sidor som man kan skriva på.
Det där är bara en skröna. Ditt "bagage" följer med dig. Problemen sitter inte i väggarna i ditt boende.
Däremot kan man ju lämna en negativ umgängeskrets.
Citera
2024-08-07, 20:02
Medlem
Det är väldigt positivt att flytta. Man lämnar faktiskt en massa bagage bakom sig. Det är en skröna att man tar med sig bagage när man flyttar till ett nytt ställe.
Senast redigerad av byrokrat 2024-08-07 kl. 20:05.
Citera
2024-08-08, 06:06
Medlem
Tänkt vidare .får med mig allt jag vill ha i egen hand .känns svinigt bara dra känns som man kommer sårs så många .men har bestämt mig och börjar leta bostad i Luleå med omkrets på 5 mil
Citera
2024-11-07, 01:02
Medlem
uppdate. I did it nu mera norrlänning- lycklig
Citera
2024-11-19, 16:04
Medlem
Ja gör det
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto