2024-08-04, 12:21
Medlem
Taggads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ajabaja555
https://iform.se/halsa/psykologi/avundsjuk-pa-andras-liv-sa-hanterar-du-kanslan

Emilia hade en mamma som brydde sig vilket en del andra inte hade!

Emilias mamma: Jag tror det var svartsjuka...
Barnen brukade kalla Anna mamma ibland.
– De kunde lägga sig för att sova hos oss och då frågade jag ”har du ingen mamma som bryr sig om dig?”.
Anna säger att många av de här barnen sprang själva ute på natten.
– Emilia tyckte att det var bättre att de var i vår lägenhet. Där var det tryggare.

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a...var-svartsjuka..

Citat:
Ursprungligen postat av MagicaDHex
Fint att du lade upp detta
Och jag håller med dig att hon hade en mamma som brydde sig om henne.
Så pass lite brydde den misslyckade mamman om sina barn att soc var tvungna att slita barnen från hennes garn. Tyvärr i E,s fall förödande försent i 5-årsåldern men hennes lillebror A föddes visste soc tillräckligt mycket av eländet att dom ryckte A från det destruktiva föräldraskapet redan efter 6 månader, tack och lov. Vill ni inte höra den smärtsamma sanningen om vad offer och förövare har gemensamt upprepas - sluta ljug.

Misslyckat föräldraskap är anledningen att offret E tvingades ihop med sina bödlar på Sis-hemmet. Ni spottar på Em*ilias offer istället för att dras lärdom av hennes alldeles för tidiga och onödiga död. Beklagansvärt att inte E togs tidigare än när hon var 5 år då hade hon med största sannolikhet klara sig lika bra som sin bror som inte exponerades av det destruktiva hemmet mer än 6 månader.
Senast redigerad av Taggad 2024-08-04 kl. 12:32.
Citera
2024-08-04, 12:21
Medlem
.
Citera
2024-08-04, 12:31
Citat:
Ursprungligen postat av CristinaW
Men söta klena svenskar (eller vad ni är) visar upp sin skinande glittrande sida som vanligt. "Alla är offer." JAG VILL KRÄKAS när jag ser människor skriva såhär. Det är två tjejer som nyligen torterat och förnedrat och dödat en annan oskyldig flicka!!!!! Är ni helt efterblivna? DOM ÄR INGA OFFER!!!!! EMILIA är offret här. Det här är ju anledningen till varför Sverige ser ut som det gör. Öppna era hjärtan lite mer era mesproppar. Dom ska straffas, och det är HÅRT! Det är många barn och ungdomar som haft det svårt i sina liv men inte fan gör man såhär för det! Skämmas borde ni göra!!!!
Tycker ni lika synd om alla gängkriminella också??? Du vet, dom har inte haft det lätt... stackrarna.

Vilka sjuka människor det finns detta landet. Tragiskt.

Vet lnte om detta va delvis riktat till min kommentar, men jag har iaf aldrig någonsin försvarat detta Fruktansvärda ONDA Bestialiska Brottet! Och det är självklart VEM som är Brottsoffer här och vilka som är GM!!

Jag har nog aldrig blivit så illa berörd av ett fall som detta, någonsin! Och tyckt så synd om BO som just i det här fallet och BO' s Mamma! Har blivit Chockad och otroligt ledsen alla dessa dagar, sen man fick veta, och allt mer som kommit fram, är fortfarande väldigt ledsen över detta!!😭

Du kan inte tillskriva andra skribenter här och anklaga dom för åsikter de inte har eller känner något de inte känner! Riktigt fult!
Att vilja förstå bakomliggande mekanismer och faktorer betyder INTE att man ser dessa som "offer" eller friger dom ansvaret för sina Onda brott, övergrepp och handlingar!

Inte heller blir dessa ONDA övergrepp, Tortyr
och MORD mindre ONDA för det!! 😭
Det är ändå obegripligt och går ALDRIG att försvara, oavsett!
Lär dig skillnaden på att "vilja förstå" ändå till viss del, faktorer som kan ha inverkat, bakomliggande och motiv och att "vilja försvara" GM och ONDSKA!

