Citat:
Ursprungligen postat av
Dasfunk
Jag har mer tror jag plus bostads bidrag . Men börjar väl leta runt bara ringa å börja fråga och kanske vara inneboende under tiden
Så var situationen för mig också, men kolla det här:
https://www.google.com/search?q=exis...hrome&ie=UTF-8
Ägna en kväll åt att Googla runt efter ställen du vil bo på, ställ dig sedan i kö hos deras olika bostadsbolag. Det är ju gratis så, för många är ju ok. Har du ett bytesobjekt, annonsera. Efter det, fortsätt Googla runt efter ställen, men helst om de redan valda ställena för att rikta in dig på ett eller 2 som verkar bäst för att koncentrera din energi på dem.
Inneboende hos ett äldre par, t.ex, på en ort du gillar är ju ok medans du väntar på chansen till en lägenhet baserat på dina köpoäng. Fast det är lite lotteri då det kan ta tid. Bäst är ju att ha tålamod och invänta ett erbjudande baserat på köpoängen eller ett byte.
Jag hade ett bytesobjekt men behövde aldrig annonsera då jag fick en lägenhet, trots få köpoäng=kötid, redan efter c:a 2 1/2 år.
Bostadsportalen är en bra nätsida för att ha koll på lägenheter. Därifrån fick jag regelbundet och ofta utskick till mig om lediga lägenheter på det stället jag valt, d.v.s Sala. Nu flyttar jag dit om 8 dagar.
Med tålamod och uthållighet så löser det sig!