2024-07-25, 22:06
Avstängd
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av intermittentexplosivitet
Kolla expressen.se så ser du att mamman är rom, åtminstone delvis.
Relevansen på det?
Citera
2024-07-25, 22:06
Avstängd
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jultomten7
Sätter 100kr att tjejen som dödade henne är från en annat land.
Det är redan sagt i för länge sedan i tråden att hon är arab.
Så grattis.
Citera
2024-07-25, 22:08
Medlem
Acta-Non-Verba7s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Nej, det är inte många i tråden som försöker förstå vilka mekanismer som gjorde att hon mördades.
Vore det så hade gärningspersonerna och deras bakgrund varit fokus och inte en sörjande mamma och en flicka som trodde hon var bjuden på en kul grej.

Så nej -- det som sker i tråden är att man smutskastar hennes mamma, hennes anhöriga, henne osv..
Och det är helt sjukt.

Precis så. Irrelevant och tillför ingenting att smutskasta folk och deras bakgrund.
Citera
2024-07-25, 22:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Riotriotriot
– Just nu är min styrka att fullfölja Emilias drömmar, säger hon.
Hon förklarar att det inte spelar någon roll vem som mördat Emilia och vilket straff förövaren får.
– Jag bryr mig inte jättemycket om vem som gjort det eller vilket straff de får för Emilia är ju redan borta. Med en dotter som tittar på mig uppifrån kan jag ju inte gå omkring och straffa de här människorna. För då hade ju Emilia skämts över mig, säger Anna Sjöberg.
– Och det vill ju inte jag. Jag vill fortsätta att vara den starka mamman som hon ser upp till, säger hon.

Ofattbart!
Ger lite vibbar till 5-i-12-rörelsen där Stig Wallin blev en frontfigur 1989 efter att hans dotter mördats av sin pojkvän, som var flykting.
Måste vara en psykologisk försvarsmekanism för att uthärda en fruktansvärd situation.
(Själv skulle jag hysa helt andra planer)
Citera
2024-07-25, 22:11
Avstängd
TantRossins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Meiji
BO bodde på ett SIS-hem tills för ngr veckor sedan. När hon mördades så bodde BO hos sin mamma.

"Mamman berättar att dottern var familjehemsplacerad från att hon var fem år gammal, men sedan några veckor tillbaka bodde de återigen ihop."

https://www.tv4.se/artikel/15p3foIfD...-foerstar-inte

Jag bara undrar, vad lägger till grund för och familjehems placera en 5 åring? Låter fullkomligt tokigt i mina öron.
Citera
2024-07-25, 22:12
Medlem
Kollade mammans fb så himla tragiskt se filmer när flickan var bebis och jollrar

Mamman är för övrigt undersköterska, hon har även flera romska flaggor på sin profil
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TantRossin
Jag bara undrar, vad lägger till grund för och familjehems placera en 5 åring? Låter fullkomligt tokigt i mina öron.
Samma med hennes lillebror.
Citera
Medlem
Det här har väl redan varit med, apropå svartsjuka.

Från Emili* K*ld*r*s tik-tok, två inlägg från 04-04.
*=a

Bildtext:
"Hur långt skulle du gå för han"
https://vm.tiktok.com/ZGeWhBsy2/

"Så här långt"
https://vm.tiktok.com/ZGeWhATvn/
Citera
2024-07-25, 22:13
Avstängd
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KallaKarar
"Skydda dem mot asgamar på nätet?"

Vad tycker du själv att du är?
Visa mig ett inlägg i tråden (eller andra trådar med icke-kriminella BO) där jag hoppar på ett brottsoffer eller anser att det BO:s anhöriga som är ansvarig för brottet.
Jag väntar tåligt.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TantRossin

Omsorgsbrist eller missbruk hos vårdnadshavaren.
Citera
Moderator
intermittentexplosivitets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Svepps
Känns för jävligt att Expressen publicerar vad som helst. Mamman är i chock men henne är det ok att ”hänga ut”.
Jag förstår vad du menar men rent krasst behöver inte mamman befinna sig i (emotionell) chock - ungen omhändertogs vid fem års ålder, så (den emotionella) anknytningen var nog "sådär". Att mammans liv ruskats om är såklart sant och visst.
Citera
Avstängd
TantRossins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bebblisch
Hon verkar ju inte ha haft någon pappa närvarande.

Precis. Ingen närvarande pappa.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in