För det är en otroligt väsentligt skillnad!
Citera
2024-08-04, 12:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CristinaW
Men söta klena svenskar (eller vad ni är) visar upp sin skinande glittrande sida som vanligt. "Alla är offer." JAG VILL KRÄKAS när jag ser människor skriva såhär. Det är två tjejer som nyligen torterat och förnedrat och dödat en annan oskyldig flicka!!!!! Är ni helt efterblivna? DOM ÄR INGA OFFER!!!!! EMILIA är offret här. Det här är ju anledningen till varför Sverige ser ut som det gör. Öppna era hjärtan lite mer era mesproppar. Dom ska straffas, och det är HÅRT! Det är många barn och ungdomar som haft det svårt i sina liv men inte fan gör man såhär för det! Skämmas borde ni göra!!!!
Tycker ni lika synd om alla gängkriminella också??? Du vet, dom har inte haft det lätt... stackrarna.

Vilka sjuka människor det finns i detta landet. Tragiskt.
Verkligt otäckt mord, och visst är flickorna störda gärningspersoner.
Att försöka förstå hur dessa mördare blev som de blev, är inte oviktigt.
Deras störningar o brist på normal empati, har så klart varit uppenbar även innan mordet på Emilia.
Helt klart är dessa unga mördare också någon typ av offer,eftersom de har dessa brister
De bland många andra störda våldsamma unga, saknar förmåga att veta var gränsen går...
Det finns alltså förklaringar bakom mördares brott.
Men att förminska mordoffret i detta fallet, går inte. Hon har råkat på dessa tickande farliga bomber
och är självklart offret.
Emilia har utsatts för sadististisk behandling innan hon dog.
Citera
2024-08-04, 12:33
Medlem
MagicaDHexs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Taggad
"Så pass lite brydde den misslyckade mamman om sina barn"

"Misslyckat föräldraskap är anledningen" att offret E tvingades ihop med sina bödlar på Sis-hemmet. Ni spottar på Em*ilias offer istället för att dras lärdom av hennes alldeles för tidiga och onödiga död.

Att misslyckas som förälder är inte jämställt med att man varken bryr sig eller att inte älskar sina barn.

Hade mamman inte brytt sig så hade hon "släppt barnen" första gången de omhändertogs, och gått vidare med sitt liv - barnlös. Vilket inte är fallet.
Citera
2024-08-04, 12:34
Medlem
nullums avatar
Så vad gick snett för R egentligen? Från att ha varit en till synes normal flicka som plockar upp skräp på TikTok, till att knivmörda en jämnårig 5 år senare?

Dagens sociala klimat är helt absurt. Tror jag aldrig kommer våga ha barn själv. Bara sättet det skrivs på - "dt va it tänkt att klippa hne". Men shit happens antar jag eller?
Senast redigerad av nullum 2024-08-04 kl. 12:45.
Citera
2024-08-04, 12:38
Medlem
Taggads avatar
Citat:
Så pass lite brydde den misslyckade mamman om sina barn att soc var tvungna att slita barnen från hennes garn. Tyvärr i E,s fall förödande försent i 5-årsåldern men hennes lillebror A föddes visste soc tillräckligt mycket av eländet att dom ryckte A från det destruktiva föräldraskapet redan efter 6 månader, tack och lov. Vill ni inte höra den smärtsamma sanningen om vad offer och förövare har gemensamt upprepas - sluta ljug.

Der är oomtvistligt så att misslyckat föräldraskap är anledningen att offret E*milia tvingades ihop med sina bödlar på Sis-hemmet.

Ni spottar på Em*ilias offer istället för att dras lärdom av hennes alldeles för tidiga och onödiga död. Beklagansvärt att inte E togs tidigare än när hon var 5 år då hade hon med största sannolikhet klara sig lika bra som sin bror som inte exponerades av det destruktiva hemmet mer än 6 månader.

Citat:
Att misslyckas som förälder är inte jämställt med att man varken bryr sig eller att inte älskar sina barn.

Hade mamman inte brytt sig så hade hon "släppt barnen" första gången de omhändertogs, och gått vidare med sitt liv - barnlös. Vilket inte är fallet.
Det är en skymf att inte dra lärdom av Emilias offer.
Senast redigerad av Taggad 2024-08-04 kl. 12:43.
Citera
2024-08-04, 12:39
Medlem
MagicaDHexs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av moshes
Verkligt otäckt mord, och visst är flickorna störda gärningspersoner.
Att försöka förstå hur dessa mördare blev som de blev, är inte oviktigt.
Deras störningar o brist på normal empati, har så klart varit uppenbar även innan mordet på Emilia.
Helt klart är dessa unga mördare också någon typ av offer,eftersom de har dessa brister
De bland många andra störda våldsamma unga, saknar förmåga att veta var gränsen går...
Det finns alltså förklaringar bakom mördares brott.
Men att förminska mordoffret i detta fallet, går inte. Hon har råkat på dessa tickande farliga bomber
och är självklart offret.
Emilia har utsatts för sadististisk behandling innan hon dog.

