2024-07-23, 22:43
Medlem
fiftyforfiftys avatar
Fanns någon modell/influencer från Malmö som försvann (senast jag läste om det).

Tycker det låter som om det kan vara hon som hittats. Sminkade hon inte sin minderåriga kusin?
Citera
2024-07-23, 22:47
Medlem
Troians avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fc2
Aldrig påstått att det är en seriemördare, bara att Landskrona har olösta kvinnomord sen tidigare

Alltså helt orelaterat till det fall som tråden handlar om? I så fall har jag svårt att se relevansen.

Du skriver dessutom ”olösta”, plural. Förutom mordet på den äldre kvinna för sex-sju år sedan så måste du sannolikt gå flera decennier bakåt i tiden för att hitta ett olöst kvinnomord i Landskrona.
Citera
2024-07-23, 22:48
Medlem
Troians avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fiftyforfifty
Fanns någon modell/influencer från Malmö som försvann (senast jag läste om det).

Tycker det låter som om det kan vara hon som hittats. Sminkade hon inte sin minderåriga kusin?

Om vi tänker på samma så hittades hon död. Sannolikt självmord.
Citera
2024-07-23, 22:48
Medlem
"Den kvinna i 25- till 35-årsåldern som hittades livlös i ett industriområde i Landskrona tros ha förts bort, utsatts för grovt våld och sedan dumpats. Detta enligt Expressens uppgifter.
– I dagsläget är vi inte säkra på identitet men jag tror att det här är en person som kommer kunna identifieras, säger åklagare Tomas Olvemyr.
Kvinnan hittades natten mot tisdag av poliser på rutinpatrull. Hon dödförklarades senare på sjukhus, enligt Helsingborgs Dagblad. En ung person misstänks för människorov och mord, visar handlingar från Lunds tingsrätt enligt tidningen."
Citera
2024-07-23, 22:49
Medlem
Bor mycket nära. Typ kan se bron från mitt fönster.

För någon sommar sedan klagade jag på hur jag kunde höra en man och en kvinna bråka i vagnarna genom att ringa 11414. De skulle skicka ut en patrull. De visste att alkoholister och dylikt sover vagnarna på sommaren ibland. Det var i alla fall det de sa till mig och sa att jag inte skulle tänka så mycket på det.

Annars ett mycket lugnt bostadsområde på sidan mot Ven-terminalen.

Det är inte många som rör sig vid bron så sent på kvällen. Inte på dagen heller för den delen. Människorna är nere vid Systembolaget och City Gross. Bron och tågområdet ligger lite avsides.
Citera
2024-07-23, 22:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OperationCobra
Hur menar du då?
"Julmorden" behövde det letas för att kropparna skulle hittas.
Citera
2024-07-23, 23:07
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av OperationCobra
https://www.expressen.se/nyheter/sve...rd-sen-dodad-/

Nya uppgifter

"En minderårig person är intagen för förhör."

Börjar minsann stinka lite skammord här ändå.
.
Citera
2024-07-23, 23:15
Medlem
fiftyforfiftys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Troian
Om vi tänker på samma så hittades hon död. Sannolikt självmord.

Stämmer. Tack för upplysningen!
Citera
2024-07-23, 23:20
Medlem
Skulle inte förvåna mig att någon dumpats där då det ligger lite avsides. Hemskt oavsett.
Citera
2024-07-23, 23:20
Medlem
Yatsys avatar
Ensam minderårig GM förbort och dödar kvinna i 25-33 års åldern.
Vad kan detta handla om?
Citera
2024-07-23, 23:25
Medlem
Tekniskt sett är väl rätt datum 22/7 då hon hittades på natten 23/7 och var avliden. Så mordet? har skett den 22/7. Rätt ska vara rätt
Senast redigerad av popll 2024-07-23 kl. 23:28.
Citera
2024-07-23, 23:30
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av popll
Tekniskt sett är väl rätt datum 22/7 då hon hittades på natten 23/7 och var avliden. Så mordet? har skett den 22/7. Rätt ska vara rätt

Klockan 02.12 23 juli.

Hon kan ju ha mördats klockan 01.00 den 23 juli.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in