Citat:
Ursprungligen postat av
rosalenin
I ett inlägg i tråden nämns att soc kan bryta upp även fungerande familjehemskonstellationer, för att andra familjer/företag ska ”få chansen”. Givetvis VET jag inte om så är fallet här, och om så vore, borde väl ett annat familjehem tagit över?
Fortfarande spekulation: Emilias mamma kanske inte var så lätt att samarbeta med? Det kanske uppstod situationer, där negativa konsekvenser spillde över på dottern? Givetvis menar jag inte att skuldbelägga, men få en förklaring till att det inte blev någon kontinuitet genom åren.
Mamman och Emilia gladde sig åt att hon skulle få ett eget rum, med möbler hon själv valt, hos mamman. Arvet efter den nyligen avlidna mormodern bekostade detta.
Ang mördarnas framtid: finns det någon motsvarighet i Sverige till Broadmoor i UK där de verkligt farliga, fyllda 18, hamnar? Här skrivs ut de ut från Säter, Karsudden och dessvärre även S:t Sigfrid, i parti och minut. När de nått legitim ålder ska de in!
Ja-riktigt farliga mördare,kommer ut för tidigt,
så finns de mitt ibland oss, och inget får grannana el brottsoffres anhöriga veta om deras bostadsort el nya namn.
Almedalsmördaren .och . långe snälle dubbel-mördaren Bengt i Kristianstad, osv osv
Emilias problematik verkar inte vara typiskt för flickor som blivit placerade,
mamman vet ju -och mamman beskriver henne inte som den där utagerande, vagabonderande, och drog-intresserade tjejen.
Utantvärtom får man uppfattningen att hon är lill-gammal-unge, naiv,godtrogen...
en,som inte alls är med i dåliga kompisgäng,
utan som vill vara lite av en räddare för kretipleti.
Barn till missbrukare kan ju bli sådana, de vill hjälpa andra problematiska individer till varje pris.
Av det som framgått från hennes mamma så borde Emilia inte alls haft svårt att finna sig tillrätta
i en ny familj. Så igen, varför alla dessa olika familjehems-byten.
Och Många olika boenden är skadliga för otryyga barn,det vet vi.