Håller med dig i allt det du skriver.

Och speciellt det jag markerat med fet text.
Men det är få (vad jag sett) som förminskat BO i tråden.

Vad man ser tydligt dock är att många (?) får puls och går till motattack när man nämner att mördarna också varit tidigare offer pga av deras egna livsöden och historier.

Jag anser att de människorna ser på det hela väldigt platt och ytligt.
Och det får ligga på dem helt enkelt.
Citera
2024-08-04, 12:40
Medlem
Citat:
Håller med dig i allt det du skriver.

Och speciellt det jag markerat med fet text.
Men det är få (vad jag sett) som förminskat BO i tråden.

Vad man ser tydligt dock är att många (?) får puls och går till motattack när man nämner att mördarna också varit tidigare offer pga av deras egna livsöden och historier.

Jag anser att de människorna ser på det hela väldigt platt och ytligt.
Och det får ligga på dem helt enkelt.

+ 1
Citera
2024-08-04, 12:45
Medlem
MagicaDHexs avatar
Citat:
Det är en skymf att inte dra lärdom av Emilias offer.

Du förstår ju uppenbarligen inte vad jag menar.

Och då det blir svårt att föra en diskussion med någon som inte förstår eller kan greppa den andras åsikter/reflektioner så är det meningslöst att vi för "denna konversation vidare".
Citera
2024-08-04, 12:48
Medlem
Citat:

Misslyckat föräldraskap är anledningen att offret E tvingades ihop med sina bödlar på Sis-hemmet. Ni spottar på Em*ilias offer istället för att dras lärdom av hennes alldeles för tidiga och onödiga död. Beklagansvärt att inte E togs tidigare än när hon var 5 år då hade hon med största sannolikhet klara sig lika bra som sin bror som inte exponerades av det destruktiva hemmet mer än 6 månader.

Fast det är väl ändå att förenkla lite väl hårt?

Anledningen till att soc tog över ansvaret för E och brodern kan ha varit bristande föräldraskap, men att E flyttades runt 17 ggr på 9 år beror inte i första hand på bristande föräldraskap utan på ett rejält bristande socialt system i Sverige.

När staten går in och säger att barnen inte kan bo hemma, då anser i af jag att staten har ett enormt ansvar för att se till att barnen inte får det sämre i statens förvar.

17 ggr. SIS-hem.

Hade staten inte varit så jävla bristande skulle E inte ha behövt träffa sina mördare.

OT men jag ville inte låta ditt inlägg stå emotsagt då jag tycker att det inte stämmer som du skriver.

Hur vet du förresten att pojken klarat sig bättre? Pojken är inte tonåring än så jämförelsen skulle halta även om du har personlig kännedom om pojken och hur han mår/lever.
Citera
2024-08-04, 12:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 1891-019
Jag tror det med mamman är en ren efterhandskonstruktion av M. För att det ska låta bättre, som att hon inte alls är så känslokall o verkligen inte menade illa. Total avsaknad av verklighetsuppfattning.

Detta med att M ville kontakta Bo's mamma kan hon ha sagt bara för att hon ville "verka empatisk" och visa sig ångerfull. Hon kan också ha sagt det för att hon faktiskt ville kontakta mamman. Oavsett vilket säger det ganska mycket om M. När hon säger så blir det tydligt att hon inte förstår det sociala samspelet och att hennes empatiska förmåga inte är utvecklad. Hon har inte förmågan att sätta sig in i Bos mammas situation. Vem vill bli uppringd av sitt barns mördare? Det skulle bara ytterligare kunna spä på mammans trauma och upplevas som ett hot. De flesta människor vill inte ens ha något som helst med sina barns mördare att göra. Vid rättegångar med mera har många anhöriga svårt att ens se mördaren. Så hur tänkte M? Hade hon haft en empatisk förmåga så skulle hon inte vilja ringa upp mamman utan bespara henne det samtalet. Om nu M faktiskt ville ringa upp mamman så var det nog snarare för att hon inte kunde härbärgera sina egna känslor efter dådet, inte för att hon kände empati med mamman. Och om M bara sa så/ljög för att verka empatisk inför polisen, så visade hon istället bara på att hennes empatiska förmåga är outvecklad eller helt saknas. Ett väldigt märkligt uttalande oavsett.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in