• 1
  • 2
2024-07-22, 19:07
Medlem
Strumppappas avatar
Sverige är väl redan i helvetet, men jag är helt övertygad om att Sverige kommer att så småningom totalkollapsa pga massinvandringen från MENAPA. Inte bara att det kommer vara lågintensivt som det är nu, utan att kaosbabbarnas närvaro kommer leda till samhällskollaps. Tänk typ Haiti eller Sydafrika, eller kanske t.om. fullskaligt inbördeskrig (det har ju araberna försmak för)

Just nu håller jag på att flytta till landet och ska börja preppa ordentligt. Vill skaffa vapenlicens, lära mig jaga och fiska, etc.

En annan tanke jag haft är att sadla om till något mer internationellt eftertraktat och flytta till Danmark. Finns inte samma mångkultursvansinne där och jag kan danska ganska bra, men frågan är om de är på väg åt samma håll och vi i Sverige bara ligger före i kurvan?

Hör gärna era tankar.
Citera
2024-07-22, 19:19
Medlem
DieselnDusts avatar
Tänkte oxå flytta först men plan B passar mig bättre.
Citera
2024-07-22, 19:23
Medlem
TheGretaResets avatar
Varför lära sig något av historien?

När Rom föll och blev allt mer dysfunktionellt flyttade folk ut på Landet igen. En bit land, elceller är den bästa försäkringen.
Citera
2024-07-22, 19:26
Medlem
Strumppappas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheGretaReset

När Rom föll och blev allt mer dysfunktionellt flyttade folk ut på Landet igen. En bit land, elceller är den bästa försäkringen.

Ja så brukar det ju bli kriser, gjorde de inte det under pesten också?

Solceller är en bra idé, sen lite odlingslotter och kanske några höns ovanpå det. Då är man ju på god väg mot att kunna klara sig på egen hand.
Citera
2024-07-22, 19:30
Medlem
senapslamms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheGretaReset

Du glömde det viktigaste.
Vid en kollaps måste du kunna försvara din kvinna, dina matförråd.
Eller trodde du att de tänker sitta stilla i skärholmen o svälta ihjäl,babbarna?
De kommer naturligtvis gå i strid och leta efter er.
Citera
2024-07-22, 19:34
Medlem
TheGretaResets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av senapslamm
Eller trodde du att de tänker sitta stilla i skärholmen o svälta ihjäl,babbarna?
Ja, det är väl inte den bästa iden att ha första landplätten efter rosengård eller skärholmen. Men det är inte landet.

Våra invandrare kom hit för att få de bekvämt. De kommer aldrig att söka sig ut på landet. Du ser samma fenomen hos hemlösa. De bor hellre med andra hemlösa i pappkartonger i stan än bygger sig en bra koja i en skog.

Men man har naturligtvis även gevär även om det inte stod så i mitt inlägg.
Citera
2024-07-22, 19:34
Medlem
Citat:
De kommer naturligtvis gå i strid och leta efter er

Få svenskar vet hur man stridar i krig. Kanske bättre att flytta till Grönland eller Alaska redan nu.
Citera
2024-07-22, 19:39
Medlem
Strumppappas avatar
Citat:

Därav vill jag ha vapenlicens och jägarexamen. Inte helt lätt att få till, dyrt också. Jag har för närvarande några slaglåsvapen, fungerar mot de som inte är beväpnade. Men kommer ortens förmågor med AK och moderna vapen måste man ha något annat.
Citera
2024-07-22, 19:40
Medlem
Strumppappas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DoFtEnAvBaJs
Få svenskar vet hur man stridar i krig. Kanske bättre att flytta till Grönland eller Alaska redan nu.

Äsch, inte svårt att lära sig hur man pekar ett vapen och trycker på avtryckaren.
Citera
2024-07-22, 19:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Strumppappa
Äsch, inte svårt att lära sig hur man pekar ett vapen och trycker på avtryckaren.

Nej det kan även Abdullah och hans kompisar lära sig. Vad gör man då inför 100 beväpnade muslimer?
Citera
2024-07-22, 19:50
Medlem
Strumppappas avatar
Citat:
Nej det kan även Abdullah och hans kompisar lära sig. Vad gör man då inför 100 beväpnade muslimer?

Om nöden kräver det så kommer man skjuta Abdullah och hans kompisar. Min poäng är att det behövs ingen träning för att skjuta tillbaka mot de som skjuter mot en. Det kan alla lära sig, kvinnor såväl som män, till och med barn.

Sen tror jag inte Araberna har så mycket moral eller förmåga. De har ju typ förlorat alla krig mot väst de senaste århundradena. De mördar varandra ganska effektivt, men när de stöter på en smula kompetent motstånd så går det åt helvete för dem.

Därför hoppas jag nästan på en samhällskollaps, då får vi åtminstone mörda dem, äntligen.
Citera
2024-07-22, 20:09
Medlem
Bone Collectors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Strumppappa
Sverige är väl redan i helvetet, men jag är helt övertygad om att Sverige kommer att så småningom totalkollapsa pga massinvandringen från MENAPA. Inte bara att det kommer vara lågintensivt som det är nu, utan att kaosbabbarnas närvaro kommer leda till samhällskollaps. Tänk typ Haiti eller Sydafrika, eller kanske t.om. fullskaligt inbördeskrig (det har ju araberna försmak för)

Just nu håller jag på att flytta till landet och ska börja preppa ordentligt. Vill skaffa vapenlicens, lära mig jaga och fiska, etc.

En annan tanke jag haft är att sadla om till något mer internationellt eftertraktat och flytta till Danmark. Finns inte samma mångkultursvansinne där och jag kan danska ganska bra, men frågan är om de är på väg åt samma håll och vi i Sverige bara ligger före i kurvan?

Hör gärna era tankar.
Haiti och Sydafrika är mer än 90% negrer. Det är inte Sverige. Sverige är mindre än 5% negrer.

Araberna gillar inbördeskrig, ja, men bara om de tror att de kan vinna. De kan bara vinna mot andra araber, inte mot västerlänningar.

De är för odiciplinerade för att ha ens en liten chans att lyckas.
Citat:
Tala för dig själv!
Alla svenska män som är äldre än 40 år har gjort militärtjänst.

Svenska soldater är betydligt mer diciplinerade och vältränade i strid, än vad folk från afrika och mellanöstern är.
Senast redigerad av Bone Collector 2024-07-22 kl. 20:25.